جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اردکان باید در سطح ملی و بین‌المللی روایت شود

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان این‌که ایران باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور فعال و هدفمند داشته باشد، گفت:‌ بوم گردی‌ها باید در نمایشگاه‌های ملی و بین‌‎المللی معرف هویت میراثی خود باشند و اردکان باید در سطوح مختلف روایت شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104036
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

اردکان باید در سطح ملی و بین‌المللی روایت شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه شورای توسعه گردشگری که با حضور فعالان حوزه گردشگری این شهرستان برگزار شد، سطح کمی و کیفی جلسات توسعه گردشگری اردکان را مطلوب دانست و اظهار کرد:‌ امیدوارم که سه بخش عقدا، خرانق و مرکزی با تلاش مضاعف به هدف‌های اصلی گردشگری تبدیل شوند.

وی با بیان این‌که سرمایه گذارهای مختلفی آماده سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری در مناطق مختلف شهرستان اردکان هستند، افزود:‌ با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش خرانق، طرحی برای گردشگری کردن تمام بخش خرانق تدوین شده و طبق نظرات کارشناسی خرانق می‌تواند با صرف پنج هزار میلیارد تومان به هاب گردشگری خاورمیانه تبدیل شود.

خرانق در مسیر تبدیل شدن به هاب‌گردشگری خاورمیانه است

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ وجود نخبگانی انسانی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی از جمله عوامل منحصربفرد این شهرستان برای توسعه پایدار در سطح استانی و ملی است.

دشتی اردکانی، قلعه خرانق، زیارتگاه زرتشتیان، کاروانسراها، مساجد تاریخی و بافت زنده را از جمله ظرفیت‌های اردکان برای توسعه گردشگری دانست و بیان کرد:‌ نگارش کردن و چاپ کتب مختلف معرفی ظرفیت‌های موجود گردشگری اردکان از جمله اقدامات موثری است که در این حوزه انجام شده است.

وی معرفی هدفمند و گسترده ظرفیت‌های موجود را همان توصیه مقام معظم رهبری به تمام عناصر و بخش‌های اجرایی و توسعه‌ای کشور عنوان و تصریح کرد:‌ جهاد تبیین به منظور آگاهی از داشته‌ها و نحوه استفاده بهینه از آنها جدی‌ترین و لازم ترین راهبرد توسعه کشور است.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه نگارش کتاب«من اهل اردکانم» را اقدامی موثر در راستای معرفی زیرساخت‌های میراثی اردکان دانست و بیان کرد: این اقدام مناسب است ولی با توجه به ظرفیت‌های اردکان کافی نیست.

ایجاد دانشگاه علوم پزشکی بروجرد یک مطالبه عمومی است
دنبال کنید

اردکان در سطح ملی و بین‌المللی روایت شود

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روایتگری اردکان باید در اولویت اجرایی میراث فرهنگی این شهرستان قرار گیرد، گفت: عضویت اردکانی‌ها در کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های ملی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بیانگر ظرفیت این شهرستان در حوزه گردشگری است که باید از آن استفاده کنیم.

دشتی اردکانی، حضور فعالان حوزه گردشگری ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی را ضروری دانست و بیان کرد:‌ فعالان گردشگری و بوم گردی‌ها باید معرف داشته‌ها و ظرفیت‌های میراث فرهنگی باشند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، در پایان خطاب به فعالان حوزه گردشگری اردکان گفت: اگر مراکز اقامتی و بوم گردی‌های اردکان ظرفیت خود را افزایش دهند با تمام انرژی پیگیر سوق دادن مسافران داخلی و خارجی به این شهرستان خواهیم شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi