یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات سهم کشاورزان خرامه از سفر ریاست جمهوری

نماینده مردم کوار،سروستان وخرامه در مجلس شورای اسلامی به مصوبات نشست ها با مسئولان و وزرا در دومین سفر رئیس جمهوری به استان فارس اشاره کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101084
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات سهم کشاورزان خرامه از سفر ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در دیدار با مسئولان وزارت نیرو به همراه فرماندار کوار مشکلات آب و برق حوزه انتخابیه در وزارت نیرو سد کوار و پروژه های آبفا را بررسی کرد.

در نشست های جداگانه با حضور نماینده مردم شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان کوار با دو تن از معاونان و مشاوران وزیر نیرو برگزار شد، تزریق اعتبارات سد کوار و پروژه های آبفا محور گفتگوها قرار گرفت.

 نماینده مردم کوار، سروستان وخرامه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه ای که با حضور کفیری مشاور وزیر نیرو برگزار شد پروژه های حوزه آبفا شامل تجهیز چاه ها، احداث مخازن، و نیرو رسانی به چاه ها، مشکلات آب و آبفای حوزه انتخابیه و مصوبات جلسات پیشین پیگیری و در پایان مقرر شد، جاهایی که مشکل حاد وجود دارد همکاری بیشتری جهت اتمام هر چه زودتر پروژه ها به عمل آید. ️

همچنین در جلسه دیگری با رضایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر نیرو،تامین اعتبار سد کوار، انتقال آب به خرامه، کانال های زهکشی کوار، تخصیص اعتبار به آبفا برای شهرها و روستاهایی که در سطح حوزه انتخابیه دارای مشکل آب هستند و پروژه های حوزه برق شهری و روستایی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

️در پایان با توجه به مشکلات و تنش های آبی در سطح سه شهرستان سروستان، خرامه و کوار، مقرر شد وزارت نیرو همچون گذشته با نگاه ویژه به پروژه های این مناطق در اتمام و راه اندازی پروژه ها همکاری نماید.

رفع اختلاف شهرداری و شورای شهر کوار با شرکت اکتشاف نفت در راس گفتگوها

در نشست مشترکی که با حضور نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان کوار با جواد اوجی وزیر نفت برگزار شد،رفع اختلاف شهرداری و شورای شهر کوار با شرکت اکتشاف نفت در راس گفتگوها قرار گرفت.

رحیمی مظفری بر عدم تحقق تعهدات شرکت اکتشاف نفت درخصوص جابجایی حریم انبار اکتشاف نفت در شهر کوار و گلایه مندی شهروندان از عدم تحقق این وعده وزارت نفت، تاکید کرد؛ و وزیر نفت دستور ویژه جهت حل آن را صادر کرد.

پیگیری حفر چاه آب آشامیدنی در شهرستان کوار توسط وزرات نفت و تجهیز آن که از مصوبات سفر کمیسیون انرژی است،پیگیری انجام مسئولیت های اجتماعی وزرات نفت در حوزه انتخابیه خصوصا شهرستان سروستان و پیگیری برخی موارد کلان در حوزه ملی از جمله صندوق سرمایه گذاری وزارت نفت از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که با رویکرد مثبت وزیر نفت دستوراتی جهت تسریع در اجرای آنها صادر شد.

بررسی مشکلات کشاورزان خرامه با حضور وزیر و معاونان وزیر کشاورزی 

همزمان با دومین سفر ریاست جمهوری به استان فارس و در بازدید وزیر و معاونان وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان خرامه در مجموع  اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به طرح های کشاورزی و دامپروری این شهرستان مساعدت های لازم انجام شد.

نماینده مردم کوار،خرامه و سروستان در مجلس،گفت: وزیر جهادکشاورزی در بازدیدی که از محل رودخانه کر واقع در بند موان و امامزاده ابراهیم (ع) سلطانشهر داشت پس از شنیدن گزارش وضعیت موجود و مشکلات کشاورزان،دستور پیگیری و در اولویت قرار دادن رفع موارد مطروحه را با مشارکت وزارت نیرو در بحث آب، صادر کرد.

قول مساعد وزیر فرهنگ برای حل مطالبات اهالی فرهنگ و هنر سبزوار
دنبال کنید

رحیمی مظفری،افزود:همچنین معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی نیز از مرکز ذخیره ژنی توران تیهو، مجتمع گاو شیری شهرک ایثار،شرکت پارس یاوران هیوا مهر، مجتمع پرورش قارچ پیشگام اندیشان صنعت آریا، تولیدات اسید هیومیک شرکت دانش بنیان فناور شیمی به رویان، مرکز پرورش الاغ شیری و مجتمع بره پرواری معزآباد جابری، بازدید کرد.

وی، اظهار داشت: در پایان این بازدید نیز تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت طرح توسعه شرکت دانش بنیان فناور شیمی به رویان، تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی سرمایه در گردش جهت شرکت پیشگام اندیشان صنعت آریا ،تخصیص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش جهت شرکت پارس یاوران هیوا مهر (سردخانه)،تخصیص تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جهت راه اندازی زنجیره گوشت و فعال سازی واحد شتر و استمهال و بخشودگی تسهیلات سررسید شده از بانک کشاورزی مجتمع ذخیره ژنی توران تیهو و تسهیل در صدور جواز توسعه برای فعالیت‌های پاستوریزاسیون و بسته‌بندی محصول شیر الاغ و تخصیص نهاده‌های دامی جهت الاغ شیری در سامانه بازارگاه، مورد تایید معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

رحیمی مظفری ادامه داد:همچنین تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش و احداثی جهت مجتمع‌های دامداری شیری شهرک ایثار و بره پرواری معزآباد جابری و تامین اعتبار جهت عملیات عمرانی فنی و زیربنایی مجتمع های گاو شیری شهرک ایثار و بره پرواری معزآباد جابری شامل حصارکشی مجتمع، آسفالت معابر عمومی و… نیز در دستور کار معاون وزیر کشاورزی، قرار گرفت.

وی، در پایان با اشاره به اینکه حل مشکلات شهرستان خرامه در گرو حل پایدار مشکلات بی آبی و کم آبی است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان خرامه در گذشته یکی از قطب های کشاورزی استان فارس بوده، اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی شدید در شرایط بحرانی قرار دارد از فرصت پیش آمده در سفر هیات دولت به استان فارس استفاده کردیم و با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی، ضمن بازدید میدانی و مشاهده شرایط کشاورزان از نزیک، مسایل و مشکلات واحد های صنعتی احداث شده و یا در دست احداث نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اتمام پروژه های ناتمام ورزشی، کمک به ورزشکاران محورهای اصلی گفتگو با وزیر ورزش و جوانان

همزمان با دومین سفر هیات دولت به استان فارس در نشستی که با حضور عبدالعلی رحیمی مظفری و فرمانداران حوزه انتخابیه با وزیر ورزش و جوانان برگزار شد؛ مشکلات و مسائل پیش روی ورزش و جوانان در سه شهرستان کوار، سروستان و خرامه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
پیگیری تکمیل و پروژه های ورزشی ناتمام، کمک به ورزشکاران و هیات های ورزشی و تحقق مصوبات جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پیگیری ویژه مصوبات پیشین کمیته استانی وزارت ورزش و جوانان که در نشستی با حضور نماینده مردم شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در وزارت ورزش و جوانان انجام شده است از دیگر موضوعات مورد بحث و گفتگو بود که مقرر شد با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان مورد بازنگری و رفع موانع قرار گیرند.

جذب معلمان غیربومی در حوزه انتخابیه ممنوع شود

نماینده مردم شریف شهرستان های کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی ممنوعیت جذب معلمان غیربومی در حوزه انتخابیه را مطالبه کرد.

همزمان با دومین سفر هیات دولت به استان فارس،عبدالعلی رحیمی مظفری در نشستی که با حضور ، فرمانداران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش حوزه انتخابیه با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد بر ممنوعیت جذب معلمان غیربومی به عنوان یک مطالبه عمومی در سطح حوزه انتخابیه تاکید کرد.

اولویت‌های مهم در جنوب استان بوشهر تأمین آب پایدار است
دنبال کنید

رحیمی مظفری، افزایش ظرفیت استخدام معلمان، را یکی از مهمترین نیازهای آموزشی حوزه انتخابیه دانست و گفت: در حال حاضر کمبود معلم در سطح شهرستان محسوس است و باید این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه معلمان متقاضی جابجایی انگیزه زیادی برای کار ندارند، افزود: یکی دیگر از مطالبات ما جایگزینی معلمان جذب جدید به جای معلمانی که قصد جابجایی دارند.

وی همچنین بومی گزینی در جذب معلمان را از دیگر از مطالبات جدی حوزه انتخابیه دانست و گفت:در حال حاضر سهمیه جذب بومی برای شهرهای شیراز، زرقان و حوزه انتخابیه یکی است و ضروری است به منظور رعایت عدالت این شهرها از هم تفکیک شود زیرا نیروهای دیگر شهرها در حوزه انتخابیه به عنوان بومی جذب می شوند و حق جوانان ما ضایع می شود.

رحیمی مظفری یکی دیگر از مطالبات جدی را بررسی گواهی بومی نیروهای جذب جدید از طریق بازرسی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و مطرح کرد: متاسفانه برخی افراد به صورت غیرقانونی گواهی بومی دریافت و به جای متقاضیان حوزه انتخابیه استخدام می شوند. ️کمبود معلم و نیروی انسانی، نوسازی و بهسازی مدارس، تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی، معیشت معلمان… از دیگر موضوعاتی بود که در مورد آنها بحث و گفتگو شد و وزیر آموزش و پرورش نیز قول هایی برای رسیدگی به آنها داد.

طرح های توسعه ای خرامه به کم آبی گره خورده است

نماینده مردم شهرستان های کوار خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان اقتصادی این سه شهرستان با وزیر صمت گفت: همه طرح های توسعه ای شهرستان خرامه با موضوع کم آبی گره خورده است.

 مهندس عبدالعلی رحیمی مظفری در نشست فعالان اقتصادی حوزه انتخابیه با عباس علی آبادی وزیر صمت و معین رییس جمهور در دومین سفر هیات دولت به استان فارس، همکاری وزارت صمت در تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در شهرستان خرامه را خواستار شد.

رحیمی مظفری، به سرانجام رسیدن کارخانه فولاد خرامه، تعین تکلیف کارخانه کاغذ خرامه، تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی خرامه، تکمیل جاده خرامه به نیریز توسط وزارت راه و شهرسازی را از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد.وی، یکی دیگر از مطالبات جدی مردم شهرستان خرامه را حل مشکل کم آبی دانست و گفت: وضعیتی حادتر از آب کربال در استان فارس نداریم زیرا در این منطقه هم کم آبی و هم بد آبی وجود دارد.

رحیمی مظفری در خطاب به وزیر صمت، ادامه داد: در حال حاضر با همکاری وزارت نیرو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب به خرامه در نظر گرفته شده است؛ اما شما نیز به عنوان معین سفر ضرورت اجرای این پروژه را به اطلاع رییس جمهور برسانید.

وی تاکید کرد: بخشی از آب قرار است در شهرک های کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و بخشی نیز آب شهرک صنعتی شماره دو خرامه را تامین می کند که نیازمند پیگیری و توجه جدی است./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi