پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامیون یا سواری؛ 81 درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد از سوی کدام است؟

حمیدرضا پیمانجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۱۰۸ کیلومتر مفصل‌های بتنی و جداکننده در استان ایجاد شده است که بالاترین سهم را در کاهش تصادفات از نوع رخ به رخ و سقوط به پرتگاه ها داشته ایم. وی بیان کرد: بیش از ۸۰ کیلومتر روشنایی در مبادی ورودی، تونل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105599
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱:۳۱

کرونا :

کامیون یا سواری؛ 81 درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد از سوی کدام است؟

حمیدرضا پیمانجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۱۰۸ کیلومتر مفصل‌های بتنی و جداکننده در استان ایجاد شده است که بالاترین سهم را در کاهش تصادفات از نوع رخ به رخ و سقوط به پرتگاه ها داشته ایم.

وی بیان کرد: بیش از ۸۰ کیلومتر روشنایی در مبادی ورودی، تونل ها، تقاطع ها و نقاط حادثه خیز، مناطق مه گیر کهگیلوبه و بویراحمد بنا شده که باز هم در این زمینه جای کار وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۶ هزار انواع تابلو جاده ای بزرگ و کوچک و متوسط اخباری، اطلاعاتی و انتظامی با ۹۸۰کیلومتر عملیات خط کشی در معابر برون شهری توسط این دستگاه ایجاد شده است.

پیمانجو عنوان کرد: در تردد هفت ماهه اول امسال افزون بر ۴۰ میلیون تردد در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۸ افزایش داشته است.

وی گفت: در همین زمان عنوان شده رتبه ۱۱ را با ۹/. درصد کاهش تصادفات جاده ای کسب کرده ایم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تصادفات درون استان با ۸۱ درصد عمدتا وسایل نقلیه سواری بوده که نیازمند فرهنگ سازی استفاده از خودروهای شخصی است.

پیمانجو بیان کرد: سال گذشته در حوزه راهداری افزون بر ۳ هزار و نهصد میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که این رقم در حوزه روکش آسفالت ۲ هزار میلیارد ریال، در حوزه ایمنی راه ها ۶۰۰میلیارد ریال و درحوزه تعمیرات وساخت ابنیه فنی ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای قم با موضوع انتخابات برگزارشد
دنبال کنید

وی افزود: در حوزه اورهال ماشین آلات و ناوگان راهداری بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال خرید قطعات ونوسازی قرارداد منعقد کردیم که این رقم به جهت فرسودگی ناوگان در عملیات راهداری قطعا نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت برحمل و نقل جاده ای بار و مسافر است که در حال حاضر در استان۴۲ شرکت و شعبه مسافربری وجود دارد.

پیمانحو اضافه کرد: که از این تعداد۷۴۳ دستگاه سواری کرایه، ۵۱ دستگاه اتوبوس و۹۶ دستگاه مینی بوس است.

وی گفت: تعداد رانندگان فعال بخش مسافری ۱۳۰۳نفر و متوسط عمر ناوگان سواری۱۴سال ،اتوبوس ۱۲سال ومینی بوس۲۷سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ جهت نوسازی سواری‌های کرایه ۳۰ دستگاه به استان اختصاص یافته و به منظور بازسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۱ مبلغ۲۳۰میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است که از دی ماه به صورت سیستمی ثبت نام شروع می‌شود.

پیمانجو، مهمترین برنامه های حوزه معاونت حمل و نقل را اجرای طرح اربعین دانست و بیان کرد: ۴۱۰سفر بیش از ۱۶هزار زوار در رفت و برگشت توسط ناوگان عمومی

و در ۸ ماه اول سال ۴۵۲هزار نفر با ناوگان عمومی جابه جا گردیده است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi