شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مترو، مسکن و مدرسه؛ سه میم از مشکلات پیش روی اسلامشهری‌ها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح نظارت میدانی از شهرستان اسلامشهر، از برگزاری سه نشست با اقشار مختلف مردم، مسئولان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خبر داد و گفت: پیگیری افتتاح مدرسه دولتی، تکمیل و اتمام ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان اسلامشهر، تکمیل و ساخت ۴ هزار و هفتصد واحد مسکونی در این شهرستان و رفع مشکلات ایستگاه‌های متروی اسلامشهر، شهر بهارستان و چهاردانگه، بیشترین مطالبات مردم اسلامشهر از مسئولان است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106554
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

کرونا :

مترو، مسکن و مدرسه؛ سه میم از مشکلات پیش روی اسلامشهری‌ها

علی خضریان، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در تشریح نظارت میدانی خود به همراه حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دیگر نماینده مجلس، از شهرستان اسلامشهر که با حضور معاونان فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرداری، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اسلامشهر انجام شد، گفت: طی نظارت میدانی روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه از وضعیت شهرستان اسلامشهر، ابتدا جلسه‌ای با حضور بانوان فعال در امورات فرهنگی، اجتماعی و خیریه در مجموعه زینبیه شهرستان برگزار شد، که بیشتر به پرسش و پاسخ در مورد عملکرد مجلس و اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم گذشت.

خضریان و آقاتهرانی

خضریان در بیان ادامه روند این نظارت میدانی، گفت: بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ولیعصر(عج) و مهدیه اسلامشهر، نشستی با مسئولان فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی و دولتی شهرستان و عموم مردم داشتیم و مسائل مهم و اصلی شهرستان اسلامشهر در چند موضوع مطرح شد که یکی از مهم‌ترین این موضوعات، موضوع متروی اسلامشهر بود.

وی ادامه داد: از قرار معلوم، بخشی از تعهدات دولت در تخصیص بودجه‌ای که باید برای تکمیل پروژه متروی اسلامشهر پرداخت می‌شده، انجام نشده است که در همین جلسه مقرر شد مجمع نمایندگان استان تهران این موضوع را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران مطالبه مردمی برای رسیدن خط مترو به ایستگاه قائم و شهر بهارستان را یکی دیگر از موضوعات و مسائل طرح شده در این جلسه خواند و گفت: برای این امر باید حفاری پنج و نیم کیلومتر دیگر ادامه پیدا کند. مردم و مسئولان شهری بر این باورند اگر مترو با شرایط فعلی در اسلامشهر برسد، می‌تواند مشکلات ترافیکی و مسائل شهرستان اسلامشهر را افزایش دهد و لازم است تا شهر بهارستان ادامه پیدا کند؛ که در همین جلسه مقرر شد این مسئله توسط مجمع نمایندگان استان تهران از استانداری تهران و مسئولان مربوطه پیگیری شود و کار کارشناسی آن انجام شود.

خضریان با اشاره به بار مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این پروژه، اضافه کرد: نیاز است که دولت در این زمینه کمک حال شهرداری اسلامشهر باشد. ما هم پیگیر هستیم که اگر بشود موافقت دستگاه‌های اجرایی و دولت را بگیریم که ادامه حفاری این پنج و نیم کیلومتر در دستور کار قرار بگیرد و مترو تا شهر بهارستان برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم موضوع ایستگاه مترو چهاردانگه با چند مانع اصلی پیش روی آن را از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه خواند و گفت: قرار شد مجمع نمایندگان  تهران  در کنار شهرداری اسلامشهر موضوعات اداری آن را پیگیری کند و مشکل ایستگاه مترو چهاردانگه هم برطرف شود.

خضریان با اشاره به مشکلات مردم در سند املاک و اراضی مسکونی خود به عنوان یکی دیگر از موضوعات این جلسه، عنوان کرد: در موضوع طرح‌های قولنامه‌ای و بعضاً اختلافی که بین افراد در حوزه عرصه و عیان وجود داشت، با گزارشی که ارائه شد، مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک شهرستان شرکتی را جهت تهیه نقشه معرفی کند تا به‌طور رایگان موضوع نقشه و حضور اداری مردم را پیگیری کند و در سطح شهرستان هم اطلاع‌رسانی شود که این موضوع و مشکلات مردم در حوزه اسناد و املاک یا اراضی قولنامه‌ای وارد ساختار اداری شود و مشکل آن‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: در همین جلسه مقرر شد ظرف کمتر از ۱۰ روز آینده کارهای نهایی با شرکت مربوطه که مورد اعتماد سازمان ثبت اسناد است، انجام و به مردم هم اطلاع‌رسانی شود.

خضریان و آقاتهرانی

 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران موضوع کمبود مدارس در شهرک مهدیه و خیابان صاحب‌الزمان(عج) اسلامشهر را از دیگر مسائل مردم این شهرستان خواند و گفت: متأسفانه علی‌رغم سکونت جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفری در محدوده خیابان‌های مهدیه و صاحب‌الزمان شهرستان اسلامشهر، این منطقه فاقد مدرسه دولتی است و این موضوع یک مشکل جدی در آنجا ایجاد کرده است. در این موضوع هم مقرر شد نشستی به میزبانی فرمانداری اسلامشهر، مسئولان آموزش و پرورش شهرستان و تعدادی از افرادی که‌ می‌توانند در این موضوع بانی امر خیر شوند و کمک کنند که این مسئله حل شود، برگزار و جانمایی مدارس دولتی در این منطقه انجام و ساخت‌وساز آن‌ها شروع شود. در واقع قرار بر این شد که با پیگیری آموزش و پرورش، فرمانداری و شهرداری اسلامشهر این مسئله تعیین تکلیف و این معضل در آینده نزدیک برطرف شود. 

خضریان در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: یکی دیگر از مطالبات مردم اسلامشهر، موضوع تعیین تکلیف واحدهای مسکونی بود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت‌وساز و انبوه‌سازی مسکن، جزو تعهدات دولت در سال‌های اخیر بوده است. باتوجه به گزارشی که از دستگاه‌های مربوطه دریافت شد،  در موضوع ۸۰۰ واحد مسکونی که در شهرک لاوان در حال ساخت است، این قول را از مسئولان گرفتیم که ۲۰۰ واحدی که کار آن رو به اتمام است تا دهه فجر به مردم تحویل داده شود. ۶۰۰ واحد دیگر هم که حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته را به سرعت و در ماه‌های اول سال آینده به اتمام برسانند و حداکثر تا پایان نیمه اول سال آینده به مردم تحویل داده شود.

وی افزود: در موضوع ۲هزار و ۷۰۰ واحدی هم که کار گودبرداری آن در زمین ۶۱ هکتاری در منطقه ضیاءآباد شروع شده است هم مقرر شد که تسریع ساخت‌وساز آن‌ها در دستگاه‌های مربوطه و اداره راه و شهرسازی پیگیری شود و حداقل در سال آینده پیشرفت متوسطی داشته باشد. یک پروژه ۷۰۰ واحدی هم بنیاد مسکن در منطقه ده عباس دارد که امیدواریم ساخت‌وساز آن هرچه‌ زودتر شروع شود تا مطالبه مردم در ساخت مسکن و بخشی از معضل کمبود مسکن در شهرستان اسلامشهر با این ساخت‌وسازها حل شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: همچنین مقرر شد مجری ساخت مسکن در لاوان بنیاد مستضعفان باشد. مجمع نمایندگان تهران هم ساخت این ۴۷۰۰ واحد مسکونی را در کنار فرمانداری و اداره راه و شهرسازی اسلامشهر پیگیری کنند، تا در ساخت آن با سرعت بیشتری انجام شود. 

این نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، موضوع فاضلاب شهرستان اسلامشهر را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان اعلام کرد و گفت: در این موضوع هم طبق گزارشی که از مسئولان دولتی و اجرایی ارائه شده، در حال حاضر ۲ نیم مدول تصفیه‌خانه مرکزی اسلامشهر فعال است که قرار شد تکمیل و اتمام ساخت شبکه آن در شهرستان پیگیری شود. در حال حاضر همین تصفیه خانه بیش از ۲۲ هزار متر مکعب پساب تولید می‌کند و در اختیار بخش کشاورزی و صنعتی قرار می‌دهد و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی بحث اتمام شبکه فاضلاب اسلامشهر را تسریع کنند تا در سال آینده این مطالبه مردمی هم پاسخ داده شده باشد.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اختلاف فی‌مابین شهرداری اسلامشهر و شرکت راه آهن که منجر به نیمه‌تمام ماندن کمربندی شمالی اسلامشهر شده است، گفت: مقرر شد تا با عنایت به اختلافات مالی و فنی پیش آمده در این خصوص جلسات کارشناسی در اسرع وقت با پیگیری مجمع نمایندگان تهران برگزار شود تا این کمربندی هرچه زودتر تکمیل شود.

خضریان در پایان از جلسه‌ای با فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان اسلامشهر در بخش سوم این نظارت میدانی خبر داد و گفت: در این جلسه هم مجدداً گزارشی از  اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم صورت گرفته، به استحضار ایشان رسید./
پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi