جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلایل موفقیت سازمان تأمین اجتماعی اتریش چیست؟/ تشریح وضعیت بازنشستگان اتریشی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در جریان سفر هیأت پارلمانی کشورمان به اتریش، روز گذشته (جمعه، ۲۵ اسفند ماه) با رولاند زائوئر معاون بازار کار وزارت بهداشت، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد. عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به مباحث

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42504
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

کرونا :

دلایل موفقیت سازمان تأمین اجتماعی اتریش چیست؟/ تشریح وضعیت بازنشستگان اتریشی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در جریان سفر هیأت پارلمانی کشورمان به اتریش، روز گذشته (جمعه، ۲۵ اسفند ماه) با رولاند زائوئر معاون بازار کار وزارت بهداشت، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد.

عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به مباحث تخصصی و فنی صورت گرفته فی‌مابین در زمینه های مختلف، گفت: در این دیدار به مباحثی همچون اشتغال و کار آفرینی، آموزش های فنی و حرفه ای، قوانین کار و بازنشستگی، نحوه نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و میزان نقش مجلس در رفاه اجتماعی اقشار مختلف جامعه پرداختیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سازوکار سازمان تأمین اجتماعى اتریش اظهار داشت: این سازمان به هیچ عنوان حق بنگاه دارى نداشته و ضریب پشتیبان تأمین اجتماعى در این کشور دو به یک بوده و خودگردان است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی اتریش هرگاه با کمبود اعتبار مواجه باشد دولت به آن کمک می کند و از جمعیت حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفرى اتریش تعداد ۶۰۰ هزار نفر کارمند دولت هستند یعنى به ازاى هر ١۴ نفر اتریشى یک نفر کارمند دولت وجود دارد.

عزیزی ادامه داد: متوسط هزینه هاى جارى دولت اتریش حدود ۴۰ درصد است و رشد اقتصادى سال ٢٠١٧ برای این کشور ۳ درصد، نرخ بیکارى ۵٫۶ درصد، و تولید ناخالص ملى (GDP)٣٧٠ میلیارد و ٣٠٠ میلیون یورو و درآمدسرانه ۴٠٩٧٣ یورو بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به ترکیب و سهم بخش های مختلف براساس تولید ناخالص داخلى(GDP) اتریش اشاره کرد و یادآور شد: بخش صنعت ۲۸٫۱ درصد، بخش کشاورزی ۱٫۴ درصد و خدمات ۷۰٫۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

تشریح فعالیت ها و برنامه های دهه فجر شهرستان بویراحمد
دنبال کنید

وی همچنین به حجم مبادلات تجارى میان ایران و اتریش اشاره و اظهار کرد: حجم مبادلات تجارى دو کشور درسال ٢٠١۶ بالغ بر ٣٧٨ میلیون یورو بوده و نسبت به سال ٢٠١۵، ۲۶ درصد رشد داشته است همچنین در ١١ ماهه نخست سال٢٠١٧ حجم مبادلات دو کشور به ٣٩۴ میلیون یورو رسیده که رکورد قابل توجهى است و نکته حائز اهمیت رشد ١١١ درصدى صادرات ایران به اتریش است.

عزیزی همچنین درباره روابط سیاسى ایران و اتریش بیان داشت: روابط میان ایران و اتریش از قرن ١۶ میلادى در دوره حاکمیت صفویه در ایران و امپراطورى هابسبورک در اتریش برقرار شد ولى روابط دیپلماتیک میان دو کشور از سال ١۵۶٣ میلادى آغاز شد که سال ٢٠١۶ چهارصد و پنجاه و سومین (۴۵٣) سال برقرارى روابط دیپلماتیک و یکصد و چهل و ششمین سالگرد سفارت اتریش در تهران و یکصد و چهلمین سالگرد تأسیس سفارت ایران در وین است.

رئیس هیأت پارلمانی کشورمان ادامه داد: لازم به توضیح است ضریب پشتیبان در صندوق تامین اجتماعى ایران ۵٫۶ است که گفته می شود ضریب پشتیبان زیر ۵ یعنى ورشکستگى صندوق و کاملا خودگردان بوده و نه تنها از دولت کمک نگرفته بلکه از دولت هم طلبکار است.

وی اضافه کرد: در ایران ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار کارمند داریم که به ازاى هر ٣٠ نفر یک کارمند بوده و هزینه هاى جارى در ایران بیش از ۹۰ درصد است که البته هرچند در اتریش به ازاى هر ١۴ نفر یک کارمند دولتى است ولى به علت درآمد بالا و جمعیت کم هزینه هاى جارى دولت پائین است.

عزیزی یادآور شد: جالب است کشور ژاپن ١٢٨ میلیون نفر جمعیت ولى۳۵۰ هزار نفر کارمند دولتى دارد یعنى به ازاى هر ٣٠٠ نفر یک کارمند دولتى وجود دارد ضمن اینکه جهت اطلاع باید بگویم استاندارد جهانى کارمندان دولتى به ازاى هر ۶٠٠ الى ٨٠٠ نفر جمعیت  یک کارمند دولتى است.

صالحی: برجام در وضعیت شبه بن بست گرفتار شده/مسئولیت جامعه بین‌المللی برای حفظ توافق
دنبال کنید

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: ضریب پشتیبان سازمان بیمه سلامت ایران یک به یک است و توسط دولت اداره می شود و سازمان بازتشستگى کشورى و لشکرى در ایران توسط دولت حمایت می شود اما در اتریش خیلى نیاز به حمایت مالى دولت از مستمرى بگیران بازنشسته نیست، چون با دریافتی ها از شاغلین پرداختى به مستمرى بگیران کفایت می کند چرا که ارزش پول در این کشور با ثبات است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در ضمن همه مردم حتى مهاجران غیر قانونى در اتریش بیمه تامین اجتماعى هستند و به شاغلان حقوق و به بازنشستگان و بیکاران حتى مهاجران غیرقانونى بیکار مستمرى پرداخت می شود.

به گزارش خانه ملت، درپایان این دیدار عبدالرضا عزیزى از دولت اتریش که همواره در مجامع بین المللى موضع گیری هاى منطقى نسبت به ایران داشته خصوصاً پس از برجام و به خاطرحسن نیت اتریش پس از برجام و ایجاد خط اعتبارى یک میلیارد یورویى توسط اوبر بانک اتریش براى ایران تشکر کرد./

پایان پیام

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹

دلایل موفقیت سازمان تأمین اجتماعی اتریش چیست؟/ تشریح وضعیت بازنشستگان اتریشی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس متوسط هزینه‌های جاری دولت اتریش را ۴۰ درصد عنوان کرد درحالی که این میزان در کشورمان به ۹۰ درصد می‌رسد همچنین سازمان تأمین اجتماعی در اتریش هنگام مشکل از دولت کمک می‌گیرد در حال که این سازمان در ایران طلبکار دولت است. http://cdn.icana.ir/d/019/42719.jpg دلایل,موفقیت,سازمان,تأمین,اجتماعی,اتریش,چیست؟/,تشریح,وضعیت,بازنشستگان,اتریشی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi