شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

کاهش مرگ و میر مادران باردار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست کمیته استانی کاهش مرگ و میر مادران باردار گفت: یکی از شاخص‌های توسعه هر کشوری کاهش مرگ و میر مادران باردار است. رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرگ و میر مادران باردار در کشور از یکصد هزار نفر ۲۳ مورد است اما در آمریکا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102252
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

کرونا :

کاهش مرگ و میر مادران باردار در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست کمیته استانی کاهش مرگ و میر مادران باردار گفت: یکی از شاخص‌های توسعه هر کشوری کاهش مرگ و میر مادران باردار است.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرگ و میر مادران باردار در کشور از یکصد هزار نفر ۲۳ مورد است اما در آمریکا از هر یکصد هزار نفر مادر باردار ۳۲ است که نشان می‌دهد سیستم بهداشت این کشور توسعه یافته به خوبی عمل نکرده است.

وی عنوان کرد: مرگ و میر مادران باردار در کهگیلویه وبویراحمد از هر یکصد هزار نفر ۹.۲۶ درصد است که اقدامی خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما در راستای کاهش مرگ و میر مادران باردار باید اقدامات اساسی‌تری صورت گیرد.

ملک‌زاده گفت: از سال ۸۹ تا تاکنون هیچ گونه مرگ مادر باردار کمتر از ۱۸ سال گزارش نشد.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ مرگ مادران باردار ۱۸ تا ۳۵ سال دو مورد گزارش شد، سال ۱۴۰۰ یک مورد و سال گذشته نیز یک مورد مرگ مادر باردار به ثبت رسید. مرگ مادر بالای ۳۵ سال هم یک مورد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi