دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اردبیل باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: اردبیل باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل شود و در کنار آن هاب منطقه‌ای در حوزه هوایی محسوب شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102713
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

کرونا :

اردبیل باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، صدیف بدری در نشست با مطالبه‌گران بازار و اصناف در اردبیل اظهار کرد: در بحث حذف ارز ترجیحی بنده معتقدم نباید این امر به صورت یک دفعه‌ای انجام می‌شد بلکه اجرای این طرح به شکل پله‌ای و مرحله به مرحله به انجام می‌رسید.

وی ساختار نظارتی و کنترلی دولت را در این حوزه ضعیف اعلام کرد و گفت: همین عدم نظارت‌ها به افزایش قیمت‌ها و تورم سرسام‌آور منجر شد و مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم نتوانست همراه با دولت سیاست‌های مناسب کنترلی را در پیش بگیرد.

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه هفته آینده در مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهند رسید که انتظار می‌رود مواد مصوب قانون مورد توجه دولت قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف به ویژه ارائه کالا برگ الکترونیکی و واردات خودرو دولت مصوبه مجلس را اجرایی کند.

بدری افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته سوداگران حوزه خودرو بر تولید این محصول چنبره زده بودند که با استیضاح وزیر گذشته صنعت، معدن و تجارت و روی کار آمدن وزیر جدید آرامش نسبی در حوزه خودرو حاکم شده است.

وی به قانون حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان و تسهیل‌گری در صدور مجوز کسب و کارها اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاداتی را ارائه کردیم تا در کنار تقویت نظام تولید، در بخش خدمات گردشگری، تعرفه گاز بهای هتل‌ها تعدیل شده و در کنار آن مساکن نیمه‌تمام از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده و در کنار آن رتبه‌بندی معلمان باید به شکل درست و واقعی انجام شود.

وی در مورد برجام اضافه کرد: تصویب و اجرای برجام بر اساس سیاست نظام مورد توجه بود اما رئیس جمهور سابق آمریکا با پاره کردن برجام سعی کرد تا در این مسیر خللی را ایجاد کند.

مجوز ماده 23 احداث بیمارستان جایگزین شهید معرفی زاده شادگان اخذ شد
دنبال کنید

بدری به عدم حسن نیت آمریکا و اروپایی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: جلوتر از اف. ای. تی. اف ما به شفاف‌سازی مالی داخلی نیاز داریم و بنده بر این باورم در کنار شفافیت مالی، شفافیت آرای نمایندگان مجلس نیز باید اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نظام اداری کشور به یک ساختار قوی و کارآمد همچون ساختار نظامی مرحله به مرحله نیازمندیم تا یک شبه مدیران تغییر نیافته و به تناسب سابقه بتوانند وارد عرصه مدیریتی شوند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی مصون نگه داریم و در کنار آن مراقبت داشته باشیم تا آموزش و پرورش در ساختار سیاسی گرفتار نشده بلکه بر اساس تخصص، نیروی انسانی آموزش و پرورش در عرصه‌های مدیریتی به‌کارگیری شوند.

بدری در مورد تعطیلی گمرک بیله‌سوار و فعال شدن گمرک خداآفرین تصریح کرد: در پی کرونا گمرک بیله‌سوار از طرف کشور مقابل به تعطیلی کشیده شد و همچنان امیدواریم با رفع برخی خصومت‌ها، ایران و آذربایجان بتوانند از ظرفیت تجاری همدیگر استفاده کنند.

وی بیله‌سوار را سهل‌ترین و بهترین مسیر برای تردد کالا و مسافر اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی منطقه آزاد و اتصال راه آهن به شمال استان می‌توانیم به تقویت و توسعه گمرک بیله‌سوار کمک کنیم.

بدری افزود: در کنار قانون‌گذاری در مجلس یازدهم و تصویب قوانین متعدد نظیر تأمین و تولید مسکن، تلاش بر این بوده تا مشکلات مردم در این حوزه با تدبیری مناسب برطرف شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با قانون تأمین و تولید مسکن جلوی بهانه‌تراشی‌های دولت در ساخت مسکن گرفته شد و بانک‌ها نیز موظف شدند ۲۰ درصد تسهیلات خود را در حوزه مسکن پرداخت کنند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
دنبال کنید

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سرپیچی از این قانون جرایمی را برای بانک‌ها به همراه دارد و باید جریمه‌ها به حساب صندوق مسکن واریز شده تا در این حوزه هزینه شود.

بدری به‌روزرسانی قانون نظام مهندسی ساختمان را از دیگر پیگیری‌ها اعلام کرد و گفت: در حوزه استانی نیز پروژه‌های زیربنایی در بخش انرژی، ارتباطات، راه، راه آهن و فرودگاه مورد توجه قرار گرفت تا شاهد توسعه و گسترش این طرح‌ها باشیم.

وی پیشرفت راه آهن اردبیل را ۹۲ درصد اعلام کرد و یادآور شد: اردبیل باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل شود و در کنار آن هاب منطقه‌ای در حوزه هوایی محسوب شود.

بدری در مورد منطقه آزاد تجاری نیز تصریح کرد: منطقه تجاری اردبیل به دلایل مختلف به ویژه رویکرد انفعالی دولت بر زمین مانده در حالی که انتظار می‌رود دولت هر چه سریع‌تر از یک نقطه اجرای منطقه آزاد تجاری را آغاز کند.

وی از تأمین اعتبار مناسب برای انتقال آب از فرا حوزه‌ای به اردبیل خبر داد و افزود: نه تنها ارس و قزل‌اوزن بلکه انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد شهریار نمی‌تواند مشکلی را حل کند و از همین رو ضروری است تا از طریق دریای خزر و به میزان ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین به اردبیل اختصاص پیدا کند.

نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: متأسفانه در این سال‌ها نتوانستیم در حوزه آب عملکرد رضایت‌بخشی را داشته باشیم و ضروری است برای حل این مشکلات و همچنین رفع تنش آبی و نارسایی‌های حوزه فاضلاب شهری اقدامات مؤثر انجام شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi