چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناترازی لایحه بودجه نسبت به گذشته بهبود یافته است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه ناترازی لایحه بودجه نسبت به گذشته بهبود یافته است، افزود: تجربه نشان داده است که ناترازی لاحه بودجه در گذشته رقمی معادل ۴۰ درصد را نشان می‌دهد، این در حالی است که دولت سیزدهم در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106784
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

کرونا :

ناترازی لایحه بودجه نسبت به گذشته بهبود یافته است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری  در نشست خبری با اشاره به یکی از موضوعات امروز زنجان که به دغدغه مردم این شهر تبدیل شده، اشاره کرد و افزود: یکی از این موضوعات مربوط به جابه‌جایی شهرک تخصصی روی زنجان است که باید گفت این امکان در شرایط فعلی امکان‌پذیر نبوده و یکی از موضوعات مهم در تحقق نیافتن این جابه‌جایی مربوط به صادر نشدن مجوز جدید برای استقرار واحدهای سرب و روی برای توسعه این شهرک بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سلب امتیاز از مالک کارخانه تولید کننده روغن نباتی در زنجان یک ضرورت است، گفت: اگر قرار است این واحد تولیدی به لحاظ تجهیزات و سایر مسائل تعیین تکلیف شود، امتیاز مالک این کارخانه باید سلب شود.

طاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه ناترازی لایحه بودجه نسبت به گذشته بهبود یافته است، افزود: تجربه نشان داده است که ناترازی لاحه بودجه در گذشته رقمی معادل ۴۰ درصد را نشان می‌دهد، این در حالی است که دولت سیزدهم در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.

این نماینده مجلس، تفاوت درآمد و هزینه در لایحه بودجه دولت را منفی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با یادآوری اینکه این مبلغ ۱۲ درصد مبلغ کلی بودجه را شامل می‌شود، اظهار کرد: مروری بر لوایح گذشته حاکی از آن است که لایحه بودجه ۱۴۰۳ واقع‌گرایانه‌تر بوده و این بدان معنی است که کسری بودجه کمتری را شاهد خواهیم بود.

طاهری با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سالهای گذشته بهتر است و واقع گرایانه تر بسته شده است، افزود: در بودجه سالانه تراز عملیاتی از نکات مهم است.

واحد فولاد سازی زنجیره آهن اسفنجی غدیر نی ریز به بهره برداری می رسد
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه اگر درآمد واقعی دولت، بجز فروش اموال و اوراق بیشتر از هزینه‌های واقعی دولت بود وضع کشور مناسب است، ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ تراز عملیاتی حدود منفی ۳۰۰ همت است و در مقایسه با سالهای قبل کسری بودجه کمتری را شاهد خواهیم بود و نسبت به سه بودجه اخیر، بودجه ۱۴۰۳، بودجه بهتر و واقع گرایانه تری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: معتقدیم در انتخابات پیش رو باید زمینه برای حضور سلایق مختلف فراهم شود که در این صورت پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات اسفندماه امسال حضور داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تا به امروز در چنین مخمصه‌ای گرفتار نشده و چنین موقعیتی را تا به امروز تجربه نکرده و علی‌رغم همه ادعاهایی که دارد تا به امروز فقط توانسته است به ۱۴ درصد از امکانات حماس آسیب وارد کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi