جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حفظ محیط زیست کشور به باور قلبی آحاد جامعه تبدیل شود

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت:محیط زیستی ها باید تعاملات بیشتری با سایر ارکان حاکمیتی کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101970
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

حفظ محیط زیست کشور به باور قلبی آحاد جامعه تبدیل شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به حمایت قاطع از نیروهای خدمتگزار و سرایداران مدارس اشاره کرد و گفت: با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش می‎‌یابد. 

معلمان حق‌التدریسی مشمول ضریب در نمره آزمون استخدامی شدند

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و نایب رییس کمیسیون آموزش گفت: در آزمون های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیر دولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش می یابد.

تلاش رییس مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت:اگر برنامه هفتم توسعه مسائل مربوط به بازنشستگان را مدنظر قرار ندهد، انصافاً این برنامه قابل ارائه به مردم نیست.اکثریت بازنشستگان در سراسر کشور امروز نمی توانند زندگی خود را اداره کنند.همه ما در تلاش هستیم که بین دولت و مجلس توافقی به وجود بیاید.
حتی اگر تصمیمات در زمینه حقوق بازنشستگان به دلیل بار مالی مغایر با اصل ۷۵ هم شناخته شود، باید براساس توافق دولت و مجلس مسئله حل شود.

روستای قلعه جوق نجفقلی خان  به شبکه ملی اطلاعات متصل شد/دسترسی اهالی روستای گوو به اینترنت پرسرعت

روستای قلعه جوق نجفقلی خان بخش ترکمنچای از توابع شهرستان میانه به شبکه ملی اطلاعات متصل و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای ساکنین این روستا فراهم شد.

وزیر آموزش و پرورش به گیلان سفر می‌کند
دنبال کنید

گفتنی است ؛با توجه به مکاتبات، جلسات و پیگیری های مستمر و مداوم صورت پذیرفته از وزیر ارتباطات و مسئولین ذی ربط، تاکنون مشکلات بسیاری از روستاهای فاقد اینترنت و فاقد آنتن تلفن همراه مرتفع شده است. بطوری که با تامین تجهیزات و تخصیص اعتبارات لازم و تلاش مسئولین اجرایی تاکنون حدوداً در ۷۰ روستای شهرستان میانه، دکل مخابراتی نصب و امکان اتصال برای آنها فراهم گردیده است.

لازم به ذکر است؛این روند همچنان تا بهره‌مندی روستاهای فاقد اینترنت جهت برخورداری اهالی روستاهای فاقد پوشش در سطح شهرستان میانه با جدیت در حال پیگیری است.نصب و راه اندازی دکل مخابراتی در اوایل سال ۱۴۰۰ به منظور برقراری آنتن تلفن همراه، آبان ماه ۱۴۰۲ نیز دسترسی اهالی روستای گاو(گوو) بخش کاغذکنان به اینترنت پرسرعت بر قرار شد.

این روند همچنان تا بهره‌مندی روستاهای فاقد اینترنت جهت برخورداری اهالی روستاهای فاقد پوشش در سطح شهرستان میانه با جدیت در حال پیگیری است.

همه دستگاهها برای یاری و حمایت از برنامه های محیط زیستی به میدان بیایند

مهدی اسماعیلی نماینده مردم شریف شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و دیدار با مدیر کل و معاون و روسای ستادی این اداره کل ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام گرفته در جهت ارتقاء برنامه های زیست محیطی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های پرسنل زحمتکش این سازمان و ادای احترام به شهدای عرصه محیط زیست به لزوم طراحی نقشه سازگاری طرح های عمرانی و اقتصادی با هدف گذاری های مربوطه تاکید و افزود: همه دستگاهها بایستی برای یاری و حمایت از برنامه های محیط زیست به میدان بیایند و به اجرای اهداف آن کمک کنند.

تخصیص اعتبار برای بازسازی بیمارستان قدیم و جدید شهرستان علی آباد
دنبال کنید

وی ادامه داد:  دستگاه هایی مانند صدا و سیما ، دانشگاهها، مراکز علمی پژوهشی، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی می توانند نقش موثری در همراهی و تاثیر گذاری برای”فرهنگ سازی و ترویج دانش زیست محیطی جامعه” داشته باشند.

اسماعیلی ادامه داد: در جهت اجرایی شدن سیاست گذاری های کلان کشوری تدوین اطلس محیط زیست در قالب برش استانی و شهرستانی به عنوان نقش راه پیمودن مسیر توسعه پایدار، و رفع تعارضات احتمالی بین دستگاه ها ضروری بوده و بستر مناسبی را برای توسعه ملی کشور فراهم خواهد ساخت.

نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید حفظ محیط زیست کشور بخصوص محیط زیست استان پهناور آذربایجان شرقی به باور قلبی آحاد جامعه تبدیل شود، اذعان کرد: باید محیط زیستی ها تعاملات بیشتری با سایر ارکان حاکمیتی کشور به ویژه مجلس شورای اسلامی داشته باشند و متقابلا ما نیز از طرحها و لوایح مربوط به حوزه محیط زیست در مجلس حمایت نموده و خواهیم کرد.
وی در این بازدید طی تماس تلفنی با  معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع حفاظت محیط زیست کشور، لزوم توجه بیشتر و حمایت از برنامه های محیط زیستی استان را خواستار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین در این نشست ضمن بیان کمبودها و کاستی ها در حوزه پرسنلی و خودرویی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، نیازمند توجه بیشتر در برنامه هفتم توسعه کشور برای محیط زیست بوده و انتظار داریم تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi