دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات فاقد زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل است

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس، با بیان اینکه ایلام که پایتخت تردد زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) و دروازه عتبات عالیات است فاقد زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل چه هوایی، چه ریلی و چه زمینی است از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در جهت رفع این مشکل ورود پیدا کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104246
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات فاقد زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل است

علی اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بهینه به زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) که ازمرز مهران تردد می‌کنند، گفت: برغم اینکه ایلام پایتخت تردد زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) و دروازه عتبات عالیات است اما مهمترین مشکلی که دارد نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل چه در حوزه ریلی و چه هوایی است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اینکه بر اساس اسناد بالادستی تاکید شده است که مراکز استان‌های نفت خیز وگازخیز باید به خطوط ریلی وصل شوند اما ایلام هنوز به نیم متر راه ریلی وصل نشده است که از مطالبات اصلی مردم است.

وی تصریح کرد: البته زائرانی که قصد دارند از راه هوایی تردد کنند نیز باید از ماه‌ها قبل بلیط رزرو کنند همچنین یک بیمار صعب العلاج این منطقه نیز اگر بخواهد از راه هوایی سفر کند ۳ ماه طول می‌کشد تا بلیط پیدا کند که می‌طلبد سازمان هواپیمایی به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در مورد راه زمینی هم به جهت تکثر زائرانی که از مرز مهران تردد می‌کنند تعداد اتوبوس در این منطقه پاسخگوی نیاز آنها نیست ضمن‌اینکه مردم ایلام نیز برای سفر به تهران حتی نمی‌توانند بلیط اتوبوس پیدا کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید در جهت تامین رفاه زائران اربعین که هر سال ۳ میلیون نفراز مرز مهران تردد می‌کنند به تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل ایلام توجه جدی داشته باشند./

کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت رنج می‌برد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi