جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت لایروبی رودخانه اترک

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت گسترش لایروبی رودخانه اترک تأکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103802
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

ضرورت لایروبی رودخانه اترک

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی در آیین بهره‌برداری از پروژه بازیافت آمونیاک پساب پتروشیمی که با حضور سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و افقهی مدیرعامل تاپیکو برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان شمالی یکی از استان‌های تاثیرگذار در حوزه تولید است. همچنین باید این استان را به عنوان استانی بسیار مهم در ذخیره‌گاه زیست‌کره کشور دانست.

وی افزود: در این استان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع داریم که مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره کشور در مناطق حفاظت شده، قسمت‌های شمالی و غربی این استان قرار دارد.

وحیدی بر اهمیت صنعت پتروشیمی تاکید و بیان کرد: انتقال پساب بجنورد به عنوان یک مطالبه طولانی مطرح می‌شود و انتظار سرعت‌دادن به آن را داریم.

وی ادامه داد: یکی از امیدهای مردم در سال‌های آتی، این است که این صنعت در این منطقه بسیار پویا و زنده باشد و در این راستا تکمیل زنجیره تولید و فازهای توسعه ضروری است.

وی همچنین گفت: لایروبی رودخانه اترک به دلیل فعالیت‌های این مجموعه، بسیار حائز اهمیت و یکی از الزامات است. ۶۰ کیلومتر از رودخانه در حریم پتروشیمی قرار دارد که اگر لایروبی آن انجام شود، در میزان استفاده آب و تبدیل قسمت‌هایی از رودخانه و چشمه‌های آن که به صورت نیزار در آمده است به نحو احسن می تواند توسعه یابد و از خطرات سیلابی نیز جلوگیری کند. البته خوشبختانه این اقدام آغاز شده است اما امیدواریم توسعه یابد.

نماینده مردم شش شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، آلودگی هوای استان را بسیار رنج آور توصیف کرد و ادامه داد: شرایط دشواری در استان حاکم است، زیرا سال‌های گذشته در این فصول از سال، شاهد آلودگی کمتری بوده‌ایم. یکی از دلایل این اتفاق، شرایط کشور همسایه (ترکمنستان) است که تشدید آلودگی در استان را به دنبال داشته است.

حدود 95 درصد مصوبات سفر نایب رئیس مجلس به بروجن عملیاتی شده است
دنبال کنید

وی بیان کرد: با همکاری و تعامل مثبت و با استفاده از توان دو کشور می‌توان بر این مشکل فائق آمده و آلودگی را کنترل کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان، یکی از مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره کشور را پارک ملی گلستان دانست و اظهار کرد: استقلال پارک گلستان از سه استان و اختصاص بودجه مستقل برای این موضوع اتفاق قابل قبولی بود و امیدواریم ذی‌حساب پارک منصوب شود و شاهد آن باشیم که با زحمات محیط زیست خراسان شمالی و همکارانشان، بهترین دوره ارتقاء حیات وحش استان رقم بخورد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi