جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگرانی مردم و پاسخی برای قبض‌های آن چنانی آب در باشت

به گزارش کرونا از باشت، افزایش چند برابری قبض آب نسبت به ماه قبل موضوعی است که موجب نگرانی و گلایه شهروندان باشتی شده و این سؤال را مطرح می‌کنند که علت این موضوع چیست؟ و آیا تعرفه‌ها افزایش‌یافته است؟. محمد عباسی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان باشت در این خصوص اظهار کرد: علاوه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100661
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

کرونا :

نگرانی مردم و پاسخی برای قبض‌های آن چنانی آب در باشت

به گزارش کرونا از باشت، افزایش چند برابری قبض آب نسبت به ماه قبل موضوعی است که موجب نگرانی و گلایه شهروندان باشتی شده و این سؤال را مطرح می‌کنند که علت این موضوع چیست؟ و آیا تعرفه‌ها افزایش‌یافته است؟.

محمد عباسی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان باشت در این خصوص اظهار کرد: علاوه بر حضور همکاران در محل برای قرائت کنتور، قرائت‌ها به صورت سیستمی هم ثبت می‌شود و برخی از اصلاحات در این خصوص براساس میانگین دوره‌های گذشته است.

وی ادامه داد: برای محاسبه آب طبقات مصرف داریم، اگر مقدار مصرف آب شهروندی مطابق الگوی مصرف استاندارد آب باشد، آب‌بها طبق تعرفه همیشگی حساب می‌شود؛ اما اگر میزان مصرف آب از الگوی استاندارد بیشتر شود، آب‌بها شامل جریمه هم می‌شود که این جریمه طبقاتی دارد؛ یعنی هر چقدر بیشتر از آن میزان معین آب مصرف شود، جریمه بیشتری شامل حال آن فرد می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان باشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صدور قبض‌ها در فصل تابستان،  شامل ضرایب فصلی و افزایش آب‌بها می‌شود، اگر مشترکی پرمصرف باشد تصاعدی و ضریب تابستانی اعمال می‌شود. همین سبب می‌شود که مشترکین در این فصل ملموس‌تر قبوض آب‌بها را ببینند.

وی یادآور شد: بر اساس آمار، در حال حاضر اکثر مشترکان تا ۵۰ درصد جزء پله‌هایی هستند که مصرف منطقی دارند؛ بیشترین اعتراض معمولا کسانی هستند که بیشتر از الگوی استاندارد مصرف دارند. 

عباسی الگوی مصرف در شهرستان باشت را ماهانه ۳۰ مترمکعب با هزینه‌ای حدود ۴۰ هزار تومانی عنوان کرد و افزود: اگر ده درصد متر مکعب آب بیشتر از این میزان مصرف کنید به یک‌باره تغییری دو برابر در آب‌بها خواهید داشت.

طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود
دنبال کنید

وی گفت: اگر مشترکی ۶۰ مترمکعب در ماه مصرف داشته باشد، ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش آب‌بها خواهد داشت.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi