جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آقای وزیر ممیزی کتاب را جدی‌تر بگیرد

شجاعی کیاسری: آقای وزیر ممیزی کتاب را جدی‌تر بگیرد عضو فراکسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر توجه بیشتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ممیزی کتاب، عنوان کرد که باید تعریف شاخص‌های ممیزی به نسبت زمان تغییر کند. سید رمضان شجاعی کیاسری با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11314
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱


شجاعی کیاسری:


آقای وزیر ممیزی کتاب را جدی‌تر بگیرد


عضو فراکسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر توجه بیشتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ممیزی کتاب، عنوان کرد که باید تعریف شاخص‌های ممیزی به نسبت زمان تغییر کند.


آقای وزیر ممیزی کتاب را جدی‌تر بگیرد 3

سید رمضان شجاعی کیاسری با بیان اینکه هر از گاهی در زمینه نشر کتاب مشکلاتی ایجاد می‌شود توضیح داد: اینکه هر از گاهی کتابی منتشر می‌شود که جامعه و مراجع از آن گله‌مند هستند حاکی از آن است که ممیزی کتاب به خوبی انجام نمی‌شود و باید سامانی به این موضوع داد.


نماینده مردم ساری در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: ممیزی کتاب باید به نحوی صورت گیرد که دغدغه و نگرانی مراجع و کسانی که دل در گرو ارزش‌های انقلاب دارند، کمتر شود.


وی  خطاب به علی جنتی گفت: آقای وزیرممیزی را جدی‌تر بگیرد تا شاهد تنش‌هایی در این زمینه نباشیم.


کیاسری با بیان اینکه باید ممیزی کتاب افزایش پیدا کند، به شرایط اخیر در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر روند کنونی نشر کتاب و اجازه ورود کتاب‌های خارجی به کتابخانه‌های رسمی کشور داده شود، نگرانی در جامعه افزایش می‌یابد.


این نماینده اعتقاد دارد نسر و چاپ برخی کتاب‌ها مغایر و خلاف مقررارت بوده و همچنین باید مشخص شود که کتاب ‌ها خارجی از چه طریقی وارد بازار و کتابخانه های رسمی وارد شده است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تایید صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه میزان شاخص‌های ممیزی باید کم شود، گفت: تعداد و شاخص‌ها ممیزی باید کم شود و در عین حال تعریف آنها باید بر اساس شرایط روز تغییر کند تا پاسخگوی نیاز جامعه باشد./

شعر، زبان گویای انقلاب است
دنبال کنید


پایان پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi