یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه و تکمیل اسکله‌های جنوب استان بوشهر/تصویب چندین میلیارد تومان برای توسعه اسکله‌ها

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس از پیگیریِ توسعه و تکمیل اسکله‌های جنوب استان بوشهر خبر داد و گفت: توانستیم در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، ۷۰ میلیارد تومان برای نخل‌تقی و ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل شیرینو تصویب کنیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100727
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

توسعه و تکمیل اسکله‌های جنوب استان بوشهر/تصویب چندین میلیارد تومان برای توسعه اسکله‌ها

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس طی دیدار با مدیرکل شیلات استان بوشهر، پیگیر اصلاح ساختار ادارای و ساختمان‌های شیلات، موانع صیادان و توسعه و تکمیل اسکله‌های نخل‌تقی، شیرینو و بردخون و تعجیل در برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار شد.

احمدی در این دیدار با بیان اینکه با پیگیری انجام شده در مرکز کشور توانستیم در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، ۷۰ میلیارد تومان برای نخل‌تقی و ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل شیرینو تصویب کنیم، گفت: با وجود تأمین اعتبار اسکله خورخان بردخون، ۲۰ میلیارد تومان هم مازاد بر آن در این سفر برای این اسکله مصوبه گرفتیم که ازسوی معاون اول رئیس‌جمهور هر ۳ مصوبه برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

افزایش ۵ تا ۷ برابری اعتبارات شورای راهبردی در ۲ سال اخیر

عضو کمیسیون انرژی مجلس با حضور در آیین تفاهم‌نامه پروژه‌های شورای راهبردی ۱۴۰۲ در این مراسم، گفت: در سال ۹۹ اعتبارات این شورا تنها ۷۰ میلیارد تومان بود و مشخص نبود در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود و کسی هم پاسخگو نبود، اما امروز با رویکرد جدید و تغییر نگاه، این اعتبارات پنج تا هفت برابر و عملکرد مسئولان نیز با هماهنگی فرمانداران شفاف شده است.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: رویکرد اصلی این شورا در کنار کمک‌های خداپسندانه به نیازمندان، توجه به زیرساخت‌ها و جبران عقب‌افتادگی‌ها، سبب کاهش و رفع مشکلاتی شده است.

احمدی تأکید کرد: اگر امروز از شورای راهبردی و صنعت تجلیل می‌شود به‌دلیل عملکرد اخیر آن‌هاست چراکه اعتبارتی بالغ بر ۳۶۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان را برای کمک به توسعه چهار شهرستان کنگان، دیّر، جم و عسلویه در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته‌اند.

ورود ۲۸ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به بندر امام
دنبال کنید

نگاه عمرانی شورای راهبردی در اشتغال ادامه یابد/بیکاری در جنوب استان قابل قبول نیست

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی همچنین در آیین تفاهم‌نامه پروژه‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس این شورا و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و تعدادی از مدیران عامل پتروشیمی‌ها، اظهار کرد: نگاه جمعی خوبی که در پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی در شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس برای رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر رقم خورده است، در اشتغال نیز باید دنبال شود.

احمدی تأکید کرد: بیکاری در جنوب استان برای ما قابل قبول نیست و انتظار داریم این دغدغه، نگرانی و مطالبه با همکاری همه مدیران پتروشیمی‌ها برطرف شود، پیگیری‌های بسیاری نیز با مدیران هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌های فعال در پارس جنوبی انجام شده است لذا امیدواریم در روزی که چندان هم دور نیست، بگوییم در عسلویه، کنگان، جم و دیّر فرد بیکار نداریم.

پیشنهاد ایجاد معاونت اجتماعی در سازمان منطقه ویژه انرژی پارس

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس در آیین تفاهم‌نامه پروژه‌های شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس در سال ۱۴۰۲ با اشاره به تلاش‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مسئولیت‌های اجتماعی، به مدیرعامل این سازمان پیشنهاد کرد؛ «معاونت اجتماعی» را به معاونت‌های خود اضافه کند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: ایجاد این معاونت به نظم و برنامه‌ریزی بهتر برای تحقق مطلوب مسئولیت‌های اجتماعی کمک می‌کند، همچنین نظارت، پیگیری و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد.

هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور برای جنوب استان

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین تفاهم‌نامه پروژه‌های شورای راهبردی در ۱۴۰۲، گفت: در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل مدارس و پس از آن هم ۶۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل مدارس بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از نفت برای جنوب استان گرفتیم اما حضور صنعت و افزایش جمعیت دانش‌آموزی، همچنان نیازمند توجه بیشتر است.

صدور احکام مسئولان مقصر در آبگرفتگی سال ۹۹ بندر امام خمینی
دنبال کنید

احمدی در رابطه با سایر کمک‌های نفت به منطقه پیرامونی پارس جنوبی، گفت: در پروژه آب‌شیرین‌کن جم که تمامی از آن ناامید بودند کار بسیار بزرگی انجام شد و برای وضعیت نامناسب جاده عسلویه به جم هم ۲۸۰ میلیارد تومان به‌منظور ترمیم و روکش اختصاص یافت.

احمدی همچنین به اعتبارات سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در ۴ شهرستان کنگان، دیّر، جم و عسلویه بیش از هزار میلیارد تومان پروژه تعریف و مصوب شده است که بسیاری از آن‌ها هم ابلاغ شده است.

موسی احمدی

ضرورت همراهی  تمامی پتروشیمی‌ها با رویکرد جدید شورای راهبردی

عضو کمیسیون انرژی مجلس در آیین تفاهم‌نامه پروژه‌های شورای راهبردی در ۱۴۰۲، گفت: با رویکرد جدیدی که در شورای راهبردی با سیاست رئیس‌جمهور و ابلاغ وزیر نفت شکل گرفته است، افق و آینده بسیار خوبی را برای توجه به مناطق پیرامونی انتظار می‌کشیم.

احمدی همچنین با قدردانی از همراهی همدلانه و صمیمانه پتروشیمی‌ها با این رویکرد، افزود: این حرکت زیبا در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی باید با همراهی همگان باشد تا به نتیجه برسد و شرکت‌هایی که دنبال فرار از پرداخت حق‌السهم خود هستند بدانند «قطره دریاست اگر با دریاست، ورنه او قطره و دریا دریاست».

احمدی در پایان تأکید کرد: هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله و تا ایده‌آل هم خیلی فاصله داریم اما امروز شورای راهبردی برخلاف دوره‌های گذشته شفاف است و اقدامات و فعالیت‌های خود را دقیق اطلاع‌رسانی می‌کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi