جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکلات پایگاه اورژانس جاده‌ای سی‌سخت و پاسخ مسوولان

به گزارش کرونا از سی‌سخت، پایگاه اورژانس بین جاده ای دشت بازار  شهر توریستی سی‌سخت به روستای کریک منتقل شد. اورژانس یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین واحدهای امدادرسانی در هر نقطه‌ای به حساب می‌آید که وظایف امداد سریع، ارائه خدمات درمانی اولیه پزشکی پیش بیمارستانی و کمک رسانی به مصدومین، بیماران و مجروحین اورژانسی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103409
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹

کرونا :

مشکلات پایگاه اورژانس جاده‌ای سی‌سخت و پاسخ مسوولان

به گزارش کرونا از سی‌سخت، پایگاه اورژانس بین جاده ای دشت بازار  شهر توریستی سی‌سخت به روستای کریک منتقل شد.

اورژانس یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین واحدهای امدادرسانی در هر نقطه‌ای به حساب می‌آید که وظایف امداد سریع، ارائه خدمات درمانی اولیه پزشکی پیش بیمارستانی و کمک رسانی به مصدومین، بیماران و مجروحین اورژانسی و انتقال آنان به مراکز درمانی در کمترین زمان ممکن با هدف کاهش مرگ و میر، نقص عضو و آسیب را بر عهده دارند. 
 
برخی مخاطبین می‌گویند پایگاه اورژانس بین جاده ای شهر سی سخت به دلیل کم توجهی مسوولان مربوطه به موضوع تکمیل ساختمان این اورژانس جمع آوری و به روستای کریک جنب درمانگاه منتقل شده که این مهم خود نیز باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

مخاطبین می‌گویند بیش از یک سالی هست که بیماران شهر سی سخت در اغلب مواقع از شهر مستقیم به یاسوج اعزام می شوند چون درمانگاه در اکثر مواقع از پذیرش بیمار بخاطر عدم امکانات کافی سرباز می‌زند و طبق شنیده‌ها در کنار این امر قانونی اورژانس استان شفاها اعلام کرده ولی نامه ای مکتوب اعلام نشده که چه بیمارانی باید مستقیم به یاسوج اعزام شوند.

همچنین عنوان شده که در کنار این ها در هر بار اعزام پایگاه شهری سی سخت به یاسوج بیش از ۳ ساعت شهر سی سخت خالی از آمبولانس و تیم فوریت است در این بازه زمانی که آمبولانس در سی سخت حضور ندارد امکان وقوع هر نوع حادثه ای وجود دارد که در این موقع اعزام  نزدیک ترین آمبولانس به سی سخت بیش از نیم ساعت زمان می برد که این مهم هم در صورتی امکان پذیر است که آمبولانس اورژانس در جاده پر خطر یاسوج به اصفهان نباشد.

برخی گلایه‌ها نیز در خصوص آمبولانس است که می‌گویند در حال حاضر تمام شهرستان‌ها بجز دنا بروزترین آمبولانس‌ها (۳۱۵ و حتی ۳۱۵ کمک دار) دارند، خودروهای شهرستان دنا در دو پایگاه ۳۱۵ و ۳۱۴ سی‌سخت و دشت بازار تویوتا هایس و آمبولانس پایگاه شهر سی سخت خودروی تویوتا هایس است که در زمستانها باید تا صبح مراقبت کرد و اگر برف ببارد باید زنجیر چرخ زده شود که با شرایط اورژانس در هرجایی از کشور با چنین شرایطی حداقل بهترین آمبولانس کمک‌دار ارائه می‌شود.

ساخت درمانگاه روستای بردیان چرام به همت خیران آغاز شد
دنبال کنید

البته خواسته مردم شهر سی سخت این است که با توجه به شرایط آب و هوایی و کوهستانی بودن شهر سی‌سخت یک دستگاه آمبولانس به روز ۳۱۶ یا ۳۱۵ کمک دار نیاز اساسی است

همچنین برای جلوگیری از نبود آمبولانس در شهر سی‌سخت آمبولانس از سی سخت خارج نشود و بیماران را درمانگاه سی سخت یا پایگاهی دیگر از سی سخت تحویل بگیرند.

در ۲۰ اردیبهشت ۹۹ پناهی فرماندار اسبق دنا از مرتفع شدن مشکل تهیه زمین اورژانس ۱۱۵ جاده ای و هلال احمر سی سخت به یاسوج خبر داد که به همین منظور خبرنگار فارس طی گفت و گویی با وی خواستار شرح ماجرا شد.

پناهی فرماندار اسبق دنا در گفت وگو با فارس گفت:در بازدیدی که با حضور بنده، بخشدار مرکزی، مدیران ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، بهداشت و درمان، عضو شورای شهر، اورژانس۱۱۵ برای مکان یابی اورژانس جاده ای ایستگاه هلال احمر انجام گرفت زمین مورد نیاز مشخص و در اختیار اورژانس قرار گرفت و مقرر گردید در سریع ترین زمان ممکن ساخت آن شروع شود.

پناهی خاطرنشان کرد: در این چند سال اتفاقات ناگواری پیش آمده که تهیه زمین با مشکلاتی مواجه شده که ایجاد زیرساخت های سلامت شهروندان از اولویت های اصلی بوده که در همان سال ۹۹ زمین مورد نیاز آماده و در اختیار سازمان متولی قرار گرفت.

فرماندار اسبق دنا گفت: یادم هست که برای احداث ساختمان اورژانس بین راهی دشت بازار مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات زلزله اهدایی از طرف مدیرعامل بانک مهر نیز به این منظور اختصاص یافت و در اختیار آنها قرار گرفت ولی متاسفانه تا به امروز هیچ گونه ساختی صورت نگرفته است.

در همین خصوص به سراغ محمد امین نیکویی رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا در خصوص گلایه‌های برخی از مخاطبین کرونا نسبت به وضعیت اورژانس شهر سی سخت از او سوالاتی داشته باشیم.

همراهی و همدلی سپاه و دستگاه قضایی بهمئی در راه ایجاد امنیت پایدار
دنبال کنید

نیکویی در این گفت‌وگو اظهار کرد: پایگاهی تحت عنوان دشت بازار داریم که یک سال بیشتر است به کریک انتقال یافته این پایگاه مصوب دشت بازار سی‌سخت است و جای هیچ نگرانی نیست که دوباره به این نقطه باز خواهد گشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اگر این پایگاه مربوط به دشت بازار سیسخت است به کریک انتقال یافته یادآور شد: زیرساخت‌های لازم در این نقطه وجود نداشت و ما همه موضوعات را مد نظر قرار می‌دهیم چرا که باید هم امنیت و هم زیرساخت در یک نقطه وجود داشته باشد تا اینکه بتوانیم شرایط لازم را برای بازگشت دوباره آن ایجاد کنیم.

این مسوول در ادامه در خصوص این سوال که به گفته فرمانار اسبق مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قبلاً برای این کار در نظر گرفته شده گفت: در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم که آیا تخصیص داده شده یا نه اما این موضوع پیگیری خواهد شد ولی به هر حال برای ساخت یک پایگاه اورژانس به مبلغی از یک و نیم تا ۲ میلیارد تومان نیاز است که در حال پیگیری هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمبولانس‌های همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد از آمبولانس‌های شهرستان دنا و پایگاه‌های آن مجهزتر هستند یادآور شد: اطلاع دارید که ما چهار پایگاه اورژانس در کل شهرستان دنا داریم از مجموع خودروها دو خودروی بنز ما دچار سانحه شد و هزینه سنگینی نیز دارند که هم اکنون استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خودروهای بنز در پایگاه جاده‌ای سی‌سخت فعالیت نمی‌کنند و در جای دیگری است گفت: محض اطلاع شما اینکه برای مثال در عملیات‌های جاده‌ای پاتاوه به دلیل موقعیتی که دارد گاه تا ۷ برابر برخی از پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای ماموریت دارد و ما برای این موضوع شاخص‌هایی را در نظر می‌گیریم.

پایان پیام/ 

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi