جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز سرشماری حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده مراکان شهرستان خوی

به گزارش کرونا از ارومیه، عزیز عطایی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از آغاز برنامه سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان خوی خبر داد.  وی افزود: برنامه سرشماری جمعیت حیات وحش استان هر ساله  با هدف بررسی وضعیت و ارزیابی روند تغییرات جمعیتی گونه‌های شاخص انجام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103538
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

کرونا :

آغاز سرشماری حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده مراکان شهرستان خوی

به گزارش کرونا از ارومیه، عزیز عطایی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از آغاز برنامه سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان خوی خبر داد.

 وی افزود: برنامه سرشماری جمعیت حیات وحش استان هر ساله  با هدف بررسی وضعیت و ارزیابی روند تغییرات جمعیتی گونه‌های شاخص انجام شده و با توجه به شرایط موجود، برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی برای گونه‌ها تدوین و اجرا می‌شود.

عطایی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده مراکان با وسعت ۱۰۱ هزار هکتار،  از مهمترین زیستگاه‌های قوچ و میش ارمنی و کل و بز وحشی در کشور است که اداره کل حفاظت محیط زیست با برنامه‌های حفاظتی و تلاش های شبانه روزی محیطبانان از این گونه ها که سرمایه‌های ملی کشور هستند، حفاظت می‌کنند.

وی ادامه داد: این سرشماری با حضور  کارشناسان حیات وحش، محیط بانان ، دامپزشکان اداره‌کل و با همکاری جوامع محلی و در طول یک هفته انجام می‌شود و گزارش آن پس از پایان سرشماری اعلام خواهد شد.

پایان پیام


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi