شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل اولین شرکت تعاونی فراگیر ابریشم کشور در لنگرود

نماینده لنگرود در مجلس گفت: تشکیل اولین شرکت تعاونی فراگیر ابریشم درکشور و انتقال دبیرخانه ابریشم کشور به شهرستان لنگرود در راستای تولید و فرآوری این محصول ارزشمند انجام شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106283
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

کرونا :

تشکیل اولین شرکت تعاونی فراگیر ابریشم کشور در لنگرود

پرویز محمدنژادقاضی محله  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با اشاره به همراهی وزیر جهاد کشاورزی در جهت تسریع در رفع مسائل شهرستان، گفت:در  جلسه‌ای که  یکشنبه  هفدهم دی ماه  با حضور   وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی  برگزار شد، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان لنگرود مطرح و به نتایج مطلوبی رسید.

تامین اعتبار احداث خط انتقال آب رودخانه لنگرود در جهت تامین آب مزارع  کشاورزی 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  پروژه بزرگ تامین آب‌ کشاورزی درویشانبر که با اجرای آن  حدود چند هزار هکتار از مزارع شهرستان لنگرود آبیاری می‌شود، مطرح کرد: در این جلسه با توجه به اینکه آب منطقه‌ای استان گیلان  به تعهدات خود  از جمله ساخت جایگاه نصب ۸ الکتروپمپ فوق قوی و سایر موارد را با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال ، عمل کرده است؛لذا برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه و احداث خط انتقال آب رودخانه لنگرود به کانال اصلی زمینی  نیاز به ۱۲۰۰ متر لوله کشی به قطر ۱۰۰۰ میلی متر و تامین اعتبار  معادل  ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: درصورت عدم همکاری کشاورزان منطقه با مشکل کمبود آب زراعی و خشکسالی مواجهه خواهند شد و  وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به مطالبه   موافقت و دستور اقدامات لازم را صادر کرد.

تاکید بر احقاق حقوق زمین‌های  آبا و اجدادی مردم 

محمدنژاد با گلایه از اینکه با وجود پیگیری های مکرر بنده هنوز هم مصوبه کمیسیون رفع تداخل زمین‌های تحت اختیار مردم خصوصا زمین‌های چاف و چمخاله  رضایت بخش نیست ،افزود: زمین‌های آبا و اجدادی مردم  در تملک دولت بوده و بنده به عنوان نماینده مردم  بارها پیگیری کردم و  از وزیر جهاد، بار دیگر درخواست کردم این موضوع مجددا در کمیسیون مطرح تا مشکل دیرینه مردمان  زحمتکش منطقه حل و فصل شود. 

اختصاص اعتبار برای لایروبی و مرمت قنوات محلات و دلیجان
دنبال کنید

دستور جدی وزیر جهادکشاورزی در راستای واگذاری زمین شلمان  به شرکت تعاونی فراگیر ابریشم

نماینده لنگرود در مجلس اظهارداشت :در این سه سال اقدامات اساسی در جهت احیای صنعت نوغان و نوغانداری شکل گرفته است که تشکیل اولین شرکت  تعاونی فراگیر ابریشم در کشور و انتقال دبیرخانه ابریشم کشور به  شهرستان لنگرود در راستای تولید و فرآوری این محصول ارزشمند، از جمله این  فعالیت ها   است و در این زمینه طی نامه و پیگیری های قبلی مقرر شده بود که  زمین شلمان در اختیار این شرکت قرار گیرد تا ساختمان آن بازسازی و با حضور شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم محصولات کشاورزی را فرآوری و این مکان را به بازار صادرات  محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه تبدیل کنیم.موافقت وزیر را برای تحقق این مهم دریافت کردیم.

واگذاری زمین ۱۷ هکتاری جهاد کشاورزی به شرکت تعاونی

وی با اشاره به  واگذاری زمین ۱۷ هکتاری جهاد کشاورزی به شرکت تعاونی جهت تولید محصولات کشاورزی و گلخانه صنعتی ادامه داد:   نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه  واگذاری زمین ۱۷ هکتاری جهاد کشاورزی به شرکت تعاونی بود که وزیر جهاد دستور موکد صادر کرد و مقرر شد سریعا واگذاری زمین  صورت گیرد؛ امید است با این  اقدامات  زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصادی مردمان  شهرستان لنگرود فراهم شود.

 برنج و چای گیلان را دریابید

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: در این دیدار چند ساعته درباره برنج و چای استان بحث شد و برنج و چای  از مسائل مهم گیلان است  و از این استعداد و ظرفیت گیلان  باید به نفع کشاورز  گام برداشته شود،وزیر جهاد هم  با ارائه راهکارهایی رسیدگی و تعیین وضعیت  برنج و چای را  خواستار شد.

ابتلای ۲۰ نفر به بیماری وبا در اصفهان
دنبال کنید

 جلسه طرح حمایت از مطالبات چندین  ساله کارخانجات چای برگزار شد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه به برگزاری جلسه مشارکت فوری کمیسیون جهش تولید به ریاست “سیدشمس الدین حسینی” رئیس کمیسیون جهش تولید در مجلس شورای اسلامی؛ در راستای  تعیین و تکلیف انتقال دیون چندین سال گذشته “سال های ۷۹ تا۸۲ ” کارخانجات چای با درخواست و پیگیری وی اشاره کرد.

وی ادامه داد:در این جلسه که معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان چای کشور و تشکل های کارخانجات چای سازی و تعدادی از سندیکای کارخانجات چای شمال کشور حضور داشتند، پیرامون مشکلات  و مسائل  بیست ساله واحدهای تولیدی و بلاتکلیفی آنان  بحث و تبادل نظر انجام گرفت و با تاکید بنده رسیدگی به مباحث مطرح شده و تعیین و تکلیف  این کارخانجات در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد: بامشارکت فوری مسئولان کشوری در این مهم، ضمن انجام وظیفه اجتماعی در حمایت از چایکاران داخلی بر امور تولید، بسته‌بندی، برندسازی، فروش داخلی و صادرات چای داخلی، گام های موثر برداشته خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi