شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران بر اساس توافقات انجام شده باید از چهاردانگه منتقل شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران به خاطر آلودگی‌های زیست‌محیطی و بر اساس توافقات انجام شده و در راستای تحقق خواست مردم باید از چهاردانگه منتقل شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100664
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران بر اساس توافقات انجام شده باید از چهاردانگه منتقل شود

مهدی شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت انتقال شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران از چهاردانگه را اقدامی مهم و ضروری دانست و گفت: طی بازدیدی که از محله حسن‌آباد لقمانی شهر چهاردانگه داشتم مردم این محله و سایر مناطق چهاردانگه همچون گلشهر و ماهشهر از مشکلاتی که شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران برایشان به وجود آورده گلایه‌مند هستند و تمام این گلایه‌ها بحق و بجاست و باید برای رفع دغدغه و مشکلات آنها تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی افزود: مردم چهاردانگه از اینکه فعالیت این شرکت برای محیط زندگی‌شان آلودگی‌های زیست‌محیطی به وجود آورده آزرده‌خاطر هستند و خواستار این هستند که این شرکت به شهرک صنعتی شمس‌آباد منتقل شود و به یکی از مطالبات جدی آنها از نمایندگان شان در مجلس و شهرداری چهاردانگه تبدیل شده و به همین دلیل پیگیری‌هایی انجام شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا این نگرانی جدی مردم را با همکاری دستگاه‌های مسئول ملی و منطقه‌ای برطرف کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران باید از چهاردانگه منتقل و خارج شود، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد هم مشکل زیست‌محیطی چهاردانگه رفع می‌شود و هم اینکه دست شهرداری در اجرای سرانه‌ها باز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای حل این مشکل کمک خواستم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته، تصریح کرد: برای انتقال کارخانه لوله و ماشین سازی از محدوده شهر چهاردانگه از  همه ابزارهای قانونی و نظارتی بهره خواهیم برد تا امکان زندگی در شرایط مساعد برای مردم فراهم شود بر همین اساس طی مذاکراتی که با فرماندار شهرستان اسلامشهر و رئیس سازمان بازرسی استان تهران صورت گرفته، رسیدگی به این موضوع را خواستار شدم.

نخست وزیر ارمنستان از آثار تاریخی اصفهان دیدن کرد
دنبال کنید

به گزارش خانه ملت؛ در حالی که بر اساس قانون هوای پاک و دیگر قوانین بالادستی، هیچ کارخانه ریخته‌گری نباید نزدیک سکونت گاه‌ها باشد اما دود و آلایندگی‌های این کارخانه زندگی ساکنان منطقه چهاردانگه به ویژه شهرک‌های حسن‌آباد لقمانی، گلشهر و  ماهشهر را تحت تأثیر قرار داده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi