یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رنگ و نور از قلب آمریکای لاتین برای مظلوم‌ترین مردم دنیا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، روز گذشته، ۱۶ آبان ماه در بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ‌وارتباطات اسلامی، محمود سالاری معاون امورهنری وزارت فرهنگ ‌وارشاداسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و جمعی دیگر از مسئولین و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

کرونا :

رنگ و نور از قلب آمریکای لاتین برای مظلوم‌ترین مردم دنیا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، روز گذشته، ۱۶ آبان ماه در بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ‌وارتباطات اسلامی، محمود سالاری معاون امورهنری وزارت فرهنگ ‌وارشاداسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و جمعی دیگر از مسئولین و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران حضور یافتند.

در حاشیه این بازدید، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران درحال برگزاری است و حدود ۴۰۰ اثر بسیار ارزشمند از هنرمندان ۱۵ کشور آمریکای لاتین برروی دیوارهای مهم‌ترین موزه هنری غرب‌آسیا یعنی موزه هنرهای معاصر تهران قرار گرفته است در این ایام بازدید‌های متعددی توسط مردم، علاقمندان هنر و مسؤلین داشتیم.

وی افزود: در روز افتتاح نمایشگاه، برخی از سفرا، ریاست حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی و دست اندرکاران مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران حضور یافتند. همچنین در روز ۱۳ آبان نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از این نمایشگاه بازدید کرد و علاقمند بود این روز را با حضور در این نمایشگاه که بخشی از آثار آن رویکرد ضداستکباری، ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی داشت، گرامی بدارد.

خراسانی زاده با اشاره به اهمیت حوزه هنرهای تجسمی و پیش رو داشتن جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: ظرفیت جشنواره هنرهای تجسمی فجر بسیار زیاد و ارزشمند است. ما به واسطه اینکه حداقل ۱۰ رشته ذیل هنرهای تجسمی داریم، فقط در بخش رقابت آزاد ۱۰ دبیر داریم و تنها جشنواره فجری هستیم که دبیرکل داریم و تعداد دبیران در این دوره که زیرمجموعه دبیرکل فعالیت می‌کنند حدود ۲۰ دبیر خواهد بود. این وسعت فعالیت و تعداد بالای هنرمندان حوزه هنرهای‌ تجسمی نشان دهنده اهمیت این جشنواره است. فراخوان این جشنواره مدتی است که منتشر شده و آثار ارسال شده درحال جمع‌آوری هستند.

دسترسی 83 درصدی روستاها به آب شرب پایدار/تأمین 80 درصد آب‌ روستایی از منابع زیرزمینی‌
دنبال کنید

در بخش دیگری از این بازدید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: برگزاری این نمایشگاه اقدام هوشمندانه‌ای است که با زبانی گویا جنایات رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اذعان داشت: برگزاری این رویداد هنری باتوجه به اتفاقاتی که هم‌اکنون در غزه و فلسطین رخ می‌دهد، حرکتی شایسته و بهنگام بود. زبان کاریکاتور در این نمایشگاه، زبانی گویاست و می‌تواند جنایاتی را که این روزها توسط رژیم صهیونیستی در غزه رخ می‌دهد و استکبار جهانی از آن پشتیبانی می‌کند، نشان دهد.

وی تصریح کرد: تکرار این رویداد هنری در کشورهای دیگر فرصت بسیار خوبی است که می‌تواند آثار مرتبط با جنایات رژیم صهیونیستی، مظلومیت مردم غزه و روحیه استکبارستیزی را به نمایش بگذارد. در این راستا با مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران گفت‌وگو داشتیم و مقرر شد برخی آثار مهم حاضر در این نمایشگاه را در کشورهای دیگر به نمایش بگذاریم تا به تکثیر این پیام ارزشمند کمک کنیم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در پایان از آمادگی این سازمان برای نمایش آثار هنری در کشورهای خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیام نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، واضح و روشن بود و با توجه به اتفاقاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهد، گامی رو به جلو و هوشمندانه است. از این‌رو باید از موزه هنرهای معاصر تهران بابت این اتفاق، تشکر کرد.

گفتنی است که نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین شامل آثار هنرمندان مطرحی چون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا، رائول فرناندو زولتا و…، تا ۲۸ آبان جاری در موزه هنرهای معاصر تهران برپا خواهد بود.

خبر خوب برای روستانشینان چاروسایی/اعتبار 400 میلیاردی برای توسعه ارتباطات بخش چاروسا
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi