شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رنگ شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نارنجی شد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهکیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به وضعیت خطرناک شیوع دوباره بیماری کرونا در استان، گفت: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه وگچساران از وضعیت زرد خارج و به وضعیت بدتر نارنجی رسیده اند و چنانچه این روند ادامه داشته باشد شرایط شکننده و سخت تر خواهدشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57393
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۵۰

کرونا :

رنگ شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نارنجی شد

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به این روند خطرناک ، محدودیت های بیشتری اعمال می شود به عنوان نمونه تردد خودروهای خوزستان به استان و تردد خودروها در شهرهای استان از ۹ شب به بعد ممنوع است.

وی افزود: هم اینک به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، تجمع در عروسی ها، عزا و دورهمی ها ،شیوع این بیماری افزایش یافته و مبتلایان آن بیشتر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیماری کرونا تمام نشده و خطرناک تر از گذشته تاخت و تاز می کند.

کلانتری ابراز داشت: ویروس کرونا پیشرفته و جهش یافته تر شده و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از ۹۲ درصد به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا برگزاری تجمعات عزا و عروسی حداکثر با ۵۰ نفر آن هم با شرایط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، امکان پذیر است و در غیر این صورت نیروی انتظامی با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

کلانتری به افزایش بخش بیماریابی سرپایی در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و بیان کرد: دغدغه شیوع پیک چهارم کرونا در استان وجود دارد و بر همین اساس تکالیفی برای گروه های مختلف تعیین خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با برپا کنندگان مراسمات عروسی و عزا که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده و مردم را دعوت به مرگ می کنند، برخورد جدی می شود.

کلانتری با تذکر به تبلیغات زود هنگام انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، گفت: تجمعات و دورهمی ها در این خصوص، بر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ها افزوده که باید برخورد شود.

۲۰ برنامه با موضوع اعتیاد در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست
دنبال کنید

وی از همه صنوف، گروه های مختلف، دستگاه های اجرایی استان به خصوص مردم عزیز استان خواست تا بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه های مختلف استان بیش از پیش نسبت به وضعیت شیوع کرونا، خطر و آسیب پذیری و سرعت انتقال آن به مردم آگاهی بخشی کنند.

کلانتری افزود: یک درصد سهمیه واکسن کشور به استان تعلق گرفت و به گروه های هدف تزریق شد. از مجموع ۱۰۰ دوز واکسن سهمیه استان ۸۰ مورد آن تزریق شد و هیچگونه عوارض جانبی هم نداشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حتی یک عدد واکسن خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع و یا تزریق نخواهیم داشت و از طریق مرکز کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

کلانتری بیان کرد: تحویل گرفتن و نگهداری هر واکسن پروسه خاص خود را دارد و هر واکسن یک شناسه و یا کد مخصوص ۲۰ رقمی دارد و مشخص شده که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک ۱۱۴ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار کرونایی قطعی و ۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه ادامه داد: در ۶ روز گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است و از مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته اند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi