پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظارت روزانه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی

به گزارش کرونا از یاسوج، سید مختار رجائی‌فر در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: وظیفه دامپزشکی  حفظ سرمایه دامی، بهداشت عمومی جامعه، امنیت غذایی و کنترل بیماری‌های بین انسان و دام  است.  مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: دامپزشکی در دو بعد اقتصاد و بهداشت و سلامت جامعه فعالیت دارد که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100757
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۳۴

کرونا :

نظارت روزانه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی

به گزارش کرونا از یاسوج، سید مختار رجائی‌فر در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: وظیفه دامپزشکی  حفظ سرمایه دامی، بهداشت عمومی جامعه، امنیت غذایی و کنترل بیماری‌های بین انسان و دام  است. 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: دامپزشکی در دو بعد اقتصاد و بهداشت و سلامت جامعه فعالیت دارد که نظارت بربهداشت عمومی مردم بسیار حائز اهمیت است .

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان روزانه از کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی نیز بازدید دارد، عنوان کرد: طی یکسال اخیر ۸ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۶۳ قطعه نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های طیور صنعتی انجام شد.

رجایی‌ عنوان کرد: همچنین طی این مدت ۴۰۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع سمپاشی اماکن دامی انجام گرفت و بیش از ۱۰ هزار مورد معاینه ویزیت رایگان دام‌های روستایی و عشایری انجام شده است.

وی ادامه داد: فعالیت اداره کل دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون و اعزام گروه‌های جهادی نسبت به سال قبل ۶ درصد پیشرفت داشته است.

رجایی با بیان اینکه ۸۰۰بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد گفت: سه میلیون دام سبک در استان وجود دارد که دوازده میلیون و ۷۱۹هزار واکسن به آنها تزریق شده است.

وی بیان کرد: از هفته دامپزشکی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۲۳ قطعه از طیور صنعتی و دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۱۵ قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

رجائی‌فر با اشاره به اینکه ارائه واکسن در برخی از دام ها سه مرحله ای است افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۵۷۳ مورد واکسن بیماری های بین انسان و دام نیز تزریق شده است. 

برداشت سالانه ۳۸ میلیون مترمکعب آب از دشت‌های گچساران
دنبال کنید

این مسوول  افزود: در استان ۱۵۱واحد مرغداری است که ظرفیت آن بالغ بر دو میلیون و ۷۴۱قطعه است. 

وی گفت: پنج واحد مرغ تخم‌گزار با ظرفیت ۲۸٠هزار قطعه، ۲۱۳هزار کلونی زنبور  نیز در استان تحت نظارت دامپزشکی استان هستند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۱۴۹ مورد ارزیابی بهداشتی مزارع آبزیان توسط دامپزشکان استان گفت: ۲۶۵ مورد نمونه آبزیان جهت تشخیص بیماری اخذ شده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi