چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: تمامی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باید واکسینه شوند

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی فرهنگیان و کادر آموزشی در مدارس باید واکسینه باشند و کوتاهی در نزدن واکسن از هیچ یک از آن ها پذیرفته نیست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63678
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

استاندار: تمامی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد باید واکسینه شوند

به گزارش کرونا نیوز ، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد فرهنگیان استان دز نخست واکسن را دریافت کرده اند و کار واکسیناسیون با قوت در شهرستان های مختلف استان وجود دارد.

وی افزود:فهرست فرهنگیانی که به کرونا مبتلا شده اند در دست مرکز بهداشت استان است و پس از سپری کردن زمان لازم باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

کلانتری ابراز داشت: تزریق دز دوم واکسن کرونا برای فرهنگیان آغاز شده است و معلمان می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد تصریح کرد: ۱۵ هزار دز واکسن موجودی استان است و کمبودی وجود ندارد.

کلانتری تاکید کرد: ابتلا و مرگ و میر افراد با تزریق واکسن به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند البته باید در نظر داشت در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل های بهداشتی نیز ضروری است.

وی ادامه داد: اولین واکسن برای تجویز هر نفر بهترین واکسن است زیرا که فرد را از مرگ نجات می دهد و در این رابطه استان جزو استان های موفق در زمینه واکسیناسیون بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرهای قرمز نماز جمعه و تجمعات نباید برگزار شود و جلو هر گونه تجمعی از جمله مراسمات و تشییع جنازه‌ های شلوغ باید گرفته شود. 

کلانتری تاکید کرد: برخی ها بر حضور گسترده مردم در مراسمات تشییع جنازه و افزایش بیماران کرونایی پافشاری می کنند و اصرار بر شیوع گسترده بیماری دارند و جان همه را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: تجمعات، مراسمات و تشییع جنازه ها به نقطه ای خطرناک برای استان تبدیل شده اند ‌که می طلبد برخورد های قانونی صورت گیرد.

صدور مجوز شیلات در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان از لحاظ حجم نمونه گیری ها و غربالگری و بیماریابی به موقع در رتبه بسیاری خوبی در کشور قرار دارد.

کلانتری تصریح کرد: میزان نمونه گیری های کرونا در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

تاکنون ۲۹۱ هزار نمونه از موارد مشکوک ابتلا به کرونا در استان گرفته شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi