شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری‌های مستمر برای رفع مشکلات ناشی از افزایش حریم تالاب انزلی به نتیجه رسید

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، به تشریح نتایج حاصل از پیگیری‌های مستمر برای رفع مشکلات ناشی از افزایش حریم تالاب انزلی که توسط وزارت نیرو انجام شده بود و حقوق مکتسبه مردم پرداخت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104677
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

پیگیری‌های مستمر برای رفع مشکلات ناشی از افزایش حریم تالاب انزلی به نتیجه رسید

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، در تشریح اقداماتی که در حوزه انتخابیه خود انجام داده است، است، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که موفق شدیم به نتیجه برسانیم در خصوص مشکلات ناشی از افزایش حریم تالاب انزلی توسط وزارت نیرو بود که ماحصل سه سال و نیم پیگیری بود که انجام دادیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حریم براساس کنوانسیون رامسر مصوب سال ۱۳۵۴ حدود ۱۵ هزار و پانصد هکتار بود اما متاسفانه در سال ۹۳ وزارت نیرو یک مشاوری بکار گرفت که این حریم را به ۲۵ هزار هکتار افزایش داد و اگر در همان مقطع زمانی مسئولان محلی تلاش می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

وی تصریح کرد: در نهایت برآیند این شد که حدود ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری و زمین‌‎های مردم و طرح‌های واگذار شده در قبل و بعد از انقلاب و واگذاری‌هایی که در هیات‌های ۷نفره و ۳ نفره و قانون اصلاحات اراضی داشتیم دچار یک گسست زیادی شد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

دنیامالی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری‌هایی که انجام شد در گام اول در سال گذشته توانستیم ۲ هزار هکتار از این حریم را که در محدوده طرح‌های هادی و طرح جامع شهری بود را خارج کنیم که پروسه بسیار طولانی داشت چراکه بایستی وزارت نیرو را در جلسات کارشناسی مجاب می‌کردیم و بعد در سطح استان نیز حفظ حقوق بیت‌المال باید این اجازه را می‌داد که انجام شد بعد از آن تلاش کردیم با توجه به طرح کاداستر بتوانیم برای محدوده‌ای از حقوق مکتسبه مردم انجام دهیم.

گام‌های پایانی احداث شبکه فاضلاب شهرهای چرمهین، باغبادران و باغشاد و تعدادی از روستاهای شهرستان لنجان
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در نهایت توانستیم از یک محدوده‌ای که جزء مستثنیات است برای حدود ۴۳۰۰ هکتار که ۳۱۰۰ هکتار از آن متعلق به محدوده شهرستان بندر انزلی است و مابقی مربوط به صومعه‌سرا و رشت است و حدود ۱۵۰۰ هکتار در بحث رفع تداخل است کارهایی را انجام دهیم کما اینکه الان به وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای دادیم و درحال پیگیری کمیسیون ماده ۳ آن هستیم که در نهایت به مجموعه حفظ حقوق بیت‌المال بیاید.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این یکی از اقداماتی است که بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را در حوزه کشاورزی حل می‌کند که انجام شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi