شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحریم ها تامین اجتماعی زنان را به خطر می اندازد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فریده اولاد قباد روز چهارشنبه در این نشست که در مقر نیویورک سازمان ملل متحد برگزار شد، از نمایندگان مجالس سایر کشورها خواست تا از ظرفیت قانون گذاری برای مبارزه با این تحریم ها استفاده کنند. وی افزود: از شما می خواهم تا از ظرفیت نظام های پارلمانی و قانون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47539
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فریده اولاد قباد روز چهارشنبه در این نشست که در مقر نیویورک سازمان ملل متحد برگزار شد، از نمایندگان مجالس سایر کشورها خواست تا از ظرفیت قانون گذاری برای مبارزه با این تحریم ها استفاده کنند.

وی افزود: از شما می خواهم تا از ظرفیت نظام های پارلمانی و قانون گذاری در زمینه مبارزه با اعمال تحریم های یکجانبه و غیر مشروع که برخلاف روح همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی است و توسط برخی از کشوها علیه دیگران از جمله کشور عزیز من ایران اعمال می شود و می تواند تامین اجتماعی زنان و دختران را با مانع جدی روبرو کند، به کار گیرید.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، حمایت اجتماعی را یکی از اجزای کلیدی توسعه دانست و گفت: بهره مندی از این حمایت ها در زمره حقوق تمامی افراد به ویژه گروه های آسیب پذیر جامعه از جمله زنان و دختران به شمار می آید.

اولاد قباد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز که امسال چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن می گیرد، همواره دسترسی افراد به ویژه زنان و کودکان را به حمایت های اجتماعی در قانون اساسی، سیاست های کلی و سایر اسناد فرادستی و قوانین داخلی مدنظر قرار داده است.

وی اختصاص ۲۷۰ روز مرخصی زایمان به زنان شاغل، امکان بازنشستگی زودتر از موعد بانوان شاغل نسبت به مردان، امکن ترک محل کار زودتر از مردان به مدت یکساعت در روز برای مادران شیرده و کاهش ساعات کار مادران شاغل دارای شرایط خاص تا ۳۶ ساعت در هفته با دریافت حقوق ۴۴ ساعت شیوه هایی است که در جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای زنان و دختران در قالب قوانین و مقررات به کار گرفته می شود.

جشن شکرانه و عیدانه در گچساران و باشت برگزار می شود
دنبال کنید

نماینده ایران در این نشست اضافه کرد: حمایت اجتماعی ویژه از قبیل ارائه بیمه بازنشستگی و درمانی ، کمک های مالی و اجرای طرح های توانمندسازی ویژه زنان سرپرست خانوار و روستایی، بیمه بازنشستگی ویژه زنان خانه دار و حمایت از طرح های کارآفرینی دیگر روش های مورد استفاده دراین زمینه است.

اولاد قباد خاطرنشان کرد: اجرای مفاد قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در نوع خود توانسته است وضعیت زنان و دختران روستایی را به طرز قابل توجهی بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: به این فهرست می توان اختصاص بودجه های سالانه به حوزه های حمایتی از زنان را اضافه کرد.

کمیسیون مقام زن ملل متحد نهادی وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است که از سال ۱۹۴۶ میلادی با هدف برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان تشکیل شده‌است.

این کمیسیون هر سال نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برای بررسی پیشرفت در برابری جنسیتی، تعیین چالش‌ها، وضع استانداردهای جهانی و فرمول‌بندی سیاست‌هایی برای ترویج برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در سطح جهان برگزار می‌کنند.

پایان پیام/

 

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۹

تحریم ها تامین اجتماعی زنان را به خطر می اندازد نماینده ایران در نشست ویژه پارلمان ها که در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن در سازمان ملل برگزار شد، با انتقاد از تحریم های یکجانبه و نامشروع گفت: این تحریم ها تامین اجتماعی زنان و دختران را با مانع جدی روبرو می کند. http://cdn.icana.ir/d/019/201804100963142777.jpg تحریم,ها,تامین,اجتماعی,زنان,را,به,خطر,می,اندازد Icana

شب یلدای کهگیلویه وبویراحمدی ها با طعم برف و باران
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi