سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین نشست رسمی سد آبریز کلید خورد

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ساختن سد آبریز است که بیش از همه مردم محروم این استان از آن منتفع می‌شوند. مردمی که زمین‌های کشاورزی آنها همچنان بایر مانده و در صورتی که آب به این زمین‌ها برسد زندگی این مردم محروم و مستضعف از این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100352
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۲۵

کرونا :

اولین نشست رسمی سد آبریز کلید خورد

به گزارش کرونا از یاسوج، یکی از مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ساختن سد آبریز است که بیش از همه مردم محروم این استان از آن منتفع می‌شوند.

مردمی که زمین‌های کشاورزی آنها همچنان بایر مانده و در صورتی که آب به این زمین‌ها برسد زندگی این مردم محروم و مستضعف از این رو به آن رو خواهد شد.

سد آبریز تنها سدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مردم استان به صورت ۱۰۰ درصدی از آن منتفع می‌شوند چرا که بقیه سدها نفع کمی از آن‌ها به استان می‌رسد.

در همین خصوص نخستین جلسه کاربردی و عملیاتی سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی و با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در این نشست علی‌محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما و همه مردم استان پیگیر جدی ساخت این سد هستیم چرا که با ساختن آن بسیاری از مشکلات مردم در زمینه اشتغال برطرف خواهد شد و کمک بزرگی به تولید در کشور خواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز مدیران ارشد اجرایی استان و کسانی که با این سد سر و کار دارند در این نشست حضور پیدا کردند سدی که بیشتر مجوزهای آن صادر شده و هیچ مشکلی برای مردم و طبیعت ندارد.

وی با مقایسه سد آبریز و سد خرسان ۳ گفت: در سد خرسان ۸ هزار نفر آواره می‌شوند ده‌ها روستا زیر آب می‌روند قبرستان تاریخی ایلامی‌ها از بین خواهد رفت مشکلات زیادی ایجاد می‌شود اما سد آبریز هیچ گونه مشکلی برای مردم و طبیعت و میراث فرهنگی نخواهد داشت.

آسفالت ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر شهرستان بویراحمد طی سال جاری
دنبال کنید

این مسئول با بیان اینکه همگی متفق القول هستیم که این سد ساخته شود گفت: در سدهایی مانند چمشیر و سد تنگ سرخ معارضین بسیاری وجود داشتند اما در سد آبریز کمترین معارض ممکن را داریم و از این حیث کار بسیار ساده‌ای برای ساخت این سد خواهیم داشت.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi