دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

سند آمایش سرزمینی صنعت معدن و تجارت ایران تهیه می شود

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و مسئول طرح آمایش سرزمینی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با اجرای طرحی با عنوان آمایش سرزمینی به بررسی طرح های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری استان های مختلف در قالب یک سند می پردازد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64453
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

سند آمایش سرزمینی صنعت معدن و تجارت ایران تهیه می شود

به گزارش کرونا نیوز احمد تشکینی روز پنجشنبه در یاسوج اظهار داشت: در این سند پروژه های اولویت دار نیمه تمام صنعتی، معدنی و تجاری مناطق مختلف استان های کشور بررسی و برای آنها برنامه دقیق و قابل اجرایی تدوین می شود.

وی بیان کرد: تاکنون آمایش سرزمینی  صنعتی، معدنی و تجاری استان سیستان و بلوچستان تدوین شده و پنج استان دیگر از جمله کهگیلویه و بویراحمد نیز در دست تهیه است.

تشکینی افزود: با تدوین این سند چشم انداز توسعه صنعتی معدنی و تجاری استان ها مشخص و با اجرای دقیق آن اهداف توسعه استان ها محقق می شود.

وی عنوان کرد: سیاست وزارت صمت شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استان ها و همچنین تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام در قالب طرح آمایش است.

وی بیان کرد: وزارت صمت با کمک سازمان های توسعه ایران از جمله ایمیدرو تسهیلات و مشوق های لازم زمینه توسعه صنعتی و معدنی استان های محروم را فراهم می کند.

نمایشگاه بین المللی یاسوج از اولویت های آمایش سرزمینی کهگیلویه بویراحمد می شود

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه بین المللی یاسوج در طرح های اولویت دار آمایش سرزمینی کهگیلویه بویراحمد قرار داده می شود.

تشکینی در بازدید از سایت نمایشگاه بین المللی یاسوج افزود: تعیین تکلیف عرصه محل اجرا در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت و با تشکیل جلسات تخصصی با حضور کلیه مرتبطین با این پروژه، امیدواریم این ظرفیت و پتانسیل بالقوه موجود به فعلیت برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازید گفت: سایت نمایشگاه یاسوج که توسط بخش خصوصی در دست اجراست با مشکل تملک اراضی روبرو است.

بعد از فوتبال نوبت کنسرت رسید/مسئولان برخورد کنند+تصاویر
دنبال کنید

سالار حسین پور افزود: بخش خصوصی تمایل دارد که با انتقال سند مالکیت اراضی ۳۰ هکتاری این مجموعه به سرمایه گذاری مطمئن در این سایت ادامه دهد.

زنجیره تولید کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج تکمیل می شود

تشکینی در بازدید از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز نیز گفت: تکمیل زنجیره تولید این کارخانه از دیگر اولویت های آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و برای توسعه این واحد تلاش خواهد کرد.

وی اظهار داشت: براساس گزارش مسئولان کارخانه ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولیدات این کارخانه نیاز است که این مبلغ در کمیسیون های مربوطه مطرح و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته تصویب و تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این کارخانه هم اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت است و در صورت تخصیص اعتبار تولید آن افزایش خواهد یافت.

حسین پور بیان کرد: درصورت تکمیل زنجیره تولید این کارخانه ۱۸۰ نفر به اشتغال کنونی این واحد صنعتی اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با ظرفیت تولید کنونی ۳۹ نفر مشغول به کار هستند و درصورت تامین اعتبار این رقم علاوه بر افزایش تولید، اشتغالزایی نیز خواهد داشت.

مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج نیز گفت: انواع آرد، نشاسته، گلوتن و گلوکز از جمله تولیدات این واحد صنعتی است.

سید علی وفایی مقدم بیان کرد: این کارخانه هم اکنون با ظرفیت ۱۲ هزار تن انواع آرد در سال در حال فعالیت است و درصورت تکمیل طرح توسعه آن به یکی از واحدهای صنعتی مهم جنوب کشور در شاخه فعالیت خود تبدیل خواهد شد. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi