شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش‌ها به دیدار حاشیه ساز/بازاریان اعتراض کردند/من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی کاری ندارم

چند روزی از دیدار فائزه هاشمی با یکی از هم‌بندی‌های سابقش در اوین که از جامعه بهائیان ایران است، می‌گذرد. دیداری که موضع‌گیری‌های زیادی به دنبال داشت و نه تنها از سوی برخی محافل، مواضع تندی علیه آن اتخاذ شده، که وزارت امور خارجه آمریکا نیز درباره آن، به صورت رسمی بیانیه صادر کرد. موضع‌گیری‌هایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

کرونا :

واکنش‌ها به دیدار حاشیه ساز/بازاریان اعتراض کردند/من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی کاری ندارم

چند روزی از دیدار فائزه هاشمی با یکی از هم‌بندی‌های سابقش در اوین که از جامعه بهائیان ایران است، می‌گذرد. دیداری که موضع‌گیری‌های زیادی به دنبال داشت و نه تنها از سوی برخی محافل، مواضع تندی علیه آن اتخاذ شده، که وزارت امور خارجه آمریکا نیز درباره آن، به صورت رسمی بیانیه صادر کرد. موضع‌گیری‌هایی که هنوز ادامه دارد و دیروز (دوشنبه)، با تجمع تعدادی از بازاریان تهران، وارد فاز جدیدی شد. آیت‌الله مکارم شیرازی نیز ، در ابتدای درس خارج فقه خود، این موضوع را جرم دانست و خواستار پیگیری آن شد. آیت‌الله مکارم، از کسانی که درباره این ماجرا سکوت کرده‌اند، انتقاد کرد.
فائزه هاشمی رفسنجانی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، چندی پیش با «فریبا کمال‌آبادی» که رسانه‌ها از او با عنوان عضو ارشد «فرقه ضاله بهائیت» نام برده‌اند، دیدار کرد. هاشمی، در این دیدار با خانواده کمال‌آبادی عکس یادگاری گرفت. عکسی که هر چند در ابتدا، در فضای مجازی منتشر شد اما خیلی زود، از خبرگزاری‌های رسمی، سر درآورد. انتشار این عکس و خبر دیدار او با محفل بهائیان، از همان ساعات اولیه، موجی از مواضع مختلف را ایجاد کرد. یکی فائزه هاشمی را منحرف از اصول و مبانی اسلام دانست و دیگری، خواستار اخراج او از دانشگاه آزاد شد.
واکنش‌ها به دیدار حاشیه ساز
فائزه هاشمی ، دیدار خود را با «فریبا کمال‌آبادی»، دیدار با یک هم‌بند قدیمی می‌داند که شش ماه با او زندگی کرده است اما دیگران با او مخالفند و این نظر او را قابل قبول نمی‌دانند.
رسانه‌های رسمی از قم گزارش داده‌اند: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و استاد حوزه علمیه قم، در آغاز جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، درباره این دیدار گفته است:‌ منتظر بودم که ببینم آیا درباره این موضوع، اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است که جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کرده‌اند؟ آیت‌الله مکارم، در ادامه افزود: من به سهم خودم، چنین اقدامی را محکوم می‌کنم. این اقدام از نظر قانونی نیز جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.
آیت‌الله نجم‌الدین طبسی دیگر استاد حوزه علمیه قم نیز درباره این موضوع  پس از توضیح درباره ماهیت بهائیت، گفت: مراقب باشیم رفت و آمدها، حرکت‌‌ها و برخوردهایمان در چارچوب موازین شرع باشد و کاری نکنیم که خدای ناکرده نسل جدیدی که از اقدامات جریان بهائیت بی‌اطلاع است، فرض کند که آنها بر حق هستند. ناخوشایندی از شخصی، سبب نشود که به باطل روی آوریم و با آنها رابطه برقرا کنیم و از مذهب انتقام بگیریم به بهانه اینکه چون می‌خواهیم به فلان مسئول دهن کجی کنیم؛ لذا باید حرکات ما بسیار سنجیده باشد.
بازاریان اعتراض کردند
گروهی از بازاریان تهران نیز غیر از دیگر شخصیت‌هایی که به این دیدار اعتراض کرده‌اند، به صف منتقدان دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با فریبا کمال آبادی، پیوستند. بنابر اخبار منتشر شده، حدود ۱۵۰۰ نفر از بازاریان تهران، مقابل دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت، تجمع کرده و با امضای بیانیه‌ای، اعتراض خود را نسبت به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده فرقه بهائیت اعلام کردند. دربیانیه این گروه آمده است:
دادستان محترم استان تهران
ما جمعی از اهالی کسبه اصناف و بازاریان تهران به عنوان اولین پرچمداران نهضت امام خمینی (ره) و حامیان ولایت فقیه و رهبر معظم امام خامنه‌ای عزیز و نظام انقلاب اسلامی، دیدار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی از سرکرده‌های فرقه‌ بهائیت را محکوم می‌کنیم و از آن مقام محترم تقاضا داریم نسبت به این اعمال خلاف موازین انقلاب اسلامی برخورد قانونی و انقلابی صورت گیرد.
«فریبا کمال‌آبادی» که از سال ۱۳۸۷ در زندان به سر می‌برد، چندی پیش به مرخصی آمد و دیدارهای او با برخی از چهره‌های شناخته شده،  به ویژه فائزه هاشمی، حاشیه‌ساز شد. کمال‌آبادی ۸ سال پیش به عنوان یکی از اعضای محفلی با نام « یاران ایران»، دستگیر شد و و دادگاه بدوی حکم۲۰ سال زندان، برای او صادر کرد ، گفته می‌شود پس از رد حکم ده ساله دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی تایید شد. «یاران ایران» نام محفلی است که اداره امور جامعه بهائیان ایران را بر عهده دارد. حالا فائزه هاشمی با این دیدار گویا به درد سر بزرگی افتاده است. دردسری که انتقاد از سوی جامعه مذهبی  و حتی شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به دنبال داشته است. آیت‌الله هاشمی در واکنش به این دیدار گفته است: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند اما خود فائزه اعتقاد دیگر دارد. او به یورونیوز گفته است: من به دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مساله پیش‌پاافتاده‌ای است.
هاشمی درباره فشارها و حملاتی که به دلیل این دیدار و انتشار عکس او متوجه او و پدرش شده نیز گفت: آدم دیدن دوست‌اش می‌رود و موضوع این بود و غیرازاین هم نبود. آقای هاشمی و کلاً ما هم اولین بار نیست تحت فشار قرار می‌گیریم سال‌های قبل را نگاه کنید فشارهای شدیدتر از این هم بوده حالا نمی‌دانم چه نتیجه‌ای می‌گیرند ولی چیز جدیدی نیست. به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است. الآن دیگر در این دنیای امروزی دست توی دماغتان هم بکنید سایت‌ها منتشر می‌کنند. فقط هم افراد شناخته شده نیستند افراد دیگر هم در شبکه‌های مجازی عکس‌های خانوادگی‌شان را منتشر می‌کنند و این یک مسئله عمومی است اما به کسانی که می گویند نباید عکس منتشر می‌شد و این دیدار مخفی می‌ماند باید بگویم ما عادت به مخفی کاری، تظاهر، ریاکاری و دروغ گفتن نداریم. وقتی هم کاری می‌کنیم اصرار نداریم مخفی بماند. من کار خطایی نکرده‌ام که بخواهم مخفی بماند یا نگران باشم. پرسیدند عکس بگیریم؟ گفتم بگیرید چه اشکالی دارد؟ من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی کاری ندارم خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi