جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمین‌های دولتی برای راه‌اندازی منطقه آزاد در گرمی فراهم است

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: زمین‌های دولتی و ملی برای راه‌اندازی منطقه آزاد از گرمی مهیا شده و باید هر چه سریع‌تر کارهای اجرایی منطقه آزاد در گرمی آغاز شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101162
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

زمین‌های دولتی برای راه‌اندازی منطقه آزاد در گرمی فراهم است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین مرغوب ملی در شهرستان گرمی برای راه اندازی منطقه آزاد پیش بینی شده که دارای سند تک برگ و بهره مندی از امتیاز زیرساختی برای راه اندازی منطقه آزاد در استان اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان به نسبت سایر مناطق مطرح شده از اولویت راه اندازی منطقه ازاد برخوردار است و امیدواریم مقدمات راه اندازی منطقه آزاد در گرمی فراهم آید.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی پروژه ریلی اردبیل به گرمی و اتصال به پارس آباد همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: این پروژه دارای ردیف ملی است و با اجرای آن شهرستان گرمی از بن بست خارج شده و امکان اتصال این خط ریلی به آذربایجان و اوراسیا فراهم می‌آید.

اسماعیلی در مورد پرداخت مطالبات گندمکاران بیان کرد: دولت وعده داده تا آخر مهرماه این مطالبات پرداخت شود و گندمکاران گرمی نیز منتظر تحقق وعده دولت هستند.

وی با اشاره به خسارت سیل و کاهش ۸۵ درصدی تولید گندم در گرمی و انگوت تصریح کرد: برخی از کشاورزان حتی در خرید بذر برای کشت و زرع با دغدغه‌های جدی روبرو هستند که امیدواریم تسهیلات کم بهره وعده داده شده مسئولان زمینه این امر فراهم شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در پرداخت خسارت به باغداران و زارعان منطقه قصور و کوتاهی شده است اما ساخت و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل با سرعت در حال انجام است تا در فصل سرما روستاییان و ساکنان مناطق شهری دچار مشکل نشوند.

میزان پیشرفت پروژه احداث بند خاکی کلاته ملای شهرستان دامغان رصد می شود
دنبال کنید

اسماعیلی دلیل تأخیر احداث کارخانه سیمان سفید گرمی را عدم تأمین گاز مورد نیاز اعلام کرد و افزود: با احداث خط دوم انتقال گاز از مرکز استان به گرمی و تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه امیدواریم زمینه راه اندازی این کارخانه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: محور چهار خطه گرمی – بیله سوار در حال حاضر راکد است و اخیراً ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به این پروژه اختصاص یافته است تا پیمانکاران این راه ارتباطی را که مشهور به بزرگراه قفقاز است به سرعت تکمیل کنند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی در مورد پل تخریب شده انجیرلو نیز اضافه کرد: در حال حاضر تردد از پل فلزی در حال انجام است ولی قرار است با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار پل اصلی توسط پیمانکار اجرایی شود که سیلاب‌های مکرر در منطقه مانع از اجرای سریع پروژه شده است.

اسماعیلی بهسازی جاده گردشگری «داش دیبی» را به طول ۹ کیلومتر یادآور شد و بیان کرد: تجهیزو توسعه بیمارستان ولایت گرمی در حال انجام است و با راه اندازی پانسیون پزشکان امیدواریم تعداد پزشکان متخصص مستقر در منطقه از ۲۴ نفر افزایش یابد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجوز راه اندازی دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو در مقطع دکترای دامپزشکی برای گرمی اخذ شده تا از سال تحصیلی آینده جذب دانشجو را در این مجموعه دانشگاهی شاهد باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خانه بهداشت و ۳۰ میلیارد تومان برای آغاز عملیات احداث درمانگاه تأمین اجتماعی گرمی اختصاص یافته تا از اواخر آبان ماه پیمانکار عملیات اجرایی پروژه را شروع کند.

پیگیر تسریع در تکمیل پروژه های بهداشتی سمیرم/ تلاش برای گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه
دنبال کنید

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری وابسته به تأمین اجتماعی برای احداث مجتمع دامپروری در گرمی ۵۷۰ میلیارد تومان منابع هزینه خواهد کرد که حفاری چاه و تأمین زیرساخت‌ها در حال انجام است و در کنار آن صنایع شیر ایران نیز قرار است با اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد تومان مجموعه فرآوری محصولات لبنی را در گرمی آغاز کند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل واحد تولیدی شیرآلات بهداشتی در گرمی برطرف شده و با تقسیط بدهی مالیاتی در روزهای آینده این واحد تولیدی فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند تا کارگران این واحد به سر کار برگردند.

اسماعیلی اضافه کرد: احداث سدهای عمارت، تازه کند و انگوت و ذخیره سازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد عمارت رضایت کشاورزان و روستاییان را به همراه داشته و امیدواریم از این منابع آب اهالی گرمی و روستاهای همجوار استفاده کنند.

وی افزود: همچنان در گرمی دغدغه بیکاری جوانان را داریم و امیدواریم با تلاش مؤثر و راه اندازی واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری فرصت اشتغال مناسب برای بیکاران فراهم آید./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi