یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹۶ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

محمد ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج،  با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه ادامه دارد، اظهار داشت: جمعیت هدف استان برای غربالگری در پویش ملی سلامت ۵۴۷ هزار و ۴۰ نفر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا امروز ۵۲۶ هزار و ۸۸ نفر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106431
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

کرونا :

۹۶ درصد از مردم کهگیلویه و بویراحمد در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

محمد ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج،  با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه ادامه دارد، اظهار داشت: جمعیت هدف استان برای غربالگری در پویش ملی سلامت ۵۴۷ هزار و ۴۰ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا امروز ۵۲۶ هزار و ۸۸ نفر در این پویش غربال شدند که ۹۶.۱۷ درصد جمعیت استان در این پویش شرکت کردند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۹۴۲ هزار نفر با احتمال ابتلا پرفشاری خون و ۴ هزار و ۵۱۸ نفر با احتمال ابتلا به دیابت در استان شناسایی شدند.

این مسوول با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلا به دیابت در کشور و ۴۰ درصد افرادی که پرفشاری خون دارند از بیماری خود بی اطلاع‌هستند، افزود: این پویش در راستای شنایی این افراد تا آخر دی ماه اجرا می شود و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند جهت بهره‌مندی از پویش سلامت در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده و مراکز خدمات جامع سلامت  از خدمات رایگان این پویش در استان بهره‌مند شوند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi