شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

درد دلی با صاحب‌خانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد؛ به خودمان رحم کنیم!

کرونا باشت- یادداشت روز – اسد اسدی نارک موسی- هر روز در خبرها می خوانیم که فلان شخص و فلان مدیر دستور جدیدی در خصوص قیمتهای مسکن اجاره بها و…صادر کرده است. آیا دستور درمانی‌ها بر قیمت ها خصوصاً در بحث مسکن و مهم تراز آن اجاره بهای خانه ها و مغازه هایی که سرپناه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101111
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶

کرونا :

درد دلی با صاحب‌خانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد؛ به خودمان رحم کنیم!

کرونا باشت- یادداشت روز – اسد اسدی نارک موسی- هر روز در خبرها می خوانیم که فلان شخص و فلان مدیر دستور جدیدی در خصوص قیمتهای مسکن اجاره بها و…صادر کرده است.

آیا دستور درمانی‌ها بر قیمت ها خصوصاً در بحث مسکن و مهم تراز آن اجاره بهای خانه ها و مغازه هایی که سرپناه بسیاری از جوانان چه برای زندگی و چه برای کسب درآمد است تا به امروز تاثیری داشته ؟ قطعا خیر..! چرا که اگر می داشت حتما می بایست در عمل نیز مشاهده می شد و برای مستاجری که با خون دل زندگی می کند و دو ماه به پایان قراردادش مانده به یکباره با تورم شدید در بحث مسکن مواجه می شود نیز ملموس می بود.

با کمی تحقیق و گفت‌وگو با بنگاه داران و مستاجرین متوجه خواهیم شد که در برخی از شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد اجاره بها چندین برابر و به گفته یکی از نمایندگان استان تا ۱۰ برابر هم افزایش داشته است.

به عنوان مثال خانه ای که سال گذشته ۱۵۰ میلیون رهن آن بوده به یکباره به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون رسیده است.

از طرفی دیگر هم دولت اعلام می کند که مستاجر و صاحب خانه ” قانون افزایش ۲۵ درصدی را رعایت کنند و مشاورین املاک هم موظف به رعایت این قانونند اما واقعیت این است که این هم در حد یک گفته است چرا که هزاران راه برای دور زدنش وجود دارد والبته که کسی هم رعایت نمی کند.

چند روز پیش بود که در برنامه سمت خدا اشک روحانی معروف این برنامه هم درآمد و با بغض و التماس و قسم برای رفع این معضل اجتماعی و مهم جامعه امروزی درخواست کمک کرد.

تقدیر ویژه رئیس سازمان سینمایی از مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

ما هم در پایان این درد ودل اجتماعی و شهروندی که واقیعیت این روزهاست و یک وظیفه به عنوان منعکس کننده دردهای شهروندان و مخاطبانمان داریم از صحبت‌های استادی که بسیاری از برنامه هایش را با اشتیاق دنبال می کنیم و به ایشان نیز ارادت داریم وام می گیریم که گفت: می‌گویند بسته جدید ارائه دادیم تا بسته شما اجرا بشود کمر مستاجر زیر بار گرانی شکسته می‌شود! پس اگر صاحب‌خانه هستید، همه کارهای خیرتان را تعطیل کنید از صدقه و انفاق و… به‌ جای آن با مستأجرتان راه بیایید.

منتظر دولت‌ها نمی‌شود نشست، تا دولت‌ها بخواهند کاری کنند وقت می‌گذرد الان مردم به ما نیاز دارند.

و در آخر حدیث زیبایی از امیرالمؤمنین را مرور کنیم که فرمودند: اِرحم تُرحم، به دیگران رحم کن تا به تو رحم شود

ای که دستت می‌رسد کاری بکن  پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi