شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آسمان مازندران دوشنبه‌شب بارانی می‌شود

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در مازندران، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز دوشنبه شاهد جوی پایدار همراه با افزایش دما در آسمان مازندران هستیم که این افزایش دما روز دوشنبه محسوس خواهد بود. وی افزود: همچنین طی این مدت در ارتفاعات هم وزش باد گرم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102665
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

کرونا :

آسمان مازندران دوشنبه‌شب بارانی می‌شود

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در مازندران، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز دوشنبه شاهد جوی پایدار همراه با افزایش دما در آسمان مازندران هستیم که این افزایش دما روز دوشنبه محسوس خواهد بود.

وی افزود: همچنین طی این مدت در ارتفاعات هم وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، تصریح کرد: با نفوذ سامانه بارشی از دوشنبه شب ۲۹ تا سه‌شنبه اواخر شب ۳۰ آبان ماه امسال شاهد بارندگی در آسمان مازندران خواهیم بود.

اسدی ادامه داد: بارندگی گاهی رگبار شدید و رعدوبرق، وزش باد شدید،کاهش دما، احتمال تگرگ و بارش برف در مناطق کوهستانی بالای ۲۰۰۰ متر استان همراهی دارد.

وی با اعلام اینکه این سامانه بارشی دوشنبه شب، ارتفاعات و روز سه‌شنبه به‌ویژه نیمه شرقی استان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد:  آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌ها، تاسیسات و شکستن درختان از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران، بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان در کنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‏‌های کم‌مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi