پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل زمین مسکن ملی شهر فیروزه/الحاق اراضی جاده باغرود به محدوده شهری نیشابور

نماینده مردم نیشابور،فیروزه،زبرخان و میان‌جلگه درمجلس گفت:بنابر الزامات نهضت ملی مسکن،تصمیم وزارت راه بر الحاق ۱۱۰ هکتار از اراضی جاده باغرود به محدوده شهر برای احداث واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101598
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

مشکل زمین مسکن ملی شهر فیروزه/الحاق اراضی جاده باغرود به محدوده شهری نیشابور

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوعات فرهنگیان و دانش‌آموزان در جلساتی با وزیر آموزش و پرورش،خبرداد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس مطرح کرد:مدتی است مسائل و مشکلات در حوزه وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان از جمله کمبود معلم در برخی مدارس، اعتراضات به نتایج آزمون استخدامی معلمان، کیفیت آموزش در مدارس، و همچنین اعتراض دانشجویان دختر نیشابوری دانشگاه فرهنگیان واحد قوچان و خانواده های این عزیزان به عدم وجود امکانات اولیه خوابگاهی و رفاهی و حتی تراکم شدید تعداد دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان قوچان بخاطر جذب دانشجو بالاتر از ظرفیت واقعی که باعث کاهش کیفیت آموزش در این دانشگاه شده است جزو مطالبات و مراجعات متعدد به بنده است.

ارکانی درادامه افزود:در همین راستا در هفته‌های گذشته دیدارهایی با وزیر آموزش و پرورش داشتم و این معضلات را با ایشان مطرح و پیگیری کردم. درخصوص اعتراضات به نتایج آزمون استخدامی معلمان مقرر شد که مجددا با کاهش تراز نمره قبولی، داوطلبین باقیمانده مورد ارزیابی قرار گیرند تا ظرفیت خالی سهمیه های استخدامی ازجمله در حوزه انتخابیه تکمیل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:درخصوص مشکل دانشجویان دختر نیشابوری دانشگاه فرهنگیان قوچان و تقاضا برای تعریف کد رشته جدید در دانشگاه فرهنگیان نیشابور برای پذیرش دانشجویان دختر نیز وزیر آموزش و پرورش به رییس دانشگاه فرهنگیان کشور دستورات لازم را صادر کرد.پیرو مذاکره ایکه با  “مهندس وکیلی” داشتم ایشان برای احداث ساختمان مستقل دانشگاه فرهنگیان دختران نیشابور در قالب مشارکت با دانشگاه فرهنگیان اعلام آمادگی کردند و امیدوارم هرچه زودتر مشکل دانشجویان دختر نیشابوری دانشگاه فرهنگیان و نگرانی خانواده های آنان برطرف شود.

اهداف دریایی با شلیک پهپادها منهدم شد
دنبال کنید

الحاق ۲۳ هکتار از اراضی کارخانه قند به محدوده شهری فیروزه

وی گفت: با الحاق ۲۳ هکتار از اراضی کارخانه قند در شمال بلوار امام رضا  (ع) شهر فیروزه به محدوده شهری، مشکل زمین مسکن ملی شهر فیروزه که مدت‌ها بلاتکلیف و باعث توقف پروژه مسکن ملی شهرستان فیروزه شده بود، رفع شد.

وی افزود: با تصویب تغییرکاربری زمین مذکور به مسکونی و انتقال اسناد مالکیت این اراضی به نام وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی در شهر فیروزه بعد از مدت‌ها وقفه، آغاز خواهد شد.رفع این معضل با همکاری مدیریت کارخانه قند و پیگیری ویژه فرماندار شهرستان فیروزه به نتیجه رسید.

الحاق اراضی جاده باغرود به محدوده شهری نیشابور در دستورکار شورای عالی شهرسازی 

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق اراضی جاده باغرود به محدوده شهری نیشابور جزو اختیارات وزارت راه و شهرسازی است و با پیگیری‌های انجام شده در دستورکار شورای عالی شهرسازی قرار دارد.

احسان ارکانی درخصوص صحبت‌های شهردار نیشابور مبنی براینکه الحاق اراضی جاده باغرود در بازنگری طرح تفصیلی جدید توسط مشاور پیش‌بینی نشده است،اظهار کرد:موضوع الحاق اراضی جاده باغرود ارتباطی با مطالعات طرح تفصیلی ندارد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس الزامات نهضت ملی مسکن و عدم وجود زمین در محدوده شهری نیشابور،تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل ۱۴ هزار خانوار نیشابوری ثبت‌نام شده در سامانه مسکن ملی، الحاق ۱۱۰ هکتار از اراضی جاده باغرود به محدوده شهر برای احداث واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن است که ارتباطی به شهرداری نیشابور ندارد.

تسهیل در اعطای تسهیلات به پروژه‌های نهاوند در دیدار با وزیر اقتصاد
دنبال کنید

وی تاکید کرد:بدیهی است درصورت تصویب این الحاق در شورای عالی شهرسازی موضوع اعلام و به دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری و شهرداری نیشابور ابلاغ شده و به محدوده فعلی شهر نیشابور اضافه خواهد شد.

ارکانی تصریح کرد: طبق درخواست و پیگیری‌هایی که شخصا از وزیر راه و شهرسازی داشتم،با اعزام هیات کارشناسی مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی و انجام آزمایشات فنی، موضوع فرونشست اراضی جاده باغرود منتفی اعلام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

نماینده مردم نیشابور،فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات اخیر رخ داده در حوزه شهرسازی شهرداری نیشابور، عنوان کرد: افزایش نظارت و ارتقای سلامت اداری در شهرداری نیشابور مهمترین عامل پیشگیری از سودجویی در حوزه زمین و املاک خواهد بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi