پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیاز مبرم 510 خانوارعشایری باشت چیست؟

جبار صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در باشت گفت: طبیعت شهرستان باشت میزبان بیش از ۵۱۰ خانوار قشلاق و ییلاق با جمعیتی بیش از سه هزار و هفتاد و چهار نفر است. وی افزود: از آنجایی که جمعیت عشایری به عنوان سومین جامعه آماری بعد از جوامع شهری و روستایی قرار گرفته است، مستلزم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101898
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۳۳

کرونا :

نیاز مبرم 510 خانوارعشایری باشت چیست؟

جبار صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در باشت گفت: طبیعت شهرستان باشت میزبان بیش از ۵۱۰ خانوار قشلاق و ییلاق با جمعیتی بیش از سه هزار و هفتاد و چهار نفر است.

وی افزود: از آنجایی که جمعیت عشایری به عنوان سومین جامعه آماری بعد از جوامع شهری و روستایی قرار گرفته است، مستلزم نگاه ویژه به این قشر پرزحمت و مولد است.

صالحی با تصریح بر این که یکی از نیازمندی های زیرساختی و اساسی برای این قشر از جامعه ایجاد و ترمیم راه‌های دسترسی ایمن است گفت: این امر موجبات تولید بیش از پیش نیاز های اساسی کشور از جمله گوشت، پشم و انواع لبنیات را فراهم می کند.

این مقام مسئول با تقدیر از دولت سیزدهم اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ ساعت کار به وسیله ادوات راهسازی از جمله گریدر، لودر و بلدوزر دولتی ویژه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام گرفته و این مهم برای سال جاری  با قوت در دستور کار متولیان امر مجموعه امور عشایر شهرستان قرار دارد.

صالحی بیان کرد: تعهد پیمانکار عملیات ۲۰۰ کلیومتر است و تاکنون بیش از ۵۰درصد  عملیات مرمت و نگهداری  و مسیر دسترسی عشایری  شهرستان انجام شده است. 

 وی افزود: ۳۵ کلیومتر از جاده هزیم و میانه و پیچاب بیش از دو ماه در دستور کار بوده و توسط پیمانکار امور عشایر  بازگشایی ترمیم  و ادامه این  پروژه  در حال اجراست.

صالحی گفت: با توجه به حجم بالای نیازمندی در این زمینه از مسئولان ارشد و تصمیم گیر استان و همچنین ارگان های بسیج سازندگی، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان تقاضای نگاه ویژه و مساعدت مالی مورد انتظار است. 

افتتاح و کلنگ زنی ۵۸ میلیارد تومان پروژه کشاورزی دنا در دهه فجر
دنبال کنید

به گزارش کرونا از باشت، با توجه به حجم بالای مشکلات عشایر، خرید و تخصیص حداقل یک دستگاه ماشین‌آلات راهسازی ( لودر یا گریدر ) و استقرار دائم در شهرستان برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر و صرفه جویی در اعتبارات جاری ضروری به نظر می‌رسد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi