جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار ثبت احوال| ازدواج 3 برابر طلاق در باشت و تولد 212 نوزاد

غفار مرادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ضمن برشمردن اهمیت آمار در جامعه اظهار کرد: آمار و اطلاعات در هر جامعه‌ای از نقش بسزایی برای پیشرفت در تمام حوزه‌ها برخوردار است و بدون داشتن آمار دقیق، اتلاف سرمایه خواهیم داشت. وی گفت: برنامه‌ریزان برای موفقیت در کار از آمار ثبت‌احوال در زمینه‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101003
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

آمار ثبت احوال| ازدواج 3 برابر طلاق در باشت و تولد 212 نوزاد

غفار مرادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ضمن برشمردن اهمیت آمار در جامعه اظهار کرد: آمار و اطلاعات در هر جامعه‌ای از نقش بسزایی برای پیشرفت در تمام حوزه‌ها برخوردار است و بدون داشتن آمار دقیق، اتلاف سرمایه خواهیم داشت.

وی گفت: برنامه‌ریزان برای موفقیت در کار از آمار ثبت‌احوال در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند و همه تلاش در استان برای احصای آمار دقیق در ثبت‌احوال است.

رئیس ثبت‌احوال باشت ضمن بیان عملکرد ثبت‌احوال باشت، افزود: ابتدای سال تاکنون ۵۵۰ کارت هوشمند در شهرستان برای افراد بالای ۱۵ سال صادر و تحویل داده شده است.

مرادی نژاد با بیان اینکه کارت هوشمند خدمات متنوعی ارائه می‌دهد، بیان کرد: از طریق کارت هوشمند می‌توان ۵۰ خدمت الکترونیکی صورت گیرد و جایگزین تمام کارت‌های موجود در دست مردم شود.

این مسئول اظهار کرد: به گونه‌ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به‌وسیله این کارت هوشمند مقدور است.

وی افزود: در راستای افزایش ضریب صحت آمار نیز تاکنون ۴۵۰ فقره شناسنامه مکانیزه صادر و تحویل همشهریان شده است.

این مسئول ضمن قدردانی از مردم در همکاری با ثبت‌احوال در ثبت وقایع افزود: لازم است همشهریان نسبت به ثبت وقایع حیاتی در زمان مشخص اقدام کنند که این مدت قانونی برای ولادت ۱۵ روز و برای فوت ۱۰ روز است.

مرادی نژاد افزود: ثبت‌احوال نیز در همه حال با تکریم ارباب‌رجوع سعی در رفع مشکلات دارد و به همین منظور تمام توان خود را در ارائه خدمات الکترونیکی به‌کار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پرطرفدارترین نام‌هایی هم که برای دختران انتخاب شده به ترتیب رستا ، آوینا ، زهرا، نیلا ، آوا و نیکا بوده است.

شور انتخاباتی و حکایت این روزهای مدیران گچساران
دنبال کنید

رئیس اداره ثبت احوال باشت در مورد نامگذاری نوزادان با اسامی جدید هم گفت: اسامی مجاز بر روی سایت سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.sabteahval.ir/ و هم به صورت کتبی که با عنوان فرهنگ نام و نام‌گزینی در اداره موجود است، مشخص شده و افراد می‌توانند اسامی خود را براساس آن انتخاب کنند که بدون استثنا پذیرفته می‌شود.

مرادی نژاد روند صدور شناسنامه نوزادان را یک روزه عنوان کرد و اظهار کرد: اگر اسمی که فرد متقاضی دریافت آن است در سامانه و کتب سازمان ثبت احوال موجود نباشد، اما لغتی اصیل در فرهنگ ایرانی باشد می‌تواند با مراجعه به مرجع‌های معتبر فرهنگ دهخدا و معین برای اسامی فارسی و مشورت با مشاور اسم سازمان، مستندات لازم را به کمیته نام سازمان ارائه بدهد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۲ نوزاد در این شهرستان متولد شده اند.

مرادی نژاد ابراز داشت: درمدت یادشده همچنین ۹۹ نفر در باشت دارفانی را وداع گفته اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون همچنین ۱۲۱ مورد ازدواج و ۴۰ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده است.
انتهای/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi