یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادواره شهدای حماسه 21 دی لالی برگزار می‌شود

به گزارش کرونا از لالی، با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، طلاب و روحانیون یادواره شهدای قیام ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ در شهر لالی برگزار می‌شود. این یادواره به منظور گرامیداشت شهدای قیام ۲۱ دی ماه سال ۱۳۵۷ شهرستان لالی برگزار می‌شود که مردم خوزستان از جمله از مسجدسلیمان، لالی، اندیکا،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106053
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

کرونا :

یادواره شهدای حماسه 21 دی لالی برگزار می‌شود

به گزارش کرونا از لالی، با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، طلاب و روحانیون یادواره شهدای قیام ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ در شهر لالی برگزار می‌شود.
این یادواره به منظور گرامیداشت شهدای قیام ۲۱ دی ماه سال ۱۳۵۷ شهرستان لالی برگزار می‌شود که مردم خوزستان از جمله از مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، قلعه خواجه، حتی، آبژدان و اهواز یاد این شهیدان را گرامی می‌دارند.

یادواره شهدای لالی با حضور جوانان و نوجوانان استان خوزستان روز پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که حاضران یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌دارند.

استادیوم ورزشی شهدای لالی میزبان میهمان شهیدان و محفل بزرگداشت شهدای قیام ۲۱ دی ماه سال ۱۳۵۷ است که با حضور علمای استان خوزستان برگزار می‌شود.

در یادواره شهدای قیام ۲۱ دی ماه مردم لالی حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز به سخنرانی می‌پردازد و مطالبی را در مقام و منزلت آنان بیان می‌کند.

همچنین در این یادواره مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند تا معنویت یادواره شهدای قیام ۲۱ دی ماه مردم لالی دو چندان شود.

در این یادواره همچنین یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان و همچنین شهدای عملیات تروریستی ۱۳ دی کرمان نیز گرامی داشته می‌شود.

جوانان بختیاری و دلیر شهرستان لالی در روز ۲۱ دی‌ ماه سال ۱۳۵۷ در اعتراض به دستگیری چند تن از جوانان انقلابی با اجتماع در کنار زمین فوتبال منطقه (مسجدالنبی فعلی) راهپیمایی خود را به سمت میدان بازار آغاز کردند.

پیاده رو های مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در تسخیر خودروها / وقتی پیاده روها در خدمت عابران پیاده نیست!
دنبال کنید

پس از اجتماع در کنار میدان بازار(میدان شهدای ۲۱ دی)، ماموران رژیم با بی‌رحمی تمام به آنها حمله کرده و با اسلحه‌های خود به طور مستقیم جوانان برومند این دیار را مورد هدف قرار دادند.

در این حمله ددمنشانه سه تن از جوانان برومند لالی به نام‌های شهید اسکندر حاجی‌پور، شهید چنگیز حاجی‌پور و شهید خیبر حاجی‌پور به ضرب گلوله مستقیم ماموران شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
علاوه بر سه شهیدی که در این تظاهرات تقدیم انقلاب شده تعدادی از جوانان و دانش‌آموزان شرکت کننده در تجمع از نواحی مختلف بدن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و مجروح ‌شدند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi