شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نزدیک به 19 هزار‌ میلیارد تومان پروژه در لامِرد و مُهر افتتاح و کلنگ‌زنی شد/آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ۲۷۷ میلیون یورویی «سیگلو» در لامرد/افتتاح پالایشگاه ۳ هزار میلیارد تومانی «پتروپیمان‌ دانا» در مهر

افتتاح و کلنگ‌زنی نزدیک به ۱۹ هزار‌ میلیارد تومان پروژه، آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ۲۷۷ میلیون یورویی «سیگلو» و افتتاح پالایشگاه ۳ هزار میلیارد تومانی «پتروپیمان‌ دانا» ازجمله اقداماتی بود که طی روزهای اخیر به همت نماینده لامرد و مهر انجام شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100730
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

نزدیک به 19 هزار‌ میلیارد تومان پروژه در لامِرد و مُهر افتتاح و کلنگ‌زنی شد/آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ۲۷۷ میلیون یورویی «سیگلو» در لامرد/افتتاح پالایشگاه ۳ هزار میلیارد تومانی «پتروپیمان‌ دانا» در مهر

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با دعوت سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت به همراه معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه به شهرستان‌های لامرد و مهر سفر کرد که  در این سفر قریب به ۱۹ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف در سرتاسر حوزه انتخابیه افتتاح  و عملیات اجرایی برخی از آن‌ها با حضور سیدموسی موسوی و جواد اوجی آغاز شد.

بنابراین گزارش کلنگ‌زنی پتروشیمی «سیگلو» در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افتتاح پالایشگاه پتروپیمان‌دانا شهرستان مهر، اجرای پروژه بزرگ گازرسانی به غربی‌ترین نقطه منطقه (دارالمیزان)، آغاز عملیات اجرایی اکتشاف نفت در شرقی‌ترین نقطه منطقه (پسبند)،همچنین اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه (آموزشی، ورزشی، درمانی، بهسازی روستاها و…) در اقصی‌نقاط حوزه انتخابیه با اعتبار به روز شده معادل ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ازجمله این برنامه‌ها بود.

گام بلند لامرد در راستای صنعتی شدن

بنابراین گزارش، در ابتدا طی مراسمی با حضور سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت و معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه، همچنین مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو با اعتباری معادل ۲۷۷ میلیون یورو (بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان) در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد آغاز شد.

مجتمع پتروشیمی سیگلو پس از تلاش‌های مجدانه سیدموسی موسوی طی ۱۵ ماه اخیر از مرحله نخست رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار گرفته تا پیگیری صدور مجوز اصولی، اخذ جواز تأسیس، موافقت زیست‌محیطی، تخصیص زمین و…، اکنون عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است تا پس از اتمام پروژه شاهد اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم باشیم.

وزیر نفت در این آیین با تجلیل از خدمات نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس گفت: «الحق والانصاف خدمات دکتر موسوی قابل تقدیر است». در ادامه امیر اسدی سرمایه‌گذار و مدیرعامل پتروشیمی سیگلو نیز گفت: «اگر تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر موسوی نبود، این پروژه هیچ‌گاه در این منطقه اجرا نمی‌شد.»

تمامی ترددها در مرزهای آبی کشور رصد می شود
دنبال کنید

یادآور می‌شود؛ سیگلو از پروژه‌های مهم پتروشیمی به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۱۰ هکتار طی مدت ۴ سال اجرا خواهد شد و با تکمیل زنجیره پایین‌دستی «متانول»، برای نخستین‌ بار در کشور سالانه ۴۶ هزار تن از محصولات خانواده «متیل‌آمین»، ۲۴ هزار تن «دی متیل فرم آمید» و ۲۴ هزار تن نیز «آمین‌های بالادستی» را تولید می‌کند.

مُهر با سرعت به سمت صعود

عضو کمیسیون انرژی مجلس و وزیر نفت سپس عازم شهرستان مهر شدند و پالایشگاه پتروپیمان دانا با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی بخش‌ خصوصی در شهرستان مهر با حضور سیدموسی موسوی، جواد اوجی و دیگر مقامات عالی کشوری و استانی افتتاح شد.

با افتتاح این پالایشگاه ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد. محصولات این پالایشگاه در حمل‌ونقل خودرویی، سیستم گرمایشی و سوخت مصرفی کاربرد خواهد شد. پتروپیمان دانا با ظرفیت تولید ۲۰ هزار بشکه در روز، محصولاتی همچون هیدروکربن سبک و سنگین ۹۲ درصد (شامل نفتا ۶۶ درصد و نفت سفید ۲۶ درصد) به ظرفیت ۶۵۶ هزار تن، اِل‌بی‌جی ۴ درصد درصد به ظرفیت ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن و نفت‌گاز ۴ درصد با ظرفیت ۱۲۰ هزارتن تولید خواهد کرد.

اجرای پروژه ۱۵۰ میلیارد تومانی گاز در شهرستان مهر

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت و جمعی از مدیران و معاونان این وزارتخانه در ادامه سفر به مُهر در جمع مسئولان و معتمدین این شهرستان حاضر شدند.

موسوی طی سخنانی ابتدا از حمایت‌های وزارت نفت در اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم ازجمله مصوبه بومی‌ محسوب شدن جوانان منطقه در صنایع پارس‌ جنوبی و نیز آغاز عملیات اجرایی میادین گازی ارم و پازن اشاره کرد و خواستار پیگیری شخص وزیر در این خصوص شد.

نوسازی بیمارستان متروکه الزهرا(ع) قم در دستور کار قرار گرفت
دنبال کنید

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین از وزیر نفت خواستار تثبیت نیروگاه پالایشگاه پارسیان، احداث پست برق و اتصال این مجموعه یکصد مگاواتی به شبکه سراسری برق شد.

وزیر نفت نیز در این جلسه طی سخنانی با تمجید از نگاه بلند سیدموسی موسوی از تلاش‌های و پیگیری‌های وی در پیشبرد امور هر دو شهرستان به‌ویژه پیگیری اجرای پروژه گازرسانی به دارالمیزان تشکر کرد.

جواد اوجی در ادامه صحبت‌های خود به مطالبات بیان‌ شده ازسوی سیدموسی موسوی اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه میادین گازی ارم و پازن در دستور کار وزارت نفت قرار خواهد گرفت، وعده داد بومی محسوب شدن جوانان لامرد و مهر در صنایع پارس‌ جنوبی را پیگیری کند.

همچنین مسئولان وزارت نفت در پاسخ به درخواست دیگر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در شهرستان مهر، ضمن اجابت این درخواست دستور واریز اعتبار درخواستی سیدموسی موسوی را صادر کرد.

یاداور می‌شود؛ در این نشست که چگینی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، میدان‌شاهی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و سایر مقامات ارشد ملی و استانی این حوزه نیز حضور داشتند، اعلام شد با پیگیری و تلاش‌های مجدانه و شبانه‌روزی سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی پروژه گازرسانی به منطقه دارالمیزان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و بزودی عملیات علمک‌گذاری در روستاهای محروم این منطقه آغاز خواهد گشت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi