پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار هواشناسی برای طغیان رودخانه‌ها در گیلان

به گزارش کرونا از رشت،  در پی نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بامداد امروز تاکنون در گیلان در برخی از نقاط استان شاهد بارش باران به ویژه در مناطق غربی استان بودیم. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بامداد چهارشنبه شرایط جوی ناپایدار در منطقه شکل گرفته که پیامد آن بارندگی، رگبار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 100048
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۵

کرونا :

هشدار هواشناسی برای طغیان رودخانه‌ها در گیلان

به گزارش کرونا از رشت،  در پی نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بامداد امروز تاکنون در گیلان در برخی از نقاط استان شاهد بارش باران به ویژه در مناطق غربی استان بودیم.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بامداد چهارشنبه شرایط جوی ناپایدار در منطقه شکل گرفته که پیامد آن بارندگی، رگبار شدید، رعدوبرق، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما و وزش باد شدید را به‌ همراه خواهد داشت.

طبق گفته‌های محمد دادرس رئیس سازمان هواشناسی گیلان، این سامانه تا بعدازظهر پنج شنبه در مناطق مختلف گیلان فعال است و در این مدت، دریا با یک و نیم متر ارتفاع موج، برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب خواهد بود.

بنا بر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، از زمان آغاز بارش‌ها در این استان و در مدت زمان ۱۲ ساعت بیشترین میزان بارش  باران مربوط به شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا و رضوانشهر است.

شدت بارش باران در گیلان در چند روز آینده به حدی است که شرکت آب منطقه‌ای گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از روز چهارشنبه ۱۲  لغایت پنجشنبه ۱۳ مهر ماه نسبت به بالا آمدن و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

 شرکت آب منطقه‌ای گیلان از شهروندان خواست با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و همچنین سیلابی شدن رودخانه های استان، برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد ، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹/س

مشکل اصلی جهاد کشاورزی چاروسا چیست؟
دنبال کنید


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi