دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: تمامی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باید واکسینه شوند

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی فرهنگیان و کادر آموزشی در مدارس باید واکسینه باشند و کوتاهی در نزدن واکسن از هیچ یک از آن ها پذیرفته نیست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63678
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

استاندار: تمامی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باید واکسینه شوند

به گزارش کرونا نیوز ، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد فرهنگیان استان دز نخست واکسن را دریافت کرده اند و کار واکسیناسیون با قوت در شهرستان های مختلف استان وجود دارد.

وی افزود:فهرست فرهنگیانی که به کرونا مبتلا شده اند در دست مرکز بهداشت استان است و پس از سپری کردن زمان لازم باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

کلانتری ابراز داشت: تزریق دز دوم واکسن کرونا برای فرهنگیان آغاز شده است و معلمان می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد تصریح کرد: ۱۵ هزار دز واکسن موجودی استان است و کمبودی وجود ندارد.

کلانتری تاکید کرد: ابتلا و مرگ و میر افراد با تزریق واکسن به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند البته باید در نظر داشت در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی نیز ضروری است.

وی ادامه داد: اولین واکسن برای تجویز هر نفر بهترین واکسن است زیرا که فرد را از مرگ نجات می دهد و در این رابطه استان جزو استان های موفق در زمینه واکسیناسیون بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرهای قرمز نماز جمعه و تجمعات نباید برگزار شود و جلو هر گونه تجمعی از جمله مراسمات و تشییع جنازه‌ های شلوغ باید گرفته شود. 

کلانتری تاکید کرد: برخی ها بر حضور گسترده مردم در مراسمات تشییع جنازه و افزایش بیماران کرونایی پافشاری می کنند و اصرار بر شیوع گسترده بیماری دارند و جان همه را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: تجمعات، مراسمات و تشییع جنازه ها به نقطه ای خطرناک برای استان تبدیل شده اند ‌که می طلبد برخورد های قانونی صورت گیرد.

قضاوت داور نفت وگاز گچساران در لیگ برتر والیبال
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان از لحاظ حجم نمونه گیری ها و غربالگری و بیماریابی به موقع در رتبه بسیاری خوبی در کشور قرار دارد.

کلانتری تصریح کرد: میزان نمونه گیری های کرونا در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

تاکنون ۲۹۱ هزار نمونه از موارد مشکوک ابتلا به کرونا در استان گرفته شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi