چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

روستای کندوان قلب تپنده گردشگری کشور است

نماینده تبریز،آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی گفت:روستای کندوان آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101586
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

روستای کندوان قلب تپنده گردشگری کشور است

 به گزارش خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت؛ علیرضا منادی سفیدان نماینده تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اجلاس سازمان جهانی گردشگری که در شهر سمرقند جمهوری ازبکستان برگزار شد،روستای کندوان آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد.

وی ادامه داد:روستای کندوان با توجه به این که به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری ثبت شده است ، قطعاً باید از این روستا به عنوان قلب تپنده گردشگری کشور نام برد.

منادی با اشاره به ظرفیت های شهرستان اسکو اظهارداشت:در این شهرستان روستای گردشگری کندوان ، تولید گل محمدی ، تولید گردو ، نان سنتی اسکو ،چاپ کلاقه‌ای از ظرفیت های مهم گردشری و تولیدی این شهرستان هستند.

گفتنی است؛اسکو یکی از قطب‌های تولید گل محمدی و گردو در کشور است که متأسفانه به علت آماده نبودن زیر ساخت‌ها محصولات تولید شده به شهرهای دیگر فرستاده می‌شوند.همچنین نان سنتی اسکو که نماد هویت تاریخی و فرهنگی این شهرستان سه هزار ساله هست و چاپ کلاقه ای که شهرستان اسکو به عنوان شهر ملی چاپ کلاقه از دیگر ظرفیت های اسکو هستند.

روستای کندوان یا «کندجان» یکی از سه‌ روستای صخره‌ای معروف دنیا در نزدیکی تبریز و شهر اسکو واقع شده است.کَندُوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی واقع در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است.بافت روستایی کم‌نظیر و شکل و معماری کله‌قندی خانه‌های سنگی کندوان، قدمت چند هزار ساله‌ و آب‌وهوای خنک و کوهستانی‌اش دلایلی است که کندوان تبریز نزدیک کوه آتشفشانی سهند را به صدر فهرست بهترین دیدنی‌های قدیمی تبریز رسانده است. این روستای تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری است و در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو واقع شده‌است./

طرح بعدی آمریکا همه پرسی اقلیم کردستان است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi