یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دردهای شهر یاسوج به روایت شهردار از رای کمرشکن 70 میلیاردی تا نا امیدی به بلوار 45 متری!

به گزارش کرونا از یاسوج شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای ترافیک این استان به بیان برخی از مشکلات و نارسایی‌ها و کمبودها پرداخت و گفت: به دلیل مشکلاتی که در شهر یاسوج داریم و به دلیل مشکلات مالی که شهرداری دارد و به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا و به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107312
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

کرونا :

دردهای شهر یاسوج به روایت شهردار از رای کمرشکن 70 میلیاردی تا نا امیدی به بلوار 45 متری!

به گزارش کرونا از یاسوج شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای ترافیک این استان به بیان برخی از مشکلات و نارسایی‌ها و کمبودها پرداخت و گفت: به دلیل مشکلاتی که در شهر یاسوج داریم و به دلیل مشکلات مالی که شهرداری دارد و به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا و به دلیل تاسیسات و ماشین آلات فرسوده نمی‌توانیم آنچنان که باید و شاید در خدمت مردم باشیم لذا دولت باید شهرداری یاسوج را کمک ویژه کند.

کیوان آشنا در ادامه با بیان اینکه تنها عاملی که بتواند به رفع تصادفات در استان کمک کند فرهنگ سازی است گفت: ۳۰ درصد ترافیکی که در شهر یاسوج وجود دارد به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با انتقاد از عدم همیاری و کمک دستگاه‌های دولتی به شهرداری یاسوج گفت: تعداد ۳ معبر اصلی در شهر یاسوج داریم که ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: یکی بلوار آیت الله ملک حسینی که نقش عمده‌ای در کاهش ترافیک دارد و از حدود ۳۰ سال پیش در دستور کار قرار گرفته و امکان بازگشایی آن در حال حاضر با رویه کنونی وجود ندارد.

این مسوول امور شهری گفت: دومی بحث ۴۵ متری سروک و بعدی پل چهارم بشار است حتی اگر پل بازگشایی شود اتصال آن به سروک با مشکل روبرو شده و هیچ نقشی در کاهش ترافیک ندارد و همچنین آراء سنگینی علیه شهرداری در این معبر صادر شده است.

وی در ادامه گزارش خود در این نشست گفت: قبل از جهاد فرعی یک بنسنجان معبر جدید الاحداثی به طول ۵۰۰ متر داریم که با افتتاح آن بخش زیادی از مشکلات ترافیکی بلوار شهید مطهری و فلکه جهاد را کاهش می‌دهد و قبل از سال جدید به اتمام خواهد رسید.

پیش‌بینی زودهنگام نتایج انتخابات در رسانه‌ها مصداق نشر اکاذیب است
دنبال کنید

آشنا ادامه داد: همچنین در همان منطقه افتتاح کانال دره‌ گرم را داریم که دیوار حائل این خیابان را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه گلایه‌ای هم از اداره برق کرد و گفت: در روشنایی معابر انتظار همکاری بیشتری از اداره برق داریم.

آشنا به مشکلات ترافیکی اشاره کرد و گفت: ایستگاهی که در پرترافیک‌ترین نقطه یاسوج ایجاد کردیم با استقبال مردم روبرو نمی‌شود تنها راه برون رفت از این وضعیت اضافه کردن ۳۰ دستگاه ون است البته که چند اتوبوس هم خریداری کرده‌ایم تا بتوانیم مسافران را جابجا کنیم اما مردم گویی به وسایل نقلیه عمومی اقبالی نشان نمی‌دهند.

وی همچنین به نیاز شهر یاسوج به روگذر و زیرگذر اشاره کرد که نتوانستیم کاری انجام دهیم و در فلکه جهاد و انقلاب و آریو برزن باید چنین ابنیه‌ای وجود داشته باشد.

آشنا به مشکل بزرگ بلوار شهید اورنگ اشاره کرد و گفت: آرامستان سادات خفر که ۱۷۰۰ متر از اراضی آنها زیر معبر رفته و اکنون دنبال ۱۰۰۰ متر بقیه هستیم و چون تعداد ۳۵ قبر جدید در این ۱۰۰۰ متر وجود دارد متاسفانه در جابجایی قبور با مشکل روبرو هستیم هر چند توافقاتی هم با سادات محترم انجام داده‌ایم اما نیازمند فتوای شرعی و دستور از طرف عالمان صاحب نظر هستیم.

وی به مشکلات پل سوم بشار هم اشاره کرد و گفت هر چند ما دنبال رفع مشکلات آن هستیم اما راه و شهرسازی منابع مالی ندارند تا آنجا که می‌دانم ۴۸ میلیارد تومان هم یک رای علیه راه و شهرسازی صادر شده لذا از کجا و چگونه می‌توانند کار کنند.

گچساران مقام اول جمع آوری کمک های نیکوکاری را کسب کرد
دنبال کنید

آشنا گفت: همچنین آرای مختلفی در معابر شهر یاسوج از ۱۸.۵ میلیارد تا ۳۳ میلیارد تومان که جمعاً ۷۰ میلیارد تومان است علیه ما صادر شده و در بانک‌ها در دستور کار است که دست ما را برای کار کردن می‌بندد.

آشنا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در خیابان آبشار و جمهوری برای رفع معارضات تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان توافق شده در حالی که بودجه شهری سرجمع ۵۶۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان در خیابان جمهوری برای تملک و رفع معارض توافق کرده‌ایم اما باید در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود و املاکی که معوض در نظر گرفته شده در کمیسیون مصوب شود لذا اگر مشمول مرور زمان شود ممکن است که صاحبان آنها توافق را قبول نداشته باشند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi