سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عدم اقبال سرمایه گذاران، از عوامل مشکلات کنونی در استان همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه عدم اقبال سرمایه گذاران از علت‌های مشکلات کنونی در استان همدان است، گفت: شرایط سخت و عدم اهتمام جدی مسئولان و مدیران در جلب سرمایه گذار در طول سالیان گذشته باعث شده است که در این قسمت، سرمایه گذار کمتری وجود داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90523
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

عدم اقبال سرمایه گذاران، از عوامل مشکلات کنونی در استان همدان

به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت؛ احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سالی است شعارهای اقتصادی همزمان با سال جدید تعیین می‌شود و سال ۱۴۰۲ با عنوان رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حال حاضر در استان همدان وجود دارد که می‌توان عدم اقبال سرمایه گذاران را یکی از علت‌های مشکلات کنونی در استان همدان عنوان کرد افزود: شرایط سخت و عدم اهتمام جدی مسئولان و مدیران در جلب سرمایه گذار در طول سالیان گذشته باعث شده است که در این قسمت، سرمایه گذار کمتری وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: با توجه به بازدیدهای که قبل از ورود به مجلس از واحدهای تولیدی داشته‌ام متوجه شدم بسیاری از این واحدها تعطیل، نیمه تعطیل و یا با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند.

فلاحی بیان کرد: نبود پنجره واحد توسط دستگاه‌ها برای صدور مجوزها و موانعی که جلوی پای تولید کننده و کارآفرین انداخته می‌شود خود باعث می‌شود سرمایه گذار از کار خود پشیمان شود و سرمایه گذاری نکند، باید یک پنجره واحد در این زمینه باز می‌کردند و این این نکته در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: واحدهای تولیدی از چند جهت شاکی هستند با باز کردن پنجره واحد و همکاری مدیران می‌توان مسیله تولید را در استان همدان حل کنیم و باعث رونق تولید دوباره در استان خواهیم شد.

فلاحی ادامه داد: ارزش افزوده در استان همدان وجود ندارد و این امر باعث شده است در استان همدان درآمد پایین بیاید و استان همدان رکود پیدا کند و در طرف دیگر تورم در استان ما بیشتر دیده شود.

مجوز پایانه صادراتی سنگ و گل و گیاه محلات صادر شد
دنبال کنید

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث مسکن استان همدان دارای تورم بالایی است، چون برای مسکن همدان تاکنون فکر اساسی نشده است.

فلاحی با بیان اینکه شهر جدیدی که ظاهراً عنوان کرده‌اند هزار و ۴۰۰ هکتار است و جمعیتی را در خود می‌خواهد جای دهد خاطرنشان کرد: چرا در این چند سال با سنگ اندازی تعدادی این کار انجام نشده است و اعلام کرده بودند که جای نامناسبی برای مسکن است و اکنون با تغییر نام ظاهراً مشکل حل شده است.

وی گفت: اینگونه کارها باعث شده است تورم در بخش مسکن در استان همدان بسیار بالا برود، طبق تصمیم گرفته شده ۱۴۰ هکتار باغ میوه دولتی به شهر الحاق خواهد شد چرا در این دولت که یکسال و نیم از آن می‌گذرد و پاشنه کار آن مسکن است، در این مدت این کار انجام نشده است و در این موقعیت که تورم مسکن ایجاد شده به فکر ساخت مسکن افتاده‌اند.

وی افزود: یکی از بخشهای که می‌توان تورم را در بخش مسکن پایین بیاورد و اشتغال و فعال شدن واحدهای تولیدی تأثیر بگذارد، صنعت مسکن است.

فلاحی با بیان اینکه همه این عوامل باعث کم شدن تولید، رشد و تورم در استان همدان شده است و باعث خروج سرمایه‌ها، مهاجرت جوانان، مهاجرت صاحب نظران، مهاجرت تولید کنندگان و سرمایه گذاران شده است، خاظرنشان کرد: حال تلاش داریم این افراد را به استان برگردانیم و از سرمایه گذاران عمده از استان‌های دیگر استفاده نمائیم و پروژه‌های استان همدان را به پایان برسانیم و این امر خود باعث تولید، اشتغال در استان همدان خواهد شد./

بیمارستان امید شهرستان مهرستان تجهیز شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi