جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

سند آمایش سرزمینی صنعت معدن و تجارت ایران تهیه می شود

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و مسئول طرح آمایش سرزمینی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با اجرای طرحی با عنوان آمایش سرزمینی به بررسی طرح های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری استان های مختلف در قالب یک سند می پردازد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64453
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

سند آمایش سرزمینی صنعت معدن و تجارت ایران تهیه می شود

به گزارش کرونا نیوز احمد تشکینی روز پنجشنبه در یاسوج اظهار داشت: در این سند پروژه های اولویت دار نیمه تمام صنعتی، معدنی و تجاری مناطق مختلف استان های کشور بررسی و برای آنها برنامه دقیق و قابل اجرایی تدوین می شود.

وی بیان کرد: تاکنون آمایش سرزمینی  صنعتی، معدنی و تجاری استان سیستان و بلوچستان تدوین شده و پنج استان دیگر از جمله کهگیلویه و بویراحمد نیز در دست تهیه است.

تشکینی افزود: با تدوین این سند چشم انداز توسعه صنعتی معدنی و تجاری استان ها مشخص و با اجرای دقیق آن اهداف توسعه استان ها محقق می شود.

وی عنوان کرد: سیاست وزارت صمت شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استان ها و همچنین تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام در قالب طرح آمایش است.

وی بیان کرد: وزارت صمت با کمک سازمان های توسعه ایران از جمله ایمیدرو تسهیلات و مشوق های لازم زمینه توسعه صنعتی و معدنی استان های محروم را فراهم می کند.

نمایشگاه بین المللی یاسوج از اولویت های آمایش سرزمینی کهگیلویه بویراحمد می شود

مسئول طرح آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه بین المللی یاسوج در طرح های اولویت دار آمایش سرزمینی کهگیلویه بویراحمد قرار داده می شود.

تشکینی در بازدید از سایت نمایشگاه بین المللی یاسوج افزود: تعیین تکلیف عرصه محل اجرا در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت و با تشکیل جلسات تخصصی با حضور کلیه مرتبطین با این پروژه، امیدواریم این ظرفیت و پتانسیل بالقوه موجود به فعلیت برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازید گفت: سایت نمایشگاه یاسوج که توسط بخش خصوصی در دست اجراست با مشکل تملک اراضی روبرو است.

ممنوعیت هرگونه حفاری از پانزدهم اسفند ماه به مدت ۳۰ روز در استان
دنبال کنید

سالار حسین پور افزود: بخش خصوصی تمایل دارد که با انتقال سند مالکیت اراضی ۳۰ هکتاری این مجموعه به سرمایه گذاری مطمئن در این سایت ادامه دهد.

زنجیره تولید کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج تکمیل می شود

تشکینی در بازدید از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز نیز گفت: تکمیل زنجیره تولید این کارخانه از دیگر اولویت های آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و برای توسعه این واحد تلاش خواهد کرد.

وی اظهار داشت: براساس گزارش مسئولان کارخانه ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولیدات این کارخانه نیاز است که این مبلغ در کمیسیون های مربوطه مطرح و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته تصویب و تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این کارخانه هم اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت است و در صورت تخصیص اعتبار تولید آن افزایش خواهد یافت.

حسین پور بیان کرد: درصورت تکمیل زنجیره تولید این کارخانه ۱۸۰ نفر به اشتغال کنونی این واحد صنعتی اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با ظرفیت تولید کنونی ۳۹ نفر مشغول به کار هستند و درصورت تامین اعتبار این رقم علاوه بر افزایش تولید، اشتغالزایی نیز خواهد داشت.

مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج نیز گفت: انواع آرد، نشاسته، گلوتن و گلوکز از جمله تولیدات این واحد صنعتی است.

سید علی وفایی مقدم بیان کرد: این کارخانه هم اکنون با ظرفیت ۱۲ هزار تن انواع آرد در سال در حال فعالیت است و درصورت تکمیل طرح توسعه آن به یکی از واحدهای صنعتی مهم جنوب کشور در شاخه فعالیت خود تبدیل خواهد شد. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi