یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

درجازدن ائتلاف آمریکایی؛ یمنی که متوقف نشد

گروه بین‌الملل کرونا ؛ «تشدید حملات آمریکا و انگلیس به حوثی‌ها نتوانست از ادامه نوسانات در بازار عرضه و انبار کالا در بخش‌های اقتصادی جهان جلوگیری کند»، این بخشی از گزارش پایگاه کالکالیست درباره فشارهای یمن به اسرائیلی‌هاست. این رسانه اسرائیلی در اشاره به ناکارآمدی ائتلاف آمریکایی نوشت که «بحران به این زودی‌ها پایان نخواهد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107286
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

کرونا :

درجازدن ائتلاف آمریکایی؛ یمنی که متوقف نشد

گروه بین‌الملل کرونا ؛ «تشدید حملات آمریکا و انگلیس به حوثی‌ها نتوانست از ادامه نوسانات در بازار عرضه و انبار کالا در بخش‌های اقتصادی جهان جلوگیری کند»، این بخشی از گزارش پایگاه کالکالیست درباره فشارهای یمن به اسرائیلی‌هاست.

این رسانه اسرائیلی در اشاره به ناکارآمدی ائتلاف آمریکایی نوشت که «بحران به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت و تشدید حملات آمریکایی-انگلیسی به پایگاه‌های این گروه در هفته جاری باعث نشد که شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی از مسیرهای ناوبری همیشگی خود در دریای سرخ استفاده کنند».

درجازدن ائتلاف آمریکایی؛ یمنی که متوقف نشد 4

هدف گرفتن کشتی ‌آمریکایی در دریای سرخ

ارتش یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام و تاکید کرده است تا زمان تداوم حملات به غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

 

آمادگی ارتش یمن برای مقابله با ائتلاف آمریکایی

در پی تشدید عملیات‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ، آمریکا با تشکیل ائتلافی تاکنون چندین بار مناطقی را در غرب و شمال غرب یمن مورد حمله قرار داده است. حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به منطقه‌ای در استان الحدیده آخرین تجاوز این ائتلاف به غرب یمن بود.

درجازدن ائتلاف آمریکایی؛ یمنی که متوقف نشد 5

توقیف کشتی گلکسی‌لیدر توسط نیروهای یمنی

نیروهای مسلح یمن نیز در پاسخ به تجاوزات ائتلاف آمریکایی حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی و متحدان تل‌آویو به مقصد بنادر فلسطین اشغالی را تشدید کرده و ضربات سختی به آن‌ها وارد کرده‌اند. توقیف کشتی گلکسی‌لیدر از آب‌های دریای سرخ توسط ارتش یمن، همچنان بدترین شکست دریایی آمریکا در این درگیری‌ها محسوب می‌شود. یمن در آخرین عملیات خود یک کشتی انگلیسی در دریای عدن را مورد هدف قرار داد.

تمدید تحریم ها ادامه اقدامهای خصمانه شیطان بزرگ
دنبال کنید

 

هدف قراردادن کشتی انگلیسی توسط انصارالله

بعد از هشدار رسانه‌های غربی درباره افزایش هزینه‌های درگیری در دریای سرخ، پایگاه کالکاسیت درباره وسعت عملیات‌های یمن و ناامیدی از حضور آمریکا، نوشت که «حداقل ۲۴۰۰ کشتی با انتخاب مسیر جایگزین از طریق دماغه امید نیک، مسیر حمل و نقل خود را تغییر دادند».

پایان پیام/.


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi