شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه مشاغل خانگی و خانوادگی باید بیش از همیشه بارور شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی بانوان در حوزه های کارآفرینی،اشتغال خانگی و خانوادگی بسیار کارآمد است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104099
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

توسعه مشاغل خانگی و خانوادگی باید بیش از همیشه بارور شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی  از بازارچه صنایع دستی بانوان توانمند استان قزوین بازدید کرد.

نماینده قوه مقننه در کارگروه ملی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس با حضور در خانه تاریخی رئوفی از نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات هنری زنان کارآفرین قزوین حاضر در این مجموعه بازدید کرد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی و خانوادگی باید بیش از همیشه بارور شود تا کانون خانواده و درآمد خانوارها از این طریق حفظ شده و ارتقاء یابد،تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی بانوان در حوزه های کارآفرینی و اشتغال خانگی و خانوادگی بسیار کارآمد است.

وی ادامه داد:از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم تلاش کردیم حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان به ویژه بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال خانگی به صورت جدی دنبال شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

 لزوم تسریع در تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در استان قزوین

نماینده مردم  قزوین، آبیک و البرز در مجلس در دیدار با “منصوری” معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیر تسریع در روند تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های استان قزوین شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس با انتقاد از اینکه تنها حدود ۴۰ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده، گفت: در این دیدار پیگیر سفر بعدی رئیس جمهور برای تخصیص تکمیل پروژه ها در استان شدم. با توجه به اینکه عمده پروژه های مصوب سفر، پروژه های نیمه کاره بالای ۵۰ درصد است که مطالبه چندین ساله مردم می باشد، تلاش شد یک به یک این موارد مطرح شود که از جمله آن می‌توان به بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، چشمه نور، پروژه های مربوط به آب و فاضلاب و جهاد آبرسانی، گاز رسانی، آسفالت و روکش آسفالت راه های روستایی و مواصلاتی، پیگیری روند مربوط به آبخیزداری و آبخوان داری و بهداشت و سلامت، افزایش تعداد آمبولانس ها و اورژانس های استان، نوسازی مدارس و اردوگاه ها اشاره کرد.

مقاومت مردم مقابله دشمنان با ایران را خنثی می کند
دنبال کنید

همچنین از دکتر منصوری خواستار رفع مشکلات معیشتی مردم و کنترل و تنظیم بازار و تسریع در تخصیص بودجه های وام و تسهیلات تبصره ۱۸ شدیم، چرا که متقاضیان این وام ها نیازمند تسریع در پرداخت این وام ها هستند.

منصوری نیز ضمن تاکید بر پیگیری موضوعات مطرح شده، این نوید را داد که تا دوهفته آینده تخصیص وام ها در استان ها انجام شود.

در این بازدید میدانی بانوان هنرمند و تولیدکنندگان صنایع دستی حاضر در خانه رئوفی، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند که توسط بانوی نماینده استان مورد پیگیری قرار گرفت.

سفر یک روزه رئیس کمیسیون بهداشت و رئیس انجمن خیرین سلامت کشور به استان قزوین

با دعوت “فاطمه محمدبیگی” عضو کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس انجمن خیرین سلامت کشور به همراه جمعی از مسئولان و خیران کشور مهمان استان قزوین شده و مورد استقبال محمدبیگی،”دیدبان” رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، خیران استان و جمعی از مدیران قرار گرفت.

 حضور در گلزار شهدای شهر قزوین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای سلامت آغازین برنامه سفر یک روزه دکتر شهریاری به استان قزوین بود.

بهره‌برداری از دستگاه سی تی سیمولاتور و سی تی آنژیو بیمارستان ولایت

 در مراسمی با حضور “شهریاری” رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، “محمدبیگی” رئیس مجمع نمایندگان استان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مدیران کشوری و استانی و خیران سلامت دستگاه سی تی سیمولیشن و سی تی آنژیو مرکز آموزشی و درمانی ولایت به بهره برداری رسید.

بکارگیری فناوری نو در راستای بهره وری ضروری است
دنبال کنید

این ۲ دستگاه به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای تشخیص بیماران سرطانی و شناسایی دقیق محل تومور و مشخصات تومور و درمان آن همچنین تشخیص مشکلات عروقی بویژه عروق قلب استفاده می شود.

محمدبیگی با تقدیر از زحمات و پیگیری‌های صورت گرفته گفت: بیماران سرطانی تا پیش از تامین این دستگاه ناگزیر بودن برای تشخیص بیماری خود به استان‌های همجواز و پایتخت مراجعه کنند اما با بهره‌برداری از این دستگاه مهم، زین پس خدمات لازم در این حوزه در بیمارستان ولایت قزوین ارائه خواهد شد.

خیرین برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان ۲۲ بهمن یاری دهند

همچنین؛”محمدبیگی” در بازدید”شهریاری” و مسئولان ملی و استانی از ساختمان جدید بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین سلامت جهت تسریع در روند تکمیل این پروژه مهم درمانی استان تاکید کرد و گفت:با رایزنی‌های صورت گرفته تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان از وزارت بهداشت تامین شده که امیدوارم با همت مسئولان و خیران ارجمند شاهد افتتاح و راه‌اندازی هر چه سریعتر این پروژه در استان باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi