شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

سد معشوره تا سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می‌رسد

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد گاشمار یا سد معشوره به همراه ۴ نیروگاه با ظرفیت ۸۰ مگاوات تا سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می‌رسد؛ گفت: این سد بزرگترین سد تاریخ استان لرستان است مجوز پدافند غیر عامل صادر شده است که امیدواریم طی چند هفته آینده شاهد صدور  مجوز محیط زیست و انعقاد قرارداد ساخت بدنه‌َ سد باشیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100406
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

سد معشوره تا سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می‌رسد

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه در مورد آخرین اقدامات پیگیری شده در حوزه انتخابیه، گفت: با پیگیری صورت گرفته یکی از مطالبات مردم بیرانوند که اتصال بخش بیرانوند به آزاد راه اراک- خرم آباد بود که طی جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونانشان پیگیری شد و با پیگیری از قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء مقرر شد پروژه احداث آن توسط وزارت راه و شهرسازی تعریف و طی نامه ای به قرارگاه ابلاغ شد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سد گاشمار یا سد معشوره با ظرفیت حدود یک میلیارد متر مکعب آب، بزرگترین سد تاریخ استان لرستان محسوب می‌شود، تونل انحرافی و فرازبند و شیب بند و راه‌های دسترسی به آن ساخته شد، دو مسئله باقیمانده برای انعقاد قرار داد ساخت بدنه سد یعنی «مجوز پدافند غیرعامل» و «مجوز محیط زیست» آن هم در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه مجوز محیط زیست آن مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، اما مجوز پدافند غیر عامل صادر شده است که امیدواریم طی چند هفته آینده شاهد صدور  مجوز محیط زیست و انعقاد قرارداد ساخت بدنه‌َ سد باشیم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته سد گاشمار یا سد معشوره به همراه ۴ نیروگاه با ظرفیت ۸۰ مگاوات تا سال ۱۴۰۷ به بهره برداری می‌رسد.

فاز نخست احداث آب شیرین کن‌ها به سرانجام رسیده است

ویس کرمی با بیان اینکه مسئله آب شیرین کن‌ها از موضوعات مهم دو شهرستان  سپیددشت و ویسیان است، یادآور شد: فاز نخست احداث آب شیرین کن ها به سرانجام رسیده است و مقرر شده فاز دوم سپیددشت نیز تا پایان مهر ماه به اتمام برسد، همچنین پس از به سرانجام رسیدن احداث آب شیرین کن های سپیددشت نوبت به نصب آب شیرین کن در شهرستان ویسیان خواهد بود.

پروژه شیلات سپید دشت به بخش خصوص واگذار شد

نماینده مردم خرم آباد به پروژه شیلات سپید دشت اشاره و یادآور شد: این پروژه به بخش خصوصی واگذار شد، امیدواریم ظرف چند ماه آینده با سرمایه گذاری و طرح مشخص به بهره برداری برسد.

 “هتل صخره ای”نمادی از طرح های نیمه تمام که به سرانجام رسید

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: “هتل صخره ای”خرم آباد که قرار بود نمونه شاخصی در گردشگری و رفاهیات مرکز لرستان برای جذب گردشگر باشد طی سال های گذشته به نمادی از طرح های نیمه تمام و مستهلک تبدیل شده و در مسیر تاریخی شدن قرار گرفته بود که با پیگیری های صورت گرفته از طرف بنده، مشکلات حقوقی آن رفع شده است و سرمایه گذار روی اتمام طرح نهایی آن به نتیجه رسیده‌ که امیدواریم تکمیل نهایی آن  به سرانجام برسد.

ویس کرمی «ضعف شبکه برق بخش بیرانوند» از موضوعات قابل پیگیری مردم منطقه دانست و اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های اساسی و مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری، تامین برق است، که خوشبختانه با پیگیری اینجانب و دستور مدیرعامل محترم شرکت توانیر  مطالعات مقدماتی احداث پست سیار  به اتمام رسید که امیدواریم اعتبارات مورد نیاز این پروژه تامین و به سرانجام برسد.

افتتاح  ۲۳ چمن مصنوعی در خرم آباد و چگنی

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان از احداث چند زمین چمن مصنوعی در حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: حدود ۲۳ چمن مصنوعی در حوزه انتخابیه  یعنی خرم آباد و چگنی افتتاح شده بخشی از آنها تکمیل و قسمتی در دست اجرا قرار دارد، پیش از این در  تمام مدارس خرم آباد و چگنی فقط دو چمن مصنوعی فرسوده وجود داشت که با پیگیری صورت گرفته توسط اینجانب و تامین اعتبار تکمیلی به ۲۳ چمن یعنی ( یازده برابر گذشته) افزایش پیدا کرد.

ویس کرمی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت صدر فولاد که تولید کننده یکی از با کیفیت میلگرد کشور است و سال ۱۳۹۵ ورشکسته شده بود با پیگیری های اینجانب به سرمایه‌گذار جدید واگذار و اورهال و تولید آزمایشی آن نیز انجام شد. در حال حاضر با انحلال شرکت قبلی و تأسیس چند شرکت جدید امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی تمام وقت نورد ( تولید میلگرد) و شروع احداث تولید شمش و ورق آن باشیم. تا کنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از طرف سرمایه گذار جدید در این شرکت هزینه شده است./

پایان پیام 

رونق جدی کشاورزی و گردشگری امسال در دماوند پیگیری می شود
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi