جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کُندی عملیات احداث خطوط نفوذی برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی کردستان ماحصل تعلل وزارت نیرو است

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس، ضمن تشریح تاثیر احداث خطوط نفوذی برق‌رسانی به چاه‌های آب و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان کردستان از وزارت نیرو خواست تا سهم اعتبارات ملی این بخش را پرداخت کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101937
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

کُندی عملیات احداث خطوط نفوذی برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی کردستان ماحصل تعلل وزارت نیرو است

پرویز اوسطی  در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، در تشریح جزییات روند اجرای عملیات احداث خطوط نفوذی برق‌رسانی به چاه‌های آب و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان کردستان که در این زمینه به وزیر نیرو تذکر داده بود، گفت: طبق قانون وزارت نیرو مکلف است خطوط نفوذی برق‌رسانی به چاه‌های آب کشاورزی را اجرا کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این منطقه حدود ۳هزار حلقه چاه آب کشاورزی وجود دارد که بسیاری از آنها با موتور دیزل کار می‌کنند که هم هزینه‌های تامین سوخت را افزایش می‌دهد وهم مصرف گازوییل مشکلات زیست محیطی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در سفر اول رییس جمهور به استان کردستان، وزارت نیرو مکلف شد ۷۰ درصد هزینه اجرای این خطوط را از محل اعتبارات ملی تامین کند و ۳۰ درصد اعتبارات باقی مانده آن نیز از محل اعتبارات استانی تامین شود اما تاکنون سهم اعتبارات ملی این بخش پرداخت نشده و باعث عقب ماندن کارها در این حوزه شده است.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم، یادآور شد: ما به وزیر نیرو تذکر دادیم تا سهم اعتبارات ملی این بخش را پرداخت کند تا بتوانیم عملیات احداث خطوط نفوذی برق‌رسانی به چاه‌های آب و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان کردستان را که عام‌المنفعه است کما اینکه در برخی مسیرها می‌توان با استفاده از این خطوط نفوذی به حدود ۳۵ حلقه چاه آب کشاورزی برق‌رسانی کرد، اجرا کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون درتلاش هستیم تا اعتبارات مورد نیاز این بخش را از محل اعتبارات دولتی تامین کنیم که هزینه‌های مالکان چاه‌ها و تولیدکنندگان بخش‌ کشاورزی نیز کاهش پیدا کند و به راحتی به چاه‌های آب کشاورزی این منطقه برق‌رسانی شود./

نشست با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص پیگیری رفع مشکلات مددجویان تحت پوشش این نهاد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi