سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه پایدار و رونق اقتصادی در شهرستان های حوزه انتخابیه طی 5 سال رقم می خورد

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس گفت: فاز مطالعاتی اتصال کوار به شبکه ریلی کشور به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز- بوشهر در دست اجرا قرار دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100949
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

توسعه پایدار و رونق اقتصادی در شهرستان های حوزه انتخابیه طی 5 سال رقم می خورد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی‌مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی در مراسم اتصال کوار به شبکه ریلی کشور، گفت: این قطعه به طول ۶۳ کیلومتر، بخشی از محور ریلی جهرم-خفر-کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی قطعه اول به طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصد در دست اجرا است و فاز دوم آن نیز همزمان با دومین سفر هیات دولت به استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی در محدوده شهر خفر آغاز شد.

رحیمی مظفری با اشاره به اینکه فاصله خط ریلی کوار تا شیراز ۱۴۳ کیلومتر است، افزود: فاز مطالعاتی این پروژه طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا ۲ ماه آینده به پایان رسیده و برای انتخاب پیمانکار به مناقصه می‌‌رود.

وی با تشریح اینکه قطعه شیراز تا کوار به‌عنوان مسیر مشترک خط راه آهن شیراز بوشهر و شیراز بندر عباس است، ادامه داد: ایستگاه کوار، مسافری و باری تبادلی است که مسیر راه آهن به سمت بوشهر و بندرعباس را جدا می کند.

رحیمی مظفری مطرح کرد: محور کوار تا جهرم دارای ۵ ایستگاه است که سه ایستگاه آن ترافیکی و دو ایستگاه خفر و کوار مسافری هستند و بخش کوار این پروژه با مشارکت شرکت فولاد پاسارگاد در قالب مسئولیت‌های اجتماعی اجرا می شود.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس همچنین اضافه کرد: با نهایی شدن پروژه‌های جاده‌ای در سطح حوزه انتخابیه و اتصال دو شهرستان سروستان و خرامه از طریق مسیرهای بزرگراهی به کوار، طی ۵ سال آینده شاهد توسعه پایدار و رونق اقتصادی ۳ شهرستان حوزه انتخابیه خواهیم بود.

وزیر صمت: انتقال آب از شیراز به خرامه با جدیت دنبال می شود

همچنین عباس علی‌آبادی وزیر صمت در جمع فعالات اقتصادی در شهر خرامه، گفت: با توجه به بحران بی آبی، موضوع انتقال آب از شیراز به خرامه با جدیت دنبال می شود.

اخذ اعتبار برای حل مشکلات شهرداری های حوزه انتخابیه/ افتتاح 3 زمین چمن مصنوعی زابل در روزهای آتی
دنبال کنید

علی‌آبادی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی در کشور صورت گرفته است، ادامه داد: هرچه دستاوردها زیادتر شود، مشکلات هم بیشتر می‌شود.

علی آبادی افزود: در مورد مساله آب، طرح های بزرگی در کشور در دست اجراست و ما هم می خواهیم آن‌ها را تکمیل کنیم در همین راستا و با رویکرد عدم ایجاد مشکل برای مناطق بالادست، طرح انتقال آب از شیراز به خرامه را بررسی و اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شبانه‌روزی وزارت صمت برای حل مشکلات مردم است، گفت: اگر راه حل‌هایی که توسط فعالان اقتصادی ارایه می‌شود، در کمیته بررسی ما تایید شود، حتما به آن عمل خواهد شد، چراکه برای کشور راهی باقی نمانده جز اینکه با تمام قوا به سمت صنعتی شدن حرکت کند.

طرح‌های توسعه‌ای خرامه به کم‌آبی گره خورده است

همچنین نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان اقتصادی این سه شهرستان با وزیر صمت‌، گفت: همه طرح‌های توسعه‌ای شهرستان خرامه با موضوع کم آبی گره خورده است.

رحیمی مظفری در نشست فعالان اقتصادی حوزه انتخابیه با عباس علی آبادی وزیر صمت و معین رییس جمهور در دومین سفر هیات دولت به استان فارس، همکاری وزارت صمت در تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در شهرستان خرامه را خواستار شد.

وی به سرانجام رسیدن کارخانه فولاد خرامه، تعین تکلیف کارخانه کاغذ خرامه، تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی خرامه، تکمیل جاده خرامه به نیریز توسط وزارت راه و شهرسازی را از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد.

این نماینده مجلس یکی دیگر از مطالبات جدی مردم شهرستان خرامه را حل مشکل کم آبی دانست و گفت: وضعیتی حادتر از آب کربال در استان فارس نداریم زیرا در این منطقه هم کم آبی و هم بدآبی وجود دارد.

رحیمی مظفری خطاب به وزیر صمت افزود: اکنون با همکاری وزارت نیرو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب به خرامه در نظر گرفته شده است اما شما نیز به عنوان معین سفر ضرورت اجرای این پروژه را به اطلاع رییس جمهور برسانید.

ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران پاسخ به مطالبه 40 ساله مردم این استان بود
دنبال کنید

این نماینده مجلس اضافه کرد: بخشی از آب قرار است در شهرک‌های کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و بخشی نیز آب شهرک صنعتی شماره دو خرامه را تامین می کند که نیازمند پیگیری و توجه جدی است.

ناحیه صنعتی شهرستان کوار تا یک سال آینده آماده استقرار واحدهای صنعتی می‌شود

همچنین فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جریان سفر استانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان کوار که همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس انجام شد، به تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار تأکید کرد و گفت: ناحیه صنعتی شهرستان کوار تا یک سال آینده آماده استقرار واحدهای صنعتی می‌شود.

وی افزود: ایجاد ناحیه صنعتی کوار با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان مبنی بر توسعه متوازن صنعتی و فراهم کردن زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای صنعتی در مناطق فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفت و راه‌اندازی این ناحیه صنعتی توسعه صنایع کوچک و متوسط و اشتغال پایدار در این شهرستان را شتاب می‌بخشد.

مقیمی با بیان اینکه با راه اندازی ناحیه صنعتی کوار زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم می شود، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها این ناحیه صنعتی تا یک سال آینده به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان می‌رسد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال تا یک سال آینده در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: ناحیه صنعتی کوار در اراضی به مساحت ۴۸هکتار ایجاد و با راه‌اندازی آن ظرفیت استقرار۱۰۰واحد تولیدی و صنعتی یا اشتغال افزون بر یک هزار نفر فراهم می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi