شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت عراق با تصرف کرکوک منبع درآمد اقلیم کردستان را مسدود کرد

میرزایی: دولت عراق با تصرف کرکوک منبع درآمد اقلیم کردستان را مسدود کرد سرویس سیاسی نماینده مردم ایلام در مجلس معتقد است دولت مرکزی عراق باید روزی منطقه مورد منازعه کرکوک که در دست اقلیم کردستان بود را سامان می‌داد که اکنون با تصرف آن، منبع درآمد این اقلیم مسدود شده است. جلال میرزایی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38099
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

کرونا :

دولت عراق با تصرف کرکوک منبع درآمد اقلیم کردستان را مسدود کرد
میرزایی:

دولت عراق با تصرف کرکوک منبع درآمد اقلیم کردستان را مسدود کرد

سرویس سیاسی
نماینده مردم ایلام در مجلس معتقد است دولت مرکزی عراق باید روزی منطقه مورد منازعه کرکوک که در دست اقلیم کردستان بود را سامان می‌داد که اکنون با تصرف آن، منبع درآمد این اقلیم مسدود شده است.

جلال میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصرف کرکوک ازسوی دولت مرکزی عراق گفت: در قانون اساسی عراق که نظامی فدرال دارد سه اقلیم آمده که یکی از آنها اقلیم کردستان است که تشکیل هم شده اما دو اقلیم دیگر شکل نگرفته است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اقلیم کردستان ۳ استان دهوک، اربیل و سلیمانیه را شامل می شود، عنوان کرد: حکومت کردستان در طول زمان برخی از مناطق مورد منازعه با دولت مرکزی عراق مثل کرکوک و خانقین را تحت کنترل خود درآورد و منبع درآمد اقلیم در دو سال اخیر نیز از درآمد حاصل از صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله به ترکیه بوده است.

وی افزود: منطقه کرکوک کمک زیادی به درآمد کردها داشته از این رو آنها توانستند به لحاظ اقتصادی و سیاسی تقویت شوند لذا بیرون آوردن این منطقه از دست کردها برای دولت عراق بسیار مهم بود.

میرزایی ادامه داد: فارغ از موضوع همه پرسی، دولت مرکزی عراق باید روزی متوجه منطقه کرکوک که در دست کردستان بود می شد و به وضعیت آن رسیدگی می کرد که تا کنون ۶ هزار نیرو در کرکوک و خانقین و ۳ هزار نیرو هم برای مقابله با دولت مرکزی عراق فرستاده بود.

بایدن شاید ترجیح دهد با دولت بعدی ایران مذاکره کند/ هر توافق جدیدی در مورد برجام حداقل به یک سال زمان نیاز دارد
دنبال کنید

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پ. ک. ک. از دیرباز در کردستان حضور داشته لذا استفاده بارزانی از آنها برای کمک به نیروی کرد اقلیم علیه دولت بعید نیست البته اقلیم نیز تا حدودی از استقلال کردستان عقب نشینی کرده اما دولت عراق خواهان لغو کامل آن است./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱

جلال میرزایی

دولت عراق با تصرف کرکوک منبع درآمد اقلیم کردستان را مسدود کرد نماینده مردم ایلام در مجلس معتقد است دولت مرکزی عراق باید روزی منطقه مورد منازعه کرکوک که در دست اقلیم کردستان بود را سامان می‌داد که اکنون با تصرف آن، منبع درآمد این اقلیم مسدود شده است. http://media.icana.ir//Image/2016/10/201610105863068235_Thum.jpg£جلال میرزایی£ دولت,عراق,با,تصرف,کرکوک,منبع,درآمد,اقلیم,کردستان,را,مسدود,کرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi