جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاوید: رسانه‌ها به دلیل مطالبات شخصی علیه من مطلب می‌زنند / سازمان نظام مهندسی تخلف دارد / استعفای ابهام‌انگیز شهردار یاسوج

؛ نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سالن شماره یک استانداری استان و به ریاست خادمی استاندار برگزار شد. در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در مصلای شهر یاسوج، گفت: سازمان بدون اینکه سودی از این نمایشگاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25894
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲:۲۹

کرونا :

جاوید: رسانه‌ها به دلیل مطالبات شخصی علیه من مطلب می‌زنند / سازمان نظام مهندسی تخلف دارد / استعفای ابهام‌انگیز شهردار یاسوج

؛

نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سالن شماره یک استانداری استان و به ریاست خادمی استاندار برگزار شد.javid

در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در مصلای شهر یاسوج، گفت: سازمان بدون اینکه سودی از این نمایشگاه عایدش شود اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده که لازم است شهرداران از این نمایشگاه که در ۲۹ غرفه و با حضور ۳۵ شرکت است، دیدن کنند.

فرخ قائم‌مقامی در ادامه بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس شورای سازمان است و شهردار یاسوج به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره بودند که به دلیل مشغله کاری از حضور در این سازمان استعفا کردند.

در ادامه محمدعلی جاوید با اشاره به اینکه سازمان همیاری باید همراه شهرداری باشد، به دلائل استعفای خود از هیأت مدیره سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری یک سازمان بدهکار و مستأصل است و استعفایم در این سازمان به دلیل مشغله کار نبوده است.

شهردار یاسوج بیان کرد: اقدامات قانونی و حسابرسی که در این سازمان باید انجام شود و گزارش مستدل و مستندی که باید ارائه شود ارائه نمی‌شد و ما ندیدیم حسابرسی از این سازمان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اگر با این وجود عضو هیأت مدیره باشم مشکلاتی به لحاظ قانونی برایم ایجاد می‌شود و استعفایم به خاطر تبعات بعدی و قانونی این سازمان بود.

 
تخلف سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد محرز است

شهردار یاسوج با بیان اینکه تخلف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان محرز است، گفت: برخی رسانه‌ها موجب دامن زدن به اختلافات میان شورا و شهرداری می‌شوند.

محمدعلی جاوید به وضعیت بغرنج شهرداری‌های و مشکلات حوزه مدیریت شهری شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از چهارده سال است در حوزه شهرداری در حال انجام وظیفه هستم اما کمک‌های دولت هیچ زمان مثل دو سال اخیر نبوده و در سخت‌ترین شرایط در حال انجام کار هستیم.

شهردار یاسوج بیان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان سازمان شهرداری به شهرداری یاسوج پرداخت کرد، ضمن اینکه منبع درآمدی ما پروانه‌های ساختمانی است که فعلاً هم ساخت‌وسازی انجام نمی‌شود.

52 لپ تاپ قاچاق در یاسوج کشف و ضبط شد
دنبال کنید

وی اضافه کرد: هزینه جرائم راهنمایی و رانندگی باید در شهرها هزینه شود اما از این محل تنها ۲۰۰ میلیون به شهرداری اختصاص داده شده است.

جاوید بیان کرد: بر روند کار سازمان نظام مهندسی اشکالاتی وارد بوده و بخشی از تخلفات وارده شده در حوزه ساختمان به دلیل تخلفات خود سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده است.

وی با بیان اینکه تخلفات سازمان نظام مهندسی محرز است، گفت: رویه کار به این صورت نیست که هر کسی کار و کاسبی باز کند و به اسم قانون با مردم برخورد کند، کجای دنیا در پایان کار ساختمانی نظام مهندسی از مردم پول می‌گیرد.

جاوید خواستار پر رنگ شدن نظارت دفتر شهری و امور شوراها استانداری بر شهرداری و شورای شهر شد و گفت: این دفتر تنها دفتر امور شهری نیست بلکه دفتر امور شهری و شوراها است و اگر ما اشکال و تخلفی داریم از جایگاه رئیس بر ما نظارت و برخورد داشته باشند و اگر شوراها عدولی دارند در چارچوب نظارت و برخورد کنند.

شهردار یاسوج بیان کرد: اینکه شورا دفتر امور شهری و شهرداری را در یک قالب ببیند و شهرداری را زیر مجموعه خود بدانند کار درستی نیست، ضمن اینکه جایگاه شوراها باید تبیین شود.

وی اضافه کرد: نظارت بر کار شهرداری بخشی از وظیفه شورا است و شورا وظایف دیگری از جمله نظارت بر فرهنگ و مالیات، مشکلات آب و برق و گاز دارد اما شوراها استان تنها به شهرداری چسبیدند و بیشتر کارشان نظارت بر شهرداری شده است.

جاوید از روند کار برخی رسانه‌ها استان انتقاد کرد و افزود: رسانه‌ها درخواست انعقاد قرارداد با شهرداری را دارند و من مخالف انعقاد قرار داد هستم و همین امر موجب شده رسانه‌ها از روی غرض و داشتن مطالبات شخصی علیه شهرداری گزارشات و اخباری منتشر کنند که در وقت لازم به این رسانه‌ها پاسخ می‌دهم.

بررسی واگذاری آلمینیوم المهدی و ایرسوتر در کمیسیون حمایت از تولیدملی مجلس
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های استان به اختلافات میان شورا و شهرداری دامن می‌زنند، گفت: وظیفه رسانه‌ها اطلاع‌رسانی است اما برخی رسانه‌های استان برخورد مغرضانه‌ای دارند.

شهردار یاسوج با اشاره به درآمد پایین شهرداران افزود: مگر درآمد شهرداران چقدر است که علی‌رغم زحمت شبانه‌روزی بخواهید برخی از اضافه کاری آنها را برداشت کنید.

وی با اشاره به اینکه فیش حقوقی من دومیلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: درآمد شهرداران بسیار پایین است.

اختصاص ۵۵ درصد اعتبارات به شهرداری‌های گچساران و یاسوج

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۵ درصد اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و اداره امور مالیاتی به شهرهای پرجمعیت گچساران و یاسوج اختصاص یافت.

عبدالکریم در این نشست با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها استان گفت: شهرداری‌های استان با مشکلات فراوانی مواجه هستند که امیدواریم مشکلات آنها حل و فصل شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای شهرهای زیر ۵۰ هزار خانوار یک هزار و ۶۶۱ تن قیر رایگان اختصاص داده شده است و شهرداران تا فردا فرم‌ها را تکمیل کنند تا قیر در اختیار آنها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ میلیارد تومان از سوی سازمان شهرداری‌ها به شهرداران استان تخصیص داده شده و مبلغ ۶ میلیارد اداره مالیاتی اختصاص داده که از این میزان بیش از ۵۵ درصد آن به شهرداری‌ها شهرهای یاسوج و گچساران پرداخت شده است.

این مسؤول با اشاره به مشکلات شهردارهای و شرایط سخت آنها گفت: ارزش افزوده باید به شهرهای پرجمعیت داده شود و برای ایجاد توازن منطقه‌ای تجدید نظری در  اعتبارات شود تا شهرهای کم جمعیت از اعتبارات لازم برخوردار شوند.

عزیزی اضافه کرد: سال گذشته اداره کل مالیاتی ۲۲ میلیارد و سازمان شهرداری‌ها ۱۱ به شهرداری‌ها کمک کرد.

بنابر این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه در این خصوص جلسه‌ای تشکیل و حسابرسی این سازمان بررسی شود، گفت: تا زمان تشکیل جلسه با استعفای شهردار یاسوج مخالفت می‌کنم.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi