دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیستم گرمایشی ۲۷۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است

به گزارش کرونا از یاسوج، ایمان سبحان‌نژاد در جلسه مشترک روسای شهرستان‌ها و مناطق با مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۷۰ مدرسه دارای سیستم گرمایشی مشکل‌دار در استان وجود دارد گفت: این سیستم‌ها باید تا پیش از شروع سرما و بارش‌ها تعمیر و راه‌اندازی شوند. وی از وجود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101421
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

کرونا :

سیستم گرمایشی ۲۷۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است

به گزارش کرونا از یاسوج، ایمان سبحان‌نژاد در جلسه مشترک روسای شهرستان‌ها و مناطق با مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۷۰ مدرسه دارای سیستم گرمایشی مشکل‌دار در استان وجود دارد گفت: این سیستم‌ها باید تا پیش از شروع سرما و بارش‌ها تعمیر و راه‌اندازی شوند.

وی از وجود بیش از۸۰۰ مدرسه بدون انشعاب گاز در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: برای مدارسی که در استان بدون انشعاب گاز هستند باید دستگاه‌های ایمن استاندارد گرمایشی و حرارتی تامین شود.

سبحان نژاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه ،حدود ۲۰۰ مدرسه نیازمند  ایزوگام در مناطق عادی و عشایری استان وجود دارد افزود:با توجه به شرایط خاص ،کوهستانی و سردسیر بودن استان نیاز است اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به ایزوگام کردن این مدارس هم تا پیش از فصل سرما و بارش ها اقدام کند.

سبحان نژاد همچنین از وجود ۳۳۳ مدرسه بالای ۳۰ سال ساخت در استان خبر داد و گفت: این مدارس باید طی برنامه زمان بندی مشخص با همکاری و مشارکت اداره کل نوسازی،خیران مدرسه ساز و نهادهای متولی دیگر تخریب و نوسازی شوند.

وی افزود: علاوه بر این ۶۷۰ مدرسه بدون دیوار و حیاط ،بیش از ۸۳۰ مدرسه بدون گاز و ۲۲۰ مدرسه نیازمند به رنگ آمیزی در مناطق مختلف استان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه و جدی اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس و خیران برای مرتفع کردن مشکلات آنها است

 سبحان نژاد گفت :امسال بیش از ۱۸۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳ هزار و ۱۹۰ مدرسه در استان مشغول به تحصیل است.

معاون برنامه ریزی: شورای برنامه ریزی، توسعه و اشتغال ۱۹۲ مصوبه داشت
دنبال کنید

تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی بیش از یک هزار مدرسه

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:از سال ۱۳۹۰ تاکنون سیستم گرمایشی و سرمایشی هزار و ۸۲۵ مدرسه با ۶ هزار و ۱۲ کلاس درس در استان تعمیر و نوسازی شده است.

رضا حسینی نیک تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان را از اولویت های مهم کاری اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان برشمرد و افزود:آمادگی داریم تا پیش از شروع فصل سرما هر مدرسه دارای سیستم گرمایشی در هر نقطه ای از استان که نیاز به تعمیر و نوسازی سیستم گرمایشی دارد در اسرع وقت تعمیر شود.

وی با بیان اینکه پیش از مهرماه امسال ۱۰۳ فضای آموزشی،ورزشی و فرهنگی با۳۷۵ کلاس درس به وسایل آموزشی،کمک آموزشی،سرمایشی و گرمایشی در مناطق مختلف استان مجهز شده اند گفت: برای تجهیز این تعداد فضا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسینی نیک، از تخریب و بازسازی ۶۰ مدرسه سنگی نا ایمن در قالب طرح شهید سرایداران در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود:در سفر ریاست جمهوری به استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است

وی همچنین از ساماندهی و جمع آوری ۷۷ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز با ۱۲۲ کلاس درس در استان خبر داد و گفت:۶۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

 مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تعمیر و بازسازی میز و نیمکت مدارس و شاداب سازی فضای مدارس در قالب طرح شهید عجمیان با همکاری آموزش و پرورش و گروه‌های جهادی بسیج را از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری عنوان کرد و افزود:برای اجرای این طرح هم۷۰۰ میلیون تومان نیز اختصاص داده شده است.

بازدید وزیر صنعت از بزرگترین مجتمع ورزشی کشور در یاسوج
دنبال کنید

حسینی نیک گفت:در دوسال اخیر ۱۶۰ هزار متر مربع ایزوگام و ۱۲۰ هزار متر مربع آسفالت در مدارس استان اجرا شده است.

تعمیر وراه اندازی سیستم های گرمایشی و حرارتی مدارس،تامین و اجرای ایزوگام مدارس ، پیگیری ساخت سرویس های بهداشتی ویژه مدارس،تشکیل کمیته احداث فضاهای آموزشی،توجه به تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها، تامین دستگاه‌های ایمن استاندارد گرمایشی و حرارتی ویژه مدارس بدون گاز و خروج اموال و تجهیزات مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و نصب برچسب بر روی تجهیزات توسط مسئول امین اموال اداره کل از مهمترین مصوبات این نشست بود.

پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi